Fraude (nav marktplaats)

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Als ik eerlijk ben, klinkt het voorstel wat ze doen zo belachelijk, dat ik bijna niet kan begrijpen dat mensen er op ingaan. Nu het ook met Paypak gebeurt, is het misschien lastiger te identificeren, maar toch, blijf gewoon altijd op je hoede.

Helemaal mee eens. Dit was wel een geniepige manier om iemand op oneerlijke manier iets afhandig te maken.
Maar ik zie ook regelmatig mensen in TV programma's die zijn opgelicht met beloftes waarvan ik me inderdaad
afvraag hoe iemand die in hemelsnaam heeft kunnen geloven. Dat iemand je belooft miljonair te worden
voor een paar euro, of je rente biedt wat een aantal malen hoger is dan je bij banken kunt krijgen, dat soort dingen.

Ik heb al heel erg veel transacties met PayPal gedaan en nog nooit problemen gehad eerlijk gezegd, hopelijk
blijft dat ook zo. Maar het blijft inderdaad oppassen.

En mocht het toch een eerlijk persoon zijn, dan zou die 110 euro op een of andere manier boven wat moeten komen.

Phochos

Als je nou ff kassa kijkt voordat je allemaal moeite neemt.

Niet dat het mijn zaken zijn,
Maar overhaast handelen is niet aan te raden.
Straks moet je weer als een gek adverteren en driemaal per dag schoppen.
Dan moet je weer een berispring krijgen van de mods en hier ruzie over maken waardoor de frustratie toeneemt.
En voor je het weet verkoop je impulsief iets wat je toch liever had gehouden en moet je het weer terugkopen voor het dubbele waardoor je in geldproblemen komt en definitief moet besluiten geheel over te stappen op software.

Eerst geld binnen en dan versturen, vraag desnoods om een kopie paspoort als je het niet vertrouwd, aangetekend versturen zodat je altijd een bewijs kan overleggen van levering.....

Ben werkzaam geweest als fraude analist mbt internet aankopen voor een creditcard maatschappij (waar websites en hun eigenaren en financiele geldstromen nagetrokken werden alvorens een positief/negatief advies te geven aan VISA/Mastercard)

Aankopen bij en aan particulieren blijft altijd een moeilijk verhaal.....
Marktplaats moet ook een dispuut hebben mbt internetfraude, ik neem aan dat Marktplaats een IP adres kan natrekken (of het juridisch mogelijk is zal je in dit geval moeten nakijken)
Aangifte doen bij de politie ivm eventuele verzekering want de politie is niet altijd je beste internet vriend.

Ik woon zelf in het buitenland en aangezien de wat oudere synths hier bijna niet te krijgen zijn ben ik dus wel afhankelijk van dit wonderlijke forum, vraag wel netjes natuurlijk of er een mogelijkheid is om te versturen natuurlijk :)

Er zijn mogelijkheden.... Sterkte Jos

Straks moet je weer als een gek adverteren en driemaal per dag schoppen.
Dan moet je weer een berispring krijgen van de mods en hier ruzie over maken waardoor de frustratie toeneemt.
hahaha, dat is al het geval hoor, check zijn signature onder elke post maar :D

signature van phochos:
KOPEN DIE HANDEL VAN ME, IK HEB GELD NODIG!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Wedden dat in de mails die je ontvangen hebt niet eens de naam van het aangeboden product staat ;)

Nou speelt dit al heel lang en dus je had dit kunnen weten maar ook de service van het postkantoor laat ter wensen over. Zij hadden dit kunnen zien en je daarvan op de hoogte kunnen brengen.

Opsturen naar Nigeria :D

dat je daar in 2011 nog intrapt.
Ik vind het eigenlijk nog merkwaardiger dat er anno 2011 nog oplichters zijn die Nigeria gebruiken als postadres...

Ik vind het eigenlijk nog merkwaardiger dat er anno 2011 nog oplichters zijn die Nigeria gebruiken als postadres...

Waarom niet, het werkt nog steeds! ;)

Wedden dat in de mails die je ontvangen hebt niet eens de naam van het aangeboden product staat ;)

Nou speelt dit al heel lang en dus je had dit kunnen weten maar ook de service van het postkantoor laat ter wensen over. Zij hadden dit kunnen zien en je daarvan op de hoogte kunnen brengen.

Dat klopt, gisteren bedankte hij me voor het verzenden van de mixer, terwijl het geen mixer is. Mede daardoor heb ik ook contact opgezocht met Paypal Nederland, ook omdat het pakketje nog niet eens een week weg is en het minimaal 9 dagen duurt voordat het in Nigeria wordt afgeleverd.
Mocht hij me nog een mailtje sturen, zal ik eens vragen waar hij precies in Amsterdam woont.

Phochos

Ik heb de Nederlandse Paypal nu ingeschakeld om het voor me op te nemen, wil in ieder geval die 110 euro terughebben voor dat apparaat. Voor de rest kan ie de boom in Phochos

Hehe Phochos komt in actie duurde lang man

Maar nu na meer dan een week 0,00 euro op mijn account, ga ik ervan uit dat de persoon liegt en fraude pleegt.Phochos
Als het er niet direct opstaat mag je eea gaan afvragen, idd.

Ik koop al jaren heel veel spullen uit het buitenland: Tsjechie, Polen, US, UK, Australie enz enz
Zelfs ruildeals, dus iets opsturen en hopen dat je wat terug krijgt.

Nooit wat misgegaan, echt nooit............vaak met Paypal.....ook nooit problemen.

Wat ik probeer te zeggen is dat je een beetje gezond boerenverstand moet gebruiken, referenties moet verzamelen.......en deals die te mooi lijken om waar te zijn........zijn dat ook.
Afkloppen Jena.

Klopt inderdaad, alleen had ik een apparaat voor 60 euro te koop staan en daar wilde hij.....60 euro voor bieden. Dus ging ervan uit dat het wel klopte. En de 50 euro verzendkosten was ook waarheid, want verzekerd opsturen naar Afrika was rond de 45 euro. Dus mijn gedachte was dat alles klopte.........wat dus niet bleek te zijn.

Ik zal voortaan mijn gedachte erbij houden en wat meer Kassa en Opgelicht blijven volgen.

Phochos

P.S. Heb nu via de Nederlandse Paypal opdracht gegeven voor een betaling voor die 110 euro, kijken wat hier precies uitkomt!!

Heb je het aangetekend + verzekerd verzonden?

PayPal gaat je gegarandeerd om verzendbewijs vragen.

Wellicht dat je de verzendactie nog ongedaan kan maken.

Zelfs als ik in Ned. bij een bekend bedrijf (met vestigingsplaats) iets bestel en terug stuur. Altijd verzekerd en aangetekend.

Kan altijd wat fout gaan.......pakketje kwijt oid, ook zoiets vaags. Maar dan is i wel (over) verzekerd, dus krijg ik altijd mn knaken terug.

Stuur alles altijd verzekerd op. Maar zag op de TNT tracking trace side dat het pakket al onderweg is naar Nigeria. Ben benieuwd of er echt iemand op het gegeven adres woont.

Phochos

En het verzendbewijs heb ik natuurlijk gewoon erbij gekregen bij opsturen, dus die kunnen ze zo krijgen bij Paypal.

Phochos

En heb het verzendbewijs nu meteen naar Paypal Nederland doorgestuurd, hoeven ze er ook niet meer om te vragen.

Phochos

Staat het bedrag van 607 euro nog uit bij de bank, wat ik al gestort had naar de winkel die de recorder te koop had staan. Had dus in alle paniek al een aankoop gedaan van de Pioneer CDJ800MKII voor die prijs voor die g*dgl**i*nd* g*dv*rg*t*n knakker uit NIgeria.

Kan ik alles weer gaan rechtbreien, maar ben ik ieder geval blij dat het nog teruggedraaid kan worden.

Phochos

Waarom niet, het werkt nog steeds!
Natuurlijk zal het af en toe wel werken, maar de kans dat een potentiële verkoper afhaakt lijkt me veel groter als je zogenaamd uit Nigeria komt dan uit bijvoorbeeld Libanon...

Trouwens, hoe zouden echte artiesten uit Nigeria aan hun tools komen, kan me niet voorstellen dat ze bij online winkels terecht kunnen...

Mocht hij me nog een mailtje sturen, zal ik eens vragen waar hij precies in Amsterdam woont.
Hebben ze je adres? Zo ja, zou ik wel een beetje oppassen met wat je doet...

Beschermingsbeleid voor verkopers

* In bijzondere omstandigheden wordt de verkoper van de goederen die de betaling via de service ontvangt verantwoordelijk geacht als de koper van de goederen (de persoon die de betaling verricht) aangeeft dat de transactie niet geautoriseerd is.
* Dit beleid is van toepassing wanneer op de pagina Transactiegegevens van de gebruiker wordt aangegeven dat de betaling in aanmerking komt voor dekking van het beschermingsbeleid voor verkopers. Bovendien zijn er andere voorwaarden voor het al dan niet toepassen van dit beleid, waaronder:
o het type gekochte objecten;
o de woonplaats van de koper en verkoper;
o het postadres waarnaar de verkoper de objecten stuurt;
o bewijs dat de objecten per post zijn gestuurd;
o het tijdstip waarop de objecten zijn gestuurd na ontvangst van de betaling;
o het nummer van de rekening waarmee de betaling is verricht; en
o de medewerking van de verkoper
Bron:https://cms.paypal.com/nl/cgi-bin/?..._ID=ua/ServiceDescription_full&locale.x=nl_NL

Met een beetje slimme argumentatie, kan jij je geld trug krijgen, phochos. Tuurlijk treft jou ook schuld maar niet voor de volle 100%.

Lijkt mij als juridische-leek dat paypal de zaken niet dichtgetimmert heeft.
Want als je verkoopt aan een 'geverifieerde' betaler van/met paypal, dan vertrouw je dus op HUN systeem. Als dan blijkt dat de rekening fake is opgezet met een bijv. gestolen creditcard, dan zou dit het probleem van paypal moeten zijn.
Zoek dus meer ondernemers (via keurmerken zo gepiept) en span een klacht aan als paypal dit niet binnen 1 maand oplost. Tussentijds bijv. even geen paypal accepteren en ook melden op de site waarom niet, dat de goeden weer eens onder de slechten lijden. Zo betrek je de consument er ook bij en geeft hen inzicht in paypal.
Bron:http://kassa.vara.nl/discussies/discussie/vadetail/paypal-werkt-internet-fraude-in-de-hand/

Heb igg mijn lang niet gebruikte account laten sluiten.

Hmmm,...dit is echt niet nieuw hoor. Hier wordt heel veel voor gewaarschuwd.
Ook op Ebay, Marktplaats, Tweedehands, Paypal, etc. etc. kun je hierover eea vinden.

Ik doe al jaren zaken met het buitenland en heb nog nooit iets vervelends meegemaakt.
Natuurlijk wordt het wel eens geprobeerd maar daar prik je zo doorheen.
Alleen als je heel goed gelovig bent trap je erin.
Wees altijd alert en als iets te mooi is om waar te zijn dan zal dat ook wel zo zijn.

Natuurlijk zal het af en toe wel werken, maar de kans dat een potentiële verkoper afhaakt lijkt me veel groter als je zogenaamd uit Nigeria komt dan uit bijvoorbeeld Libanon...

Trouwens, hoe zouden echte artiesten uit Nigeria aan hun tools komen, kan me niet voorstellen dat ze bij online winkels terecht kunnen...

Hebben ze je adres? Zo ja, zou ik wel een beetje oppassen met wat je doet...

Ze hebben mijn adres, dat moet je altijd opgeven, hè, als je een pakketje verstuurd. Voor het geval het niet te adresseren is, dan komt het terug bij jouw.

Ik zal me heel rustig houden, wellicht moet ik onderduiken of gewoon gaan verhuizen.

Lijkt WWII wel weer.

Phochos

Ze hebben mijn adres, dat moet je altijd opgeven, hè, als je een pakketje verstuurd. Voor het geval het niet te adresseren is, dan komt het terug bij jouw.
Nee, niet het postkantoor, maar meneer de oplichter...

Nee, niet het postkantoor, maar meneer de oplichter...

Nee, niet meneer de oplichter, maar het staat natuurlijk wel op het pakketje.

Phochos

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back