domste opmerking over synths

De toetsenist is toch meestal de 'tovenaar' in de band (als je meer doet dan alleen orgeltjes en rhodesjes). Misschien een idee om à la de meester Jordan Rudess een sikje te laten groeien?

Als synthesizerist tover je soms onverwachte klanken tevoorschijn, of paralelle partijen waarbij je anders meerde muzikanten voor nodig hebt. Maar seks-appeal? Geenszins. Dan moet je het misschien over een andere boeg gooien. Dan vind ik Jordan Rudess een goed voorbeeld van hoe het ook kan.

Een vette gitarist in band is n tovenaar.. Net zoals n vette drummer, zanger etc
Je hebt ook bands die om een bassist gebouwd zijn. Dan is die echt wel de tovenaar hoor hehe

Bassist altijd minst in trek? Ken je bootsy al? :D

Oké, maar waar staan de jonge dames? Aan de kant van de gitarist, of aan de kant van de toetsenist?
Moet een gitarist wel erg lelijk zijn en de toetsenist enorm knap, als ze niet aan de kant van de gitarist staan.
Nou ben ik gezegend met een goddelijk lichaam, alleen dan wel die van Boeddha ;) Dus een carrière qua fotomodel zit er voor mij niet in. Dus moet ik het gooien op mijn andere kwaliteiten.

"Hee je hebt allemaal synths. Mn broertje heeft dat ook en maakt ook muziek, dat vind jij ook wel gaaf dan denk ik. Ik zal het je wel even sturen"

Weet je waar pas veel meisje op af komen? Meisjes bands. Pien Feith bijvoorbeeld.

Bj metal heb ik ooit bij The Devils Blood een vrouw voor het podium zien staan die een uur lang de lead zangeres aan het aanbidden was, terwijl zij onder het varkensbloed zat. Heel charmant.

Black Rebel Motercycle Club, vrouwelijke drummer. Vet sexy wel, met een koperen drumkit.

Eefje de Visser... heel veel meisjes :)

Vanderbuyst.. kei lachen. Wel mooie vrouwen die naar die strakke broeken kijken :D

Het fenomeen Midi: toen mijn Korg Wavestation EX defect was, kreeg ik als leen-apparatuur een Wavestation SR module mee en een Yamaha DX-11 synth als midicontroller. Ik heb meerdere reacties ontvangen van: 'dus jij speelt op een Yamaha DX-11?'.

Maar dit gaat wel te veel over meisjes nu, redelijk ver van de topictietel af wel. Vandaar dat alle mods hier zitten te lezen misschien :D

ja ze zijn vast benieuwd of het offtopic is....:D

waar ging het ook alweer over ?
oh ja domste opmerkingen , inderdaad de discussie werd te slim en gaat over sexappeal, meisjes en bands
back to the roots dan maar weer!

Nou ja, misschien over de GEM S3-turbo waarvan ik de merknaam heel nauwkeurig heb afgeplakt, omdat GEM voornamelijk bekend stond om hun huiskamerorgels? Als men bij een DX-11 als Midi-keyboard al denkt dat ik op zo'n plankje speel, wil ik zeker niet geassocieerd worden met een huiskamerorgel. Nou klonk de GEM ook nergens naar, maar als masterkeyboard is hij onverslaanbaar.

tja, heb de indruk dat er weinig echt coole keyboards zijn, en dan bedoel ik die een vrouwenhart sneller doen slaan.
misschien dees:
gold-minimoog-voyager-460-85.jpg

hoewel dees ook wel op wat belangstelling mocht rekenen:
images

anderszijds, we zijn natuurlijk ook gewoon nerds...
misschien het het desbetreffende tv programma nog enige uitkomst bieden ( slik )

sorry, ontopic was de opdracht...

Toch. Een keytar is nooit, nooit de oplossing. Ik zit liever als een verstrooide professor met een crazy ass blik achter m'n apparaat, dan half-hip proberen te doen met een keytar. Hoe tof het ook is om dat te spelen, zelfs de alom gerespecteerde Mr. Rudess ziet er een tikkeltje klungelig uit achter zo'n ding. Als zelfs hij zo'n ding niet kan compenseren, is 't gewoon hopeloos.

Zoals eerder gemeld, is sex-appeal redelijk afwezig bij toetsenisten. Maakt niet uit hoe hard je loopt te springen, swingen (al is dat filmpje van Sly etc. wel retestrak) en loos te gaan, zolang je geen friggin' dolken erin ramt a la Emerson vindt 't publiek 't niet zo badass als gitaar, jammer genoeg. Al is die Rocco van De Staat wel een mofo hoor.

Beetje off-topic, my sincereliest apologies. Ter compensatie:

Een zwart plankje met draaiknoppen uit de willekeurige doe-het-zelf-shop zal vast lekker werken, maar eruitzien doet het niet. Een Waldorf Wave heeft minstens zoveel knoppen, maar daar is ook over de vormgeving nagedacht.
Een bak zonder knoppen, maar met een vormgeving waarvan zelfs één hoekje er al opwindend uitziet is de Korg 01/W. Maakt niet uit hoe hij klinkt, of hoe hij te bedienen is: er is over de vormgeving nagedacht.
Ik houd ervan.

Bericht door een moderator:
ok, we konden even lachen. Maar nu weer on-topic gaarne. :)

Back