Ik koop gear via internet veilingen

Ik koop gear via internet veilingen

• Ja

Stemmen: 63 58,3%
  • Nee

Stemmen: 45 41,7%

• Totaal aantal stemmers
    108
Origineel geplaatst door mono-poly
gewoon kijken of de persoon veel positieve feedbacks heeft dan ken er als je een overboeking of met paypall betaal niet veel mis gaan.

Diegene die mij nepte had iets van 6000 (!) positieve stemmen. Die gast handelde ook in DVD's.

veilingen heb ik me nog niet aan gewaagd... alhoewel het meestal veiliger is dan wat ik me wel al aan gewaagd heb..
heb ooit es een mixer opgestuurd naar een engelsman in amsterdam (!!) om een TR-707 te krijgen van hem in ruil. en het is perfect gelukt.
het was een (voor mij toch) waardeloze jbsystems mixer, hij was er zeer blij mee, ik was zeer blij met mijn 707. (daarvoor had ik ook 1, gekocht voor 100 euro op een rommelmarkt..)

8o)

M'n Cheetah ms6 komt van Mark Jenkins (UK), aangezien die een hele imponerende site had en z'n eigen label etc. vertrouwde ik die kerel wel (batterij moest wel vervangen worden

Mijn solina is ook de enige die ik via internetveiling gekocht heb van de man die Video killed the radiostar schreef. Ik denk wel dat je dat soort dingen wel kan vertrouwen dan. Anders zou ik het ook niet gedaan hebben. Enige nadeel was dat de verscheepkosten hoger lagen dan wat ik voor het ding betaald had. :D

internetveilingen vind ik een van de mooiste dingen van deze tijd
ik heb enkel goede ervaringen en ik koop wat af!
van fotocamera asseccoires en muziekgear tot zelfs platen.
zoveel moois heb ik al mogen ontvangen voor soms belachelijk lage prijzen...
Als je goed naar de verkoper's gegevens kijkt en vantevoren even een babbel met hem/haar houdt kan het haast niet mis gaan... ik wil bijvoorbeeld ALTIJD een foto van het item zien, liefst van alle kanten gefotografeerd... nooit een foto van de fabrikant of soortgelijk. als je het ook maar een beetje niet vertrouwd... niet doen!

ik ben een groot fan :okdan: :halleluja :kroon:

ja ik ben ook ondanks dat ik 1 keer genept ben zeer te spreken over veilingen
ooow en op het forum hier dus ben ik dus ook al is lekker genaaid :(

Nog nooit via een veiling iets gekocht, ik vertrouw "vooruit" betalen niet meer (ook op het forum bijná genaaid); Marktplaats.nl vind ik, na dit forum, de beste uitvinding van het internet. Zowat alles heb ik 2e hands gekocht, en het mooie is dat totnutoe ik eigelijk nooit waarde verlies heb geleden... verkopen werkt ook goed. Ik kan op kosten van mijn baas gratis gebruik maken van het OV, en daarom kost het me alleen maar tijd en moeite. Een voordeel van personelijk contact, is personelijk contact. Soms is het grappig om ervaringen met lui op de zelfde frequentie uit te wisselen. Nooit negatief eigelijk. Wel soms rare reakties die ik niet vertrouw, maar dan ga ik er gewoon niet op in.... *D

Ik heb bijna alles via ebay of marktplaats gekocht.
Marktplaats zie ik ook als een veiling, want je kan tegen mekaar opbieden.

Via mail een richtprijs vragen kan vaak tot een snellere afwikkeling leiden.

Kleine dingen per post laten versturen, vooruitbetalen meestal.
Wel voor gezorgd dat ik voor het einde van de veiling contact met de verkoper heb opgenomen.
Mocht je het niet vertrouwen kan je je bod intrekken.

Grote dingen zoals keys en modules altijd persoonlijk opgehaald, en daar getest of alles werkt.

Als verkoper krijg je meer geld voor je spullen dan via de muziekhandel.
Als koper kan je je spullen goedkoper kopen dan via muziekhandel.

Een prima manier van handelen.

Vins.

Ik koop regelmatig via Marktplaats of ebay; mn Duitsland kan soms een stuk goedkoper zijn.
Boven de 300 E ga ik het altijd zelf halen; verder nog nooit ellende meegemaakt.
Bij my gaat het uitsluidend om midi apparauur of keyboards; die doen het meestal of wel of helemaal niet.
Gitaren bv lijkt me veel ingewikkelder en dus meer risicovol.
Ebay is trouwens middels alternatieve betalingsmethoden bezig het risico in te dammen.

Verder vraag ik me of de officiele handel hier al serieus last van begint te ondervinden.

In de pre-internet periode zou ik er geen moment aan gedacht hebben een geluidsmodule in Frankfurt te gaan halen.

greeetings

Bockq

Ik koop regelmatig via Marktplaats of ebay; mn Duitsland kan soms een stuk goedkoper zijn.
Boven de 300 E ga ik het altijd zelf halen; verder nog nooit ellende meegemaakt.
Bij my gaat het uitsluidend om midi apparatuur of keyboards; die doen het meestal of wel of helemaal niet.
Gitaren bv lijkt me veel ingewikkelder en dus meer risicovol.
Ebay is trouwens middels alternatieve betalingsmethoden bezig het risico in te dammen.

Verder vraag ik me of de officiele handel hier al serieus last van begint te ondervinden.

In de pre-internet periode zou ik er geen moment aan gedacht hebben een geluidsmodule in Frankfurt te gaan halen.

greeetings

Bockq

Back