Fraude (nav marktplaats)

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Waarom zou PayPal Phochos terug betalen? Dat slaat nergens op. Als die oplichter nu had beloofd om het bedrag op zijn IBAN-account te sorten, dan moet de bank toch niets terugbetalen? Of als de "koper" belooft om geld per post op te sturen, moet de post dan betalen?

Op Rechtspraak.nl kan je genoeg vinden wat de rechter vind wbt financiële dienstverleners. Veel leesplezier :P

Bedrijven als Marktplaats/Ebay of andere online veilingsites nemen geen enkele verantwoording...
Doen ze idd niet
Banken trouwens ook.

Als we nou met 22 man 5 euro storten ...... of ben ik nu erg abnormaal filantropisch bezig ?
:verkoght:8o)

Hoe kan ik in godsvredesnaam op deze manier nog muziek gaan maken, it's make me mad!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Als het zo erg is kan je beter je verlies nemen, part of the game.

Relatief goedkope maar harde les.

Ik kreeg weer een mooie email van de heer uit zogenaamd Afrika, je gelooft je ogen niet:

Hello man just to let you know i have contact paypal If i'm unable to get the tracking number today, i'll be forced to take Legal Action. I've already contacted the Police about that and if you don't get it to me today, then i'll be forced to take Legal Action and if I have too, i'll be getting the FBI involved too.

Hij durft nogal.

Phochos

Ik heb mijn verhaaltje bij Politie Haaglanden neergelegd, wellicht kunnen ze achterhalen waar het emailadres precies vandaan komt.

Ik ga geen contact meer opnemen met de meneer.

Phochos

Wat een waardeloos gedoe he.
Sterkte man.
Maar probeer je niet te druk te maken.
Ik denk niet dat dat nodig is.

Op Rechtspraak.nl kan je genoeg vinden wat de rechter vind wbt financiële dienstverleners. Veel leesplezier :P

Noem liever een zaak die mijn stelling ontkracht. Als er al een rechter is die besliste dat Paypal/de bank in een zaak als deze aansprakelijk is, mag hij/zij van mij direct op vervroegd pensioen...

Ik kreeg weer een mooie email van de heer uit zogenaamd Afrika
bestaat er niet ergens een 'legale spamsite' zodat we zijn inbox kunnen laten vollopen met bagger?

Ik heb ook maar eens een mailtje gestuurd naar TROS Opgelicht, lijkt me ook wel een goede zaak om het daar neer te leggen, zullen best wel meerdere gedepeerden zijn.

Phochos

Ik kreeg weer een mooie email van de heer uit zogenaamd Afrika, je gelooft je ogen niet:

Hello man just to let you know i have contact paypal If i'm unable to get the tracking number today, i'll be forced to take Legal Action. I've already contacted the Police about that and if you don't get it to me today, then i'll be forced to take Legal Action and if I have too, i'll be getting the FBI involved too.

Hij durft nogal.

Phochos
hahaha, daar zou ik me echt niet druk over maken. Denk je nou echt dat de FBI ook maar iets gaat doen voor een deal van 60 euro?

je zit gewoon midden in een scam zaak waarin je alle standaard stappen doorloopt waarmee ze je onder druk proberen te zetten. Niks om je druk over te maken dus.

de scam waar jij inzit is een standaard scam daterend uit 2005. Er zijn veel voorbeelden van te vinden waarin het verhaal erop neerkomt dat je je geld pas krijgt als je een trackingnummer stuurt als bewijs (niet doen dus).

hier staat een voorbeeld uitgelegd hoe het werkt in de praktijk (ook paypal): http://www.joewein.de/sw/fraud-western-union-bidpay-ebay.htm

dear idiot,
i'm still awaiting your money.
i'm all fed up with crooks like you , and only react to let you know that I did contact the police .
they are on your track now and will certainly get you.

i give you one last chance to send me the money for the goods delivered.
if not i'll hand this problem over to also some friends of mine.
for the rest no contact is appreciated anymore , let's go for action.

x

Ja, had ik dat eerder geweten. Gelukkig heb ik de nieuwe aankoop die ik zou doen kunnen tegenhouden anders was ik ook nog eens 600 euro aan spullen kwijtgeweest.
Jos

ik heb me een paar dagen kunnen inhouden, maar ik moet toch vragen hoe dat zit.

op zich snap ik best dat je eerst gezonde twijfels hebt over zo'n eerste paypal transactie (is dat wel safe?) maar als je dan hoort dat de koper een nigeriaan is, denk je natuurlijk meteen: ok, dat zit wel goed! :okdan:

wat ik niet begrijp is die tweede koop die eraan gekoppeld is en dat jij dan spullen meot kopen. hoe zit dat?

vraagt zo'n nigeriaan dan of je ook nog even een apparaat voor hem wil kopen in de winkel en dat aan hem wil opsturen? of begrijp ik dat helemaal verkeerd?

als je op zoiets zou ingaan, wordt het echt tijd om eens aan een onder curatele stelling te gaan denken.

paypal gaat denk ik toch niets vergoeden. die zijn op geen enkele manier partij in deze kwestie.

overigens vond ik het wel terecht, maar een beetje lang uitgesponnen, dat gezeur tegen die man van paypal. er moet natuurlijk bij het registreren gewaarschuwd worden, dat met paypal, net als met andere betaalmanieren, voorzichtig moet worden omgegaan, met gezond verstand, omdat fraude kan voorkomen.

maar ja, dat kost natuurlijk klanten, als ze dat doen.
ik kan me goed herinneren dat ik huiverig stond tegenover geld betalen of ontvangen met een e-mail, toen iemand mij dat voorstelde. je moet toch een drempeltje over en dan helpt zo'n waarschuwing niet.

maar goed, hoe erg is het om eens stevig te worden aangepakt door Brecht? die man mag blij zijn dat die beul van Radar er niet aan te pas kwam. die had niks heelgelaten van hem.

dear idiot,
i'm still awaiting your money.
i'm all fed up with crooks like you , and only react to let you know that I did contact the police .
they are on your track now and will certainly get you.

i give you one last chance to send me the money for the goods delivered.
if not i'll hand this problem over to also some friends of mine.
for the rest no contact is appreciated anymore , let's go for action.

x

+1

Het moet echt wel een idioot zijn als hij gaat dreigen met FBI :'-)

maar goed, hoe erg is het om eens stevig te worden aangepakt door Brecht? die man mag blij zijn dat die beul van Radar er niet aan te pas kwam. die had niks heelgelaten van hem.
Brecht? Die van het Jeugdjournaal? Door haar heb ik dat programma nog op veel te hoge leeftijd bekeken. Is ze nu weer wat minder vierkant? Toch maar eens dat Kassa opzoeken, een veel leukere kassajuffrouw dan die zure Meurders.

nu we toch bezig zijn, de vermelding van je volledige naam en vaste tel nummer op marktplaats is ook niet super verstandig. Hoe meer info er te vinden is, hoe groter de kans op misbruik op wat voor manier dan ook. Ik denk er ook aan mijn eigen weinig voorkomende naam niet meer te gaan gebruiken op sf, dat was in 2003 nog wel te doen.

hahaha, daar zou ik me echt niet druk over maken. Denk je nou echt dat de FBI ook maar iets gaat doen voor een deal van 60 euro?

je zit gewoon midden in een scam zaak waarin je alle standaard stappen doorloopt waarmee ze je onder druk proberen te zetten. Niks om je druk over te maken dus.

de scam waar jij inzit is een standaard scam daterend uit 2005. Er zijn veel voorbeelden van te vinden waarin het verhaal erop neerkomt dat je je geld pas krijgt als je een trackingnummer stuurt als bewijs (niet doen dus).

hier staat een voorbeeld uitgelegd hoe het werkt in de praktijk (ook paypal): http://www.joewein.de/sw/fraud-western-union-bidpay-ebay.htm

De Derek Williams in de lijst uit Nigeria is inderdaad de persoon en hetzelfde adres waar ik het pakket naartoe moest sturen.

Jos

ik heb me een paar dagen kunnen inhouden, maar ik moet toch vragen hoe dat zit.

op zich snap ik best dat je eerst gezonde twijfels hebt over zo'n eerste paypal transactie (is dat wel safe?) maar als je dan hoort dat de koper een nigeriaan is, denk je natuurlijk meteen: ok, dat zit wel goed! :okdan:

wat ik niet begrijp is die tweede koop die eraan gekoppeld is en dat jij dan spullen meot kopen. hoe zit dat?

vraagt zo'n nigeriaan dan of je ook nog even een apparaat voor hem wil kopen in de winkel en dat aan hem wil opsturen? of begrijp ik dat helemaal verkeerd?

als je op zoiets zou ingaan, wordt het echt tijd om eens aan een onder curatele stelling te gaan denken.

paypal gaat denk ik toch niets vergoeden. die zijn op geen enkele manier partij in deze kwestie.

overigens vond ik het wel terecht, maar een beetje lang uitgesponnen, dat gezeur tegen die man van paypal. er moet natuurlijk bij het registreren gewaarschuwd worden, dat met paypal, net als met andere betaalmanieren, voorzichtig moet worden omgegaan, met gezond verstand, omdat fraude kan voorkomen.

maar ja, dat kost natuurlijk klanten, als ze dat doen.
ik kan me goed herinneren dat ik huiverig stond tegenover geld betalen of ontvangen met een e-mail, toen iemand mij dat voorstelde. je moet toch een drempeltje over en dan helpt zo'n waarschuwing niet.

Ik kreeg de melding van die persoon dat ik anders het geld niet kon krijgen omdat hij al voor het andere apparaat had betaald. Ja, te goed gelovig, maar onder curatele stellen heeft hier niets mee te maken.

Ik weet ook wel dat ik mijn apparaat en geld niet terugkrijg, maar je hebt gelijk...........ik heb me laten inpakken.

En weet ook wel dat hij niet kan dreigen met de FBI, die komen hun bed alleen uit voor terroristen en massa-mordenaars.

Phochos

Lijkt mij ook een vaag verhaal. Als er inderdaad een 2e koop aan is gekoppeld, dan zou ik, in samenspraak met de politie, een afspraak proberen regelen om dit geld cash te overhandigen aan die man. "Omdat het toch veel geld is om over internet te versturen..." Dan hopen dat hij daarop ingaat, cfr. de Nigerianen uit het tv-programma Basta (hoewel het daar wel om meer geld ging). En dan heb je hem (of beter gezegd een kompaan uit zijn netwerk). Drijf misschien het bedrag nog extra op door nog meer aankopen ofzo, zodat het bedrag de moeite is voor de Nigerianen om uit hun grot te kruipen. Je kan maar proberen.

Lijkt mij ook een vaag verhaal. Als er inderdaad een 2e koop aan is gekoppeld, dan zou ik, in samenspraak met de politie, een afspraak proberen regelen om dit geld cash te overhandigen aan die man. "Omdat het toch veel geld is om over internet te versturen..." Als hij daarop ingaat, cfr. de Nigerianen uit het tv-programma Basta (hoewel het daar wel om meer geld ging), dan heb je hem (of beter gezegd een kompaan uit zijn netwerk). Drijf misschien het bedrag nog extra op door nog meer aankopen ofzo, zodat het bedrag de moeite is voor de Nigerianen om uit hun grot te kruipen. Je kan maar proberen.

Sorry, maar ik heb het tegen kunnen houden, heb een aantal schulden staan, dus ga zeker niet het bedrag opdrijven. En van de politie heb ik al doorgekregen dat ze dit soort fraudezaken waarschijnlijk niet kunnen oplossen. Hebben natuurlijk drukker met moordzaken en terroristen.

Phochos

Sorry, maar ik heb het tegen kunnen houden, heb een aantal schulden staan, dus ga zeker niet het bedrag opdrijven. En van de politie heb ik al doorgekregen dat ze dit soort fraudezaken waarschijnlijk niet kunnen oplossen. Hebben natuurlijk drukker met moordzaken en terroristen.

Phochos

Je gaat dat bedrag natuurlijk nooit betalen. Het is om de Nigerianen uit hun kot te lokken in de hoop er toch ééntje te kunnen klissen... Heel hun verhaal heeft geen enkele rechtsgeldigheid, dus niemand zal jou verplichten om dit bedrag ook effectief te betalen. Dit is wat ik zou proberen, bij voorkeur in samenwerking met de politie. Maar ik kan wel verstaan dat je dit liever niet doet omdat ze jouw adres hebben.

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back