Fraude (nav marktplaats)

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Sorry, maar ik heb het tegen kunnen houden, heb een aantal schulden staan, dus ga zeker niet het bedrag opdrijven. En van de politie heb ik al doorgekregen dat ze dit soort fraudezaken waarschijnlijk niet kunnen oplossen. Hebben natuurlijk drukker met moordzaken en terroristen.

Phochos

ik bedoel dit goed phochos, maar het is echt verstandig dat je eens met iemand in je omgeving gaat overleggen hoe je op internet je het best kan gedragen. Jij gooit zoveel prive informatie het internet op wat zo simpel te herleiden is naar jouw persoon dat dat nooit goed kan zijn.

Als je al de behoefte hebt om dat allemaal te delen, doe dat dan onder verschillende aliassen (dus meerdere namen gebruiken). Het is helemaal niet erg om wat naief te zijn op het internet, maar dat kan in 2011 gewoon echt niet meer, dus laat je gewoon eens door iemand uitleggen hoe je dat het beste kan doen.

Om heel eerlijk te zijn vind ik dat je een beetje in bescherming tegen jezelf genomen moet worden (volgens mij doelde leo daar ook een beetje op).

dan zou ik, in samenspraak met de politie, een afspraak proberen regelen om dit geld cash te overhandigen aan die man

naar mijn bescheiden mening is het beste advies aan Jos om niets meer te doen.

even slikken en vergeten, kost je 110 euro als ik het goed heb begrepen (je hebt natuurlijk ook de verzendkosten betaald), maar wat is dat bedrag op een jaar lang dingen kopen en verkopen? laat staan op een heel mensenleven.
probeer voortaan voorzichtiger te zijn (een heel stuk voorzichtiger! - ik bedoel: een nigeriaan die jou wil laten betalen voor iets dat hij koopt) en gebruik je gezonde verstand. mensen die een 13-in-een-dozijn artikel aanbieden zoals een videocamera, moeten toch begrijpen dat zoiets niet de interesse zou moeten wekken van iemand 1000-en kilometers verderop?!

ik heb zelf wel eens voor €400 in het schip gezeten. 1 boos e-mailtje aan besteed, aangifte gedaan in duitsland, waar toch ook nooit meer iets van kwam, en vergeten die handel.

niemand gaat hier echt aandacht aan besteden, politie, paypal, of wie dan ook. en 'snedige' reply's in krakkemikkig engels zijn die lui ook echt niet gevoelig voor. die raak je echt niet. die mensen zijn net een mailing van de postcodeloterij, ze zetten heel veel en heel vaak e-mails uit en als ze beet hebben of denken te hebben kijken ze hoe ver ze kunnen gaan en wat er uit te halen is.

gewoon loslaten en niet meer reageren.

naar mijn bescheiden mening is het beste advies aan Jos om niets meer te doen

Dat is waarschijnlijk een beter advies als dat van mij. Negeer mijn vorig bericht dus maar, Jos.

Nigerianen, vroeger lagen ze allemaal te maffen ja, nu zitten ze bij de maffia.

loat goan idd. en hanteer voor jezelf voortaan een aantal richtlijnen:

Bijvoorbeeld:
1. koop of verkoop niks buiten west europa (er zullen hier vast mensen zijn die uit usa of australie spul laten verschepen)
2. doe niet aan paypall, western union etc of check uitgebreid referenties van verkoper.
3. probeer zoveel mogelijk zaken te vermijden met (gebrekkig) engelstalige kopers
4. probeer face to face zaken te doen als je het niet vertrouwt, maar laat niet een onbekende groep van 4 man je huis binnen.
5. verstuur pas nadat je het volledige bedrag hebt ontvangen op je eigen rekening.
6. vermijd zaken doen met mensen die de hele wereld overzwerven (met name mensen die ogenschijnlijk een dik betaalde baan hebben)
7. vermijd zaken met erfgenamen of zaakbehartigers van rijke prinsen en oliebaronnen
8. betaal pas als je voldoende gegevens hebt van de verkopende partij, als je het niet direct 100% vertrouwt.

Ik zet maar wat neer, ik denk dat de rest vast een beter lijstje kan ophoesten.
Ikzelf prefereer altijd deals met actieve sfers boven elke andere verkoop.

loat goan idd. en hanteer voor jezelf voortaan een aantal richtlijnen:

Bijvoorbeeld:
1. koop of verkoop niks buiten west europa (er zullen hier vast mensen zijn die uit usa of australie spul laten verschepen)
2. doe niet aan paypall, western union etc of check uitgebreid referenties van verkoper.
3. probeer zoveel mogelijk zaken te vermijden met (gebrekkig) engelstalige kopers
4. probeer face to face zaken te doen als je het niet vertrouwt, maar laat niet een onbekende groep van 4 man je huis binnen.
5. verstuur pas nadat je het volledige bedrag hebt ontvangen op je eigen rekening.
6. vermijd zaken doen met mensen die de hele wereld overzwerven (met name mensen die ogenschijnlijk een dik betaalde baan hebben)
7. vermijd zaken met erfgenamen of zaakbehartigers van rijke prinsen en oliebaronnen
8. betaal pas als je voldoende gegevens hebt van de verkopende partij, als je het niet direct 100% vertrouwt.

Ik zet maar wat neer, ik denk dat de rest vast een beter lijstje kan ophoesten.
Ikzelf prefereer altijd deals met actieve sfers boven elke andere verkoop.

ik begrijp je punt Niel, maar als ik me altijd aan dit lijstje had gehouden, was ik heel wat leuke spullen en koopjes misgelopen.
anderzijds, over je laatste opmerking. er zijn op SF mensen met wie ik beslist geen zaken wil doen, omdat ik ze heb leren kennen als oplichter, in enkele gevallen, of - en dat komt vaker voor - omdat ze je naaien met kapot spul en dergelijke.
wat ik daarmee wil zeggen: het is niet zwart-wit. met gezond verstand en reserve kan je best ver over de grens dingen kopen of verkopen en paypal heb ik al heel veel plezier en gemak van gehad. ze hebben me ook een keer schadeloos gesteld toen iemand me probeerde te vernaggelen met een kapot apparaat. en mensen die de kluit besodemieteren komen overal voor, ook op SF. dat is nou eenmaal zo.
gewoon voorzichtig zijn en je gezonde verstand gebruiken.

ik zou hem gewoon dat ( krakkemikige;) ) engels stukje opsturen en daarna z'n emailadres in de spamfilter gooien, heb je tenminste nog even flink teruggevloekt ( lucht op ) en laten zien dat je ook tanden hebt, en verder gewoon streep eronder.
als ze merken dat ze niet meer beet hebben , houden ze vanzelf op.
niet meer reageren verder

ik zou hem gewoon dat ( krakkemikige;) ) engels stukje opsturen en daarna z'n emailadres in de spamfilter gooien, heb je tenminste nog even flink teruggevloekt ( lucht op ) en laten zien dat je ook tanden hebt, en verder gewoon streep eronder.
als ze merken dat ze niet meer beet hebben , houden ze vanzelf op.
niet meer reageren verder

ik heb zo'n fraudeur een keer geantwoord met de tekst: "before trying to fuck with me, you might want to improve your English."

Daarna kreeg ik een week lang elke dag mails met geïnfecteerde zip-bestanden toegestuurd. A boehoe! :D

De FBI Mhoewhahahaha (ik moet even lachen hier)
Ga geen 1 euro cent overmaken via bank of dergelijke naar een Paypal account (het kan zijn dat de volgende stap is dat ze proberen je rekeningnummer te hijacken) (de bekende Paypal truc)

Dus geen geld overmaken, gewoon aangifte doen bij de politie, geen verder contact hebben met de betrokken persoon en emailverkeer van betrokken persoon als zijnde bewijsmateriaal bewaren.....

Laten we er maar een punt achter zetten, het heeft me alleen maar ellende opgeleverd (geld weg, apparaat weg, hartritmestoornissen - had ik al maar is hierdoor verergerd).

Ik weet nu wat ik nooit meer moet doen, op dezelfde manier reageren zoals ik gedaan heb. Ik heb mijn lesje wel geleerd.

Phochos

Heren operators, er mag een slotje op!!!!!!!!!!!!!!!

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back