domste opmerking over synths

"Ga je nou nog meer van die rommel kopen?

"Synthesizers? Oh je bent dj?"

"Oh, jij werkt zeker met van die vstjes?"

ik : ik maak muziek in mn studio
zij : oh op je computer?

ga lekker breien ofzo

Kweenie Bass, zie jij ooit nog vrouwen breien?

nee die zijn meer aan het shoppen en hip doen tegenwoordig he :D

Sta je uren lang monitor speakers te vergelijken met een vriend, komt er een of andere sjaak de zaak binnen. "ohja, watvoor muziek maak je? oh op de computer? gewoon van die krktjes kopen want dat is toch geen echte muziek"
Uiteindelijk met adams weggegaan (ik heb krk's overigens)

Ja uuuuh wacht, ik trek even mijn pak aan...

Bericht door een moderator:
Dit neigt nogal naar een veel te platte discussie die ervoor gaat zorgen dat men met sloten gaat gooien. Laten we dat zien te voorkomen en niet verder gaan op winkelen en emancipatie enzo....

Zij : Ben je DJ op je computer en maak je thuis muziek in je kamertje?

Ik : Euh.. Hoezo?

Zij : Nou, gewoon..

Ik : Oh.. VST's ruilen ?

De vorige poetsvrouw ziet me bezig metmuziek maken. er is enkel een loop waar ik mee gestart ben. ze zegt" ik zet de radio uit, speel maar, ik hoor dat graag."
ik vertel dat het een loop is. het is geen nummer. zegt ze " ik hoor dat graag, zet maar op, ik hoor graag tiesto, speel maar zoiets. i"

Mijn vrouw:

Heb je nu alweer bakjes gekocht?

Nadat ik geluiden uit de minibrute ontdek en haar vertel dat muziek maken erg moeilijk is, zegt ze "ik durfde het niet zeggen, maar het is niks voor je, je hebt er geen aanleg voor"

Haar referentie: ze hoort loops die ik voorzie van een extra laagje en denkt dat het een nummer is.
Als de metronoom start, doet ze de deur dicht en roept nog "neehe, niet weer dat liedje" waarna ze de metronoom nadoet. Ze denkt dat het een liedje is...

Mijn probleem is dat mijn vrienden en familie bijna allen radio luisteren en nooit naar oude house, acid, of newave dus ze zien niet in wat ik net wel wil bereiken voor klank. Langdradig en eentonig is soms net wel de bedoeling...

Heb besloten muziek temaken voor mezelf. En niet meer voor "mensen online" die play duwen op mijn Soundcloud.

Btw: mijn vrouw r grootvader maakte " zak eens lekker door". Hij heeft het geschreven. Als dat de referentie is van mijn vrouw, komt er vast nog meer van me in deze topic ;)

tik tak tik TAK tik tak tik TAK

En daar komt dan dus het begrip "takkeherrie" vandaan.

Hier zijn er de laatste tijd geen domme opmerkingen over synths. Ook geen slimme. Ze worden een beetje doodgezwegen...

Btw: mijn vrouw r grootvader maakte " zak eens lekker door". Hij heeft het geschreven.

nou, dan zou ik toch eens een lekker remix ervan door het huis laten galmen !

hier alvast wat bronmateriaal:

"als ik die spullen van jou had kon ik ook wel muziek maken!"

vervolgens neem je ze mee naar de studio, laat ze plaatsnemen.

"hoe gaat de computer aan?"

.....

Hekel aan mensen die het verschil niet kennen tussen een DJ en een producer. Dan stop ik gewoon met praten als ze zo beginnen, geen zin om mijn verhaal mee te delen.

Back