Fraude (nav marktplaats)

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

phochos

Berliner School Artist
Hoi,

Ik wist even niet waar ik het moest plaatsen, maar ik ben via www.marktplaats.nl in een fraude situatie terechtgekomen.
Iemand wilde van me mijn Hercules CD Controller overnemen en gaf een naam en adres op. Vervolgens kreeg ik te horen dat hij het geld via Paypal op een buitenlandse rekening had gestort en er een extra koop aan had gebonden waardoor die twee rekeningen samen werden gevoegd. Ik merkte dat ik het eerste bedrag niet meer terug kon krijgen zonder dat tweede apparaat aan te moeten schaffen. Ook werd gevraagd om je tracktrace code door te geven en een scan te maken van de bon van de tracktrace.
Nu heb ik dit alles aan de Nederlandse Paypal voorgelegd en deze vertelde me dat ze NOOIT, maar dan ook NOOIT om de tracktrace code vragen en het gestorte bedrag al meteen op je account zetten, zonder dat het jouw geld gaat kosten.

Zodoende heb ik me voor ergers behoed. Ben nu wel het apparaat kwijt, maar heb de rest gelukkig (met veel problemen) kunnen terughouden.

Ik waarschuw jullie. Als er iemand uit het buitenland komt met dit soort dingen, wees dan op je hoede.

Jos

Fraude (nav marktplaats)

Jos schreef in de rubriek marktplaats

Fraude via internet
Hoi,

Ik wist even niet waar ik het moest plaatsen, maar ik ben via www.marktplaats.nl in een fraude situatie terechtgekomen.
Iemand wilde van me mijn Hercules CD Controller overnemen en gaf een naam en adres op. Vervolgens kreeg ik te horen dat hij het geld via Paypal op een buitenlandse rekening had gestort en er een extra koop aan had gebonden waardoor die twee rekeningen samen werden gevoegd. Ik merkte dat ik het eerste bedrag niet meer terug kon krijgen zonder dat tweede apparaat aan te moeten schaffen. Ook werd gevraagd om je tracktrace code door te geven en een scan te maken van de bon van de tracktrace.
Nu heb ik dit alles aan de Nederlandse Paypal voorgelegd en deze vertelde me dat ze NOOIT, maar dan ook NOOIT om de tracktrace code vragen en het gestorte bedrag al meteen op je account zetten, zonder dat het jouw geld gaat kosten.

Zodoende heb ik me voor ergers behoed. Ben nu wel het apparaat kwijt, maar heb de rest gelukkig (met veel problemen) kunnen terughouden.

Ik waarschuw jullie. Als er iemand uit het buitenland komt met dit soort dingen, wees dan op je hoede.

Jos

Ik wil er toch even een apart draadje van maken, want ik kan daar niet reageren.
De afgelopen Kassa was VOLLEDIG aan dit onderwerp besteed. Het is goed om dat even terug te kijken op uitzending gemist.

Voor Jos hoop ik dat hij niet teveel schade heeft opgelopen en anderen hierdoor gewaarschuwd worden

Paul

Hoe ben je nu dan het apparaat kwijtgeraakt? Je stuurt toch pas iets op als je geld op je paypal binnen hebt....

Das een Gewiekste truuck, zeg, erg slim. Lange tijd geleden dat ik zo 1 goede truuck heb gezien.

Onbeschofte actie van die presentatrice zeg, om PayPal de schuld te geven en die kerl zo in de hoek te zetten. fuuuuu..........Als ik die kerl van PayPal was gweest had ik direct geëist haar woorden terug te nemen en rectificeren.

Zo niet dan had Kassa van mij een claim te pakken gehad.

Kerel heeft mediatraining nodig.

Dank voor de waarschuwing btw (Y)

Laatst gewijzigd:
Ik kreeg te horen van de persoon dat je eerst een scan van het bonnetje van de tracktrace moest doorgeven voordat het geld zou worden gestort.

Gelukkig heeft het me alleen mijn Hercules Controller gekost, was 60 euro als verkoop.

Jos

Fuuuu

60 is zuur, maar 600 dat zou pas zuur zijn.

Social media ook zoiets...:r

Edit:
Nu ik er zo over na denk ff eea van board afknallen :P

Onbeschofte actie van die presentatrice zeg, om PayPal de schuld te geven en die kerl zo in de hoek te zetten. fuuuuu..........Als ik die kerl van PayPal was gweest had ik direct geëist haar woorden terug te nemen en rectificeren. Zo niet dan had Kassa van mij een claim te pakken gehad. Kerel heeft mediatraining nodig.
Die gast is directeur media van paypal en verdiende deze aanpak.....
Jouw voorgestelde claim van paypal bij Kassa zou ik dan natuurlijk wel op zn paypal's oplossen ;)

De besproken problemen zijn al 1,5 tot 2 jaar bij ze bekend, zijn nog steeds niet verholpen, hier had hij zich duidelijk op moeten voorbereiden en dan niet een onsamenhangend commercieel vertrouwenspraatje ophangen tijdens de uitzending. Dan ben je al snel kind van je eigen rekening. Het is me opgevallen dat paypal met weinig begrip voor de inhoud richting de klant en erg zelfbehoudend communiceert. Deze halstarrigheid heeft ervoor gezorgd dat ze imo terecht bij Kassa zijn behandeld :okdan:

@Pochos..... hoe krijg je het (weer) voor elkaar....??? ik vind het maar een vaag verhaal iig :?

Ik kreeg te horen van de persoon dat je eerst een scan van het bonnetje van de tracktrace moest doorgeven voordat het geld zou worden gestort.

Gelukkig heeft het me alleen mijn Hercules Controller gekost, was 60 euro als verkoop.

Jos

gewoon nooit iets opsturen , voordat het geld binnen is, en paypalllen alleen als je direct telefonisch contact hebt gehad met betrokkenen en de boel vertrouwd. ( punt )
och ja zo is iedereen wel eens wat gteld kwijtgeraakt aan de een of andere zielepiet/ straatschooier. jammer

tav paypal, was wel blij dat ik pas m'n geld gewoon terugkreeg toen iemand echt niets leverde en ook niet meer fatsoenlijk reageerde op verzoeken tot gesprek erover. dit dan ook even ten faveure van paypal

inderdaad, als ik iets op afstand verkoop verstuur ik nooit iets voordat het geld binnen is. Is de koper het er niet mee eens, moet 'ie het ding maar op komen halen.
Voor de koper een risico, voor de verkoper veilig. Vervelend voor je Jos, ik hoop dat deze kwestie opgelost wordt maar ik vrees dat het niet zal gebeuren. gelukkig is de schade niet gigantisch maar het blijft heel zuur.

@sms303...Kan je niet volgen in je verhaal. Mensen zijn verantwoordelijk voor hun eigen handelen dus ook als ze opgelicht worden.

Deze kopie email actie is op geen enkele manier PayPal aan te rekenen.

Wie stuurt er nou een pakketje niet aangetekend op ?

Begrijp dat jij het terecht vind, maar wat je vind mag je houden.

Neemt niet weg dat die vrouw van Kassa erg onbeschoft is geweest en PayPal schade kan berokkenen met haar handelswijze.

Ook hier geldt 1 ieder is verantwoordelijk voor zijn eigen gedrag. Als je gedrag schade veroorzaakt moet je daarvoor boeten.

Ik had de rekening zeker gepresenteerd. Moet ze maar oppassen wat ze zeg.

tav paypal, was wel blij dat ik pas m'n geld gewoon terugkreeg toen iemand echt niets leverde en ook niet meer fatsoenlijk reageerde op verzoeken tot gesprek erover. dit dan ook even ten faveure van paypal
Zoals je ook van ze mag verwachten..... Wsl was de verkoper zijn credit card of bankrekening gekoppeld aan paypal en konden ze hierdoor het aankoopbedrag direct crediteren.

Zelf heb ik bij paypal ooit geclaimd dat vanuit de VS dubbele verzendosten in rekening waren gebracht. Paypal crediteerde van de gekoppelde credit card het volledige aankoopbedrag op een tussenrekening met als gevolg dat er een volledige blokkade op de credit card plaatsvond en dit weer met alle gevolgen vandien voor de verkoper.

@Pochos..... hoe krijg je het (weer) voor elkaar....??? ik vind het maar een vaag verhaal iig :?

Nou ja, vaag verhaal.

Ik lees nu op de Kassa website dat er meer dan 100 gevallen van bekend zijn. En ging ervan uit dat ik met vertrouwde personen te maken had, maar ja................het is heel stom van me, gelukkig is het net op tijd uitgekomen.

Zal voortaan wat meer naar Kassa en Opgelicht kijken.

Phochos

Mja, 'k stuur in 't "ergste" geval iets onder rembours op. Paypal, whatever doe ik niet. En naar 't buitenland opsturen ook niet.
Als 't in de buurt is of op de route als ik ergens anders heen moet, breng ik 't zelfs liever eerder dan dat ik 't opstuur.. maar goed..

Vind 't vervelend voor je Jos dat je 'verkoop' zo gelopen is.. :frons:

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back