Asiometer snel op max op 96000khz?

@jdieks ja leuk stukkie bedankt. Ik denk alleen dat veel mensen het feit missen dat dit allemaal gaat over audiosampling, dus een externe bron opnemen. Het gaat niet over hoe plugins zich gedragen op een hogere hz.

nee, dat klopt... maar het geeft wel aan dat hogere samplerates IN PRINCIPE nergens goed voor zijn. Wat betekent dat als er een groot verschil in klank tussen zit, je eigenlijk een probleem ergens blootlegt.

Het heeft gewoon met heel veel dingen te maken... minder aliasing op hogere samplerates, oversampling en nog veel meer. Maar punt blijft dan SOMMIGE plugins anders(of het beter is laat ik in het midden) klinken. En ik vind bijv. dat Largo beter klinkt.

ja precies... maar dit is het ding juist, die aliasing is met oversampling dus niet nodig. Dus als een plugin daar profeit bij heeft is er misschien iets mis in het algoritme.

Hoe dan ook... dan kan die idd dus beter klinken :)

men vergeet bij nyquist verhaal , dat dit een minimale voorwaarde is, om een golf weer te kunnen geven.

teken maar een een sinus in 2 stapjes : )
dat kan dus niet, de sinus wordt een blok.
ga je 2 keer zo snel, dan kan je hem al in 4 stappen tekenen, lijkt nog steeds niet op een sinus...

men vergeet bij nyquist verhaal , dat dit een minimale voorwaarde is, om een golf weer te kunnen geven.

ga je 2 keer zo snel, dan kan je hem al in 4 stappen tekenen, lijkt nog steeds niet op een sinus...

Maar dat is dus irrelevant; afgezien van dat de boventonen die zo'n blokgolf t.o.v. de sinusgolf toevoegt veel te hoog zijn om te horen, worden ze ook nog eens weggefilterd; in het uiteindelijke hoorbare signaal blijft alsnog een zuivere sinusgolf op de nyquist frequentie over. Golfvormen zijn wat dat betreft wellicht een beetje misleidend; je oor hoort de vorm niet, maar slechts het samenspel van alle afzonderlijke sinusgolven die tesamen die golfvorm vormen (of een andere, want je oor hoort de fase van die afzonderlijke sinusgolven ook al niet).

Dit dacht ik dus ook altijd... sterker nog, dit heb ik zelfs moeten leren. Maar lees nu die pdf een paar posts terug maar eens... Dit is dus niet waar.

Oh, het is zo simpel! Als het goed klinkt is het goed! Hoe hoger de samplerate hoe cleaner het gaat klinken! Lekker op 16 bit 44.100 khz werken! Is voor mij goed zat! Het gaat om de compositie hoor, niet om een supersteriel geluid! Ik ben potverdorie niet voor niets geen chirurg geworden.

:)))

Back