Ik koop gear via internet veilingen

Ik koop gear via internet veilingen

• Ja

Stemmen: 63 58,3%
  • Nee

Stemmen: 45 41,7%

• Totaal aantal stemmers
    108

Yawgmoth

Moderator
Staff member
Ik koop gear via internet veilingen. Dus niet of je de verschillende veilingen bekijkt, maar of je echt een transactie hebt gedaan!

Wie doet het wel / niet?

Tot nu toe is het altijd nog goed gegaan.

Het nadeel is toch wel de spanning. 1000 euro overmaken naar een duitser en dan maar wachten op de post is wel spannend. Het voordeel is dat spullen vaak veel goedkoper weggaan bij internet veilingen. Als je een paar keer geluk gehad hebt, dan is die ene keer dat je een steen opgestuurd krijgt weer goedgemaakt...

Zo is NU mijn derde Doepfer bak onderweg.. :)

Haal altijd de handel zelf af, ook als ik daar een dag of langer voor onderweg ben. Eerst zien en horen, dan pas een transactie. Met particulieren nog nooit tegen problemen aangelopen overigens.

Heb twee keer op ebay gekocht en en een aantal keer mp.nl , 2 dehands.nl , viavia.nl en interface.nl is in het algemeen genomen zeer goed bevallen.(Maar ik haal altijd m,n spullen op of laat het bregen :) )

Ik heb regelmatig iets via ebay e.d. gekocht en verkocht. Gaat meestal goed. Op een keer na. 900,- euro kwijt.

gear via internet veilingen

gear via internet veilingen

Ik heb een paar keer via internet dingen gekocht, maar een paar keer is het ook goed misgegaan. Bij elkaar zo'n slordige 1000 euro vergooid. Doe dat dus nooit meer!!!!!=(

Origineel geplaatst door omiel
Ik heb regelmatig iets via ebay e.d. gekocht en verkocht. Gaat meestal goed. Op een keer na. 900,- euro kwijt.

da's wel zuur...dan mag ik wel afkloppen..tot nog toe alles helemaal okee..

Mijn antwoord was nee, want ik reken marktplaats en 2ehands niet echt als veilingen.
Maar mijn mks50, prophecy en S3000xl zijn via die weg aangeschaft inderdaad.
Dus misschien toch ja moeten antwoorden?

Origineel geplaatst door C738
Mijn antwoord was nee, want ik reken marktplaats en 2ehands niet echt als veilingen.
Maar mijn mks50, prophecy en S3000xl zijn via die weg aangeschaft inderdaad.
Dus misschien toch ja moeten antwoorden?

Nee, het gaat hier echt om een internet veiling.

ik zelf koop niet via ebay, te riskant om naar iemand die ik totaal niet ken geld over te maken,. en zelf een dag met de auto er naar toe rijden zie ik ook niet zo zitten, denk je dat je de synth goedkoop gekocht heb moet je als nog klauwen vol met geld betalen voor benzine.

Laatst gewijzigd:
ik zelf koop niet via internet, te riskant om naar iemand die ik totaal niet ken geld over te make,. en zelf een dag met de auto er naar toe rijden zie ik ook niet zo zitten, denk je dat je de synth goedkoop gekocht heb moet je als nog klauwen vol met geld betalen voor benzine.

Da's ook een beetje mijn redenering. Ik koop ook meestal bij mensen waar ik met de trein/bus naar toe kan (binnen een redelijke tijd dan). Omdat ik een OV heb kost dat me niks.
Ik heb ongeveer de helft van mijn spullen via marktplaats gekocht.

Ik heb al een paar keer via ebay mooie spulletjes weten te kopen en heb tot nog toe nog geen slechte ervaringen opgedaan (Behalve die fucking invoerrechten en douanekosten dan) Ik kijk altijd goed naar de feedback van een verkoper en wat voor dingen hij allemaal heeft verkocht. Maar het blijft altijd spannend, helemaal als je een paar duizend dollar moet overboeken naar iemand die je in principe totaal niet kent!!!

ik heb zo over de 60 dingen gekocht via ebay
en ben 1 keer genept maar ik ben bezig om een deel van me 240 euro terug te krijgen
over het algemeen is het goed te doen hoor betalen internationaal en dingen laten opsturen
gewoon kijken of de persoon veel positieve feedbacks heeft dan ken er als je een overboeking of met paypall betaal niet veel mis gaan.

Origineel geplaatst door JohnnyBusca
Tot nu toe is het altijd nog goed gegaan.

Het nadeel is toch wel de spanning. 1000 euro overmaken naar een duitser en dan maar wachten op de post is wel spannend. Het voordeel is dat spullen vaak veel goedkoper weggaan bij internet veilingen. Als je een paar keer geluk gehad hebt, dan is die ene keer dat je een steen opgestuurd krijgt weer goedgemaakt...

Zo is NU mijn derde Doepfer bak onderweg.. :)

Even uit nieuwsgierigheid: heb jij dan weleens een steen o.i.d. opgestuurd gekregen??

Zelf heb ik me overigens nog niet aan internet veilingen gewaagd. Blijf iemand die in het echt wil zien wat 'ie aanschaft. Moet ik ook zeggen dat ik me er te weinig in verdiept heb. Heb regelmatig dingen besteld via internet bij bedrijven over de hele wereld en dat is altijd goed gegaan. Kan me zo voorstellen dat ik me ook op e-bay nog wel thuis ga voelen, mits verkoper goede feedback heeft gekregen....

jep ik ben er ook zo'n eentje die spullen op veilingen koopt. Ben ik even bruut dan!!! vette tjak!

Nee, nooit gedaan en zal 't ook niet zo gauw doen. Ik 'keur' m'n waren liever van te voren.. ;)

jups. hele was lijst toch wel (naja bijna alles wat ik heb....)

Als eerste de JX1. Alles volledig over internet. werd gebracht dat wel. Dus ook persoonlijk contact met de verkoper...

Als 2e de SC155. Ging helemaal weer per mail etc. Werd verstuurd. nooit persoonlijk contact met verkoper gehad maar het ding werkte 100%

als 3d via Ebay de DMC MX8 patchbay. uit de VS overlaten komen...

als 4e de MMT8. WErd wel gebracht weer. dus wel persoonlijk contact. en werkte ook perfect.

Heb nooit slechte ervaringen gehad dus... hou ik ook graag zo...

M'n Cheetah ms6 komt van Mark Jenkins (UK), aangezien die een hele imponerende site had en z'n eigen label etc. vertrouwde ik die kerel wel (batterij moest wel vervangen worden).

Via ebay.de bij grooveron m'n ms20 gaan halen.

Wat ik ook soms doe is op email adres of naam gaan zoeken wie die kerel is. Het internet verleden van iedereen gaan uitpluizen :D

ik heb m'n versterker via marktplaats
m'n boss GT3 multieffect via gitaarmarkt.nl
m'n roland JV1010 via harmony central (van iemand uit de buurt)
m'n yamaha an1x via dit forum

Ging allemaal goed :) maar ik ben wel alles op gaan halen. Ik test spullen liever voordat ik ze betaal

ik verkoop veel en vaak en koop veel en vaak via Ebay,
ben zo'n beetje de verkoper van een groepje van 4 musikanten geworden.
1 keer genaaid door een portugees die zei dat de extra boards in de Kurzweil 2000 er
niet in zaten en die wilde geld terug (mooi niet alles word gefotografeerd voor het weg gaat :)

En ik zit nu met een oosterijker die een mixer stuurde die helamaal aan gort hier aan kwam.
Dat loopt nog, anderzijds altijd alles nettjes kunnen oplossen van mijn of zijn kant.

Ik vind het wel goed en vaak ook goedkoop om aan spul tekomen of teverkopen.

Back