Fraude (nav marktplaats)

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
maar het staat natuurlijk wel op het pakketje.
De kans is echter groot dat het pakketje ergens op een hoop met 'niet af te leveren' pakketjes komt te liggen, het gaat de oplichters om het geld, niet om een of ander apparaatje.

De kans is echter groot dat het pakketje ergens op een hoop met 'niet af te leveren' pakketjes komt te liggen, het gaat de oplichters om het geld, niet om een of ander apparaatje.

Ik hoop het, anders moet ik alsnog onderduiken. Zag d'rnet al een vreemde zwarte auto voor de deur staan met vreemde mannen erin, maar dat zal wel paranoia zijn.

Phochos

Hoe kan ik in godsvredesnaam op deze manier nog muziek gaan maken, it's make me mad!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Maar wat ik dus niet begrijp is (als ik het goed begrijp) dat er een pakket verzonden is zonder de betaling af te wachten...... (zeer veel vraagtekens plaatst)
Nogmaals, eerst geld binnen hebben incl verzendkosten/verzekering en daarna opsturen met een verzend bevestiging incl track/trace of aangetekend zodat je juridisch materiaal heb van levering....
Ook even kijken wat de NO GO landen zijn (of gebieden) Amsterdam ZO staat bijvoorbeeld op de zwarte lijst van credit card maatschappijen, en zo is er een hele reeks landen/gebieden op te noemen waar het niet verstandig is om iets op te sturen (vaak Afrika)

Bron:https://cms.paypal.com/nl/cgi-bin/?..._ID=ua/ServiceDescription_full&locale.x=nl_NL

Met een beetje slimme argumentatie, kan jij je geld trug krijgen, phochos. Tuurlijk treft jou ook schuld maar niet voor de volle 100%.

Waarom zou PayPal Phochos terug betalen? Dat slaat nergens op. Als die oplichter nu had beloofd om het bedrag op zijn IBAN-account te sorten, dan moet de bank toch niets terugbetalen? Of als de "koper" belooft om geld per post op te sturen, moet de post dan betalen?

Je kan misschien wel contact opnemen met het koerierbedrijf in de hoop dat ze de verzending willen retourneren op basis van fraude. Geen idee of dit zal werken, maar dat lijkt mij zowat de enige manier waarop het nog goed kan komen. Alleen ben je dan je geld weer kwijt aan verzendkosten...

Ik hoop het, anders moet ik alsnog onderduiken. Zag d'rnet al een vreemde zwarte auto voor de deur staan met vreemde mannen erin, maar dat zal wel paranoia zijn.

Phochos

Geen paniek. Er is geen enkele reden waarom deze gasten jou ook in real life zouden lastig vallen. Iemand overvallen / ergens inbreken kunnen ze overal, maar waarschijnlijk kiezen ze bij voorkeur het pad van scams.

Maar wat ik dus niet begrijp is (als ik het goed begrijp) dat er een pakket verzonden is zonder de betaling af te wachten...... (zeer veel vraagtekens plaatst)
Nogmaals, eerst geld binnen hebben incl verzendkosten/verzekering en daarna opsturen met een verzend bevestiging incl track/trace of aangetekend zodat je juridisch materiaal heb van levering....
Ook even kijken wat de NO GO landen zijn (of gebieden) Amsterdam ZO staat bijvoorbeeld op de zwarte lijst van credit card maatschappijen, en zo is er een hele reeks landen/gebieden op te noemen waar het niet verstandig is om iets op te sturen (vaak Afrika)

Nogmaals de uitleg.

Ik WAS DUS NIET OP DE HOOGTE hoe Paypal werkte was dus de eerste keer dat ik er mee te maken had. Omdat ik iets te koop had gezet voor 60 euro en de koper er 60 euro voor bood ging ik er meteen op in. Dat hij 50 euro verzendkosten erbij voegde omdat het naar Afrika moest vond ik normaal, want een verzekerd pakket naar Afrika is meer dan 45 euro, dus was er niets van dat ik dacht "dit is verdacht, dus we zullen het maar niet doen".

Phochos

Hoe kan ik in godsvredesnaam op deze manier nog muziek gaan maken, it's make me mad!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Hey Phochos,

je kan prima muziek gaan maken, maar je moet dat met hardware willen-werken-idee en schuiven met spullen loslaten, want dat is wat je telkens afleidt van het produceren.

Concentreer jezelf, op software. Gebruik enkel gratis plugins, die kan je niet verkopen namelijk.

Hang een briefje op de muur met daarop de tekst :

'Hier wordt alleen software gebruikt.'

Hang daar achter een briefje met de tekst :

'Echte mannen werken met gratis plugins!'

Daarachter hang je een briefje met de tekst:

'Hou je zelf niet voor de gek en hang de 2 briefjes weer terug'

En daar achter hang je een briefje met :

'Als je dit briefje weghaalt dan .. vrij in te vullen'

Als laatst, schrijf op de muur :

'vrij in te vullen..'

Probeer de eerste week de briefjes minstens 10 minuten per dag te laten hangen terwijl je muziek maakt en bereidt dit aantal minuten per dag uit met 5.

Succes, het gaat je lukken! :)

Dat is zo iets als een biertje bestellen in een vreemde kroeg en tegen de alleraardigste barmejuffrouw zeggen dat je volgende week wel betaald :baco:

Leer moment vrees ik......
Altijd FAQ lezen mbt dit soort betalings/verkoop bedrijven en het hoe en waarom
goed doornemen om teleurstellingen (zoveel mogelijk) te voorkomen.

Bedrijven als Marktplaats/Ebay of andere online veilingsites nemen geen enkele verantwoording... als verkoper en als koper wordt je geacht kennisgenomen te hebben van de wettelijke termen en overeenkomsten..... :stupid

Het niet op de hoogte zijn is het niet bekend zijn met het medium (het niet hebben kenniggenomen van de termen en overeenkomsten) en kan dus verwijtbaar handelen zijn..... (Ga hier even denken/antwoorden als een veilingsite)

Wat ik zelf denk is dat iedereen met zijn vette gore poten van andermans spullen af moet blijven....

Altijd de risico's afwegen (en Afrika, zuid en midden Amerika en het midden oosten zuigt dikke stront)

Nogmaals de uitleg.

Ik WAS DUS NIET OP DE HOOGTE hoe Paypal werkte was dus de eerste keer dat ik er mee te maken had. Omdat ik iets te koop had gezet voor 60 euro en de koper er 60 euro voor bood ging ik er meteen op in. Dat hij 50 euro verzendkosten erbij voegde omdat het naar Afrika moest vond ik normaal, want een verzekerd pakket naar Afrika is meer dan 45 euro, dus was er niets van dat ik dacht "dit is verdacht, dus we zullen het maar niet doen".

Phochos

maar dat zal wel paranoia zijn.

dat denk ik ook ja,
geen paniek, het enige feit is , dat je uit onwetendheid , getild bent / opgelicht bent voor 60 euro.
nou daar is wel overheen te komen lijkt me.
jammer , meer niet, geen ramp.
volgende keer pas iets opsturen als het geld in de hand is
vrijwel iedereen is er wel eens ingetrapt.
verder zijn het gewoon kleine ordinaire oplichtertjes , die makkelijk proberen om iemand wat centjes afhandig te maken door misbruik te maken van goed vertrouwen of onwetendheid. ze gaan echt niet verdere moeite doen om iemand te vervolgen of zo. da's angst/ paranoia.
kortom relax, heb er verder schijt aan, maak er een mooi kut nummer over en heb ( voor 60 euro ) weer wat bijgeleerd.
zou er verder ook niet echt veel woorden meer aan vuilmaken en misschien zelfs eerder overwegen dit topic te verzoeken te sluiten. over en uit streep eronder, en verder gewoon weer lekker wat anders synthforummen.
cheers:biertje:

:stupid:stupid:stupid
Hey Phochos,

je kan prima muziek gaan maken, maar je moet dat met hardware willen-werken-idee en schuiven met spullen loslaten, want dat is wat je telkens afleidt van het produceren.

Concentreer jezelf, op software. Gebruik enkel gratis plugins, die kan je niet verkopen namelijk.

Hang een briefje op de muur met daarop de tekst :

'Hier wordt alleen software gebruikt.'

Hang daar achter een briefje met de tekst :

'Echte mannen werken met gratis plugins!'

Daarachter hang je een briefje met de tekst:

'Hou je zelf niet voor de gek en hang de 2 briefjes weer terug'

En daar achter hang je een briefje met :

'Als je dit briefje weghaalt dan .. vrij in te vullen'

Als laatst, schrijf op de muur :

'vrij in te vullen..'

Probeer de eerste week de briefjes minstens 10 minuten per dag te laten hangen terwijl je muziek maakt en bereidt dit aantal minuten per dag uit met 5.

Succes, het gaat je lukken! :)

Dank demian,

Ik geloof dat ik nu mijn lesje wel geleerd heb. Ik zal nooit, maar dan ook nooit meer iets aan het buitenland verkopen (België uitgezonderd, daar zitten enkele vrienden van synthforum van me). Ik heb me te makkelijk laten leiden door het feit dat iedereen te vertrouwen is - wat dus niet zo is dus - maar goed, een leermoment voor mijzelf.

En zoals jullie weten heb ik nog iets te koop staan, dus.........................(GEINTJE).:D

Phochos

Misschien inderdaad goed om er een streep onder te zetten, zand erover, ik heb geleerd, ben dom geweest, maar dit gebeurd met geen TWEEDE KEER!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Phochos

Geen paniek. Er is geen enkele reden waarom deze gasten jou ook in real life zouden lastig vallen. Iemand overvallen / ergens inbreken kunnen ze overal, maar waarschijnlijk kiezen ze bij voorkeur het pad van scams.
Mijn reactie had ook meer betrekking op het feit dat ome phooch het volgende schreef:

Mocht hij me nog een mailtje sturen, zal ik eens vragen waar hij precies in Amsterdam woont.

Volgens mij kun je in dit soort gevallen beter, zoals je al schreef, er een streep onder zetten en niet zelf proberen om de criminelen dwars te gaan liggen/te irriteren met e-mailtjes, etc.

Als we nou met 22 man 5 euro storten ...... of ben ik nu erg abnormaal filantropisch bezig :D ?

Yep!

Ik zeg: Help Phochos weer aan de muziek stem voor een Perelman-ban :D

spellingscontrole zegt ook niet alles

Ik zeg: Help Phochos weer aan de muziek stem voor een sPerelman-ban :D

spellingscontrole zegt ook niet alles

perelman-net.jpg

The perelman needs money

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back