domste opmerking over synths

Niet als je het als djemmen uitspreekt nee. Ouwe zwamfucker ;)

Idd vreselijk!

Bah, die computermuziekjes, allemaal hetzelfde; van boem-boem-boem... nee... doe mij maar muziek die echt door mensen gemaakt wordt!

JAAAAAJA, die computers maken echt uit zichzelf muziek ja, die worden niet door mensen bestuurd nee, je hebt helemaal gelijk.

Ach... die mensen moet je maar lekker in hun waan laten en lekker naar dvd'tjes van Tina Turner laten kijken!

Tina Turner brengt live trouwens soms een heel mooie, emotievolle synthsectie mee. :) Aangevuld met een dikke Hammond.

Komt iemand langs voor max/msp assistentie: "Maar hier kun je helemaal niet meer met 2 mensen zitten."
Ik vond 1 kamer volbouwen nog wel meevallen :D

Komt iemand een Crumar DS-2 ruilen, loopt wat random te draaien en te kutten: "Ja! die synthesizer klopt voor geen meter want.. blabla.." Ik draai wat om het geluid te maken zoals hij bedoelt, om te laten zien dat het wel degelijk prima werkt: kerel begint weer wat random te draaien: "Nee hoor dat klopt voor geen meter blabla."
Tegen hem gezegd dat hij maar eerst op een synthesizer cursus moest gaan omdat hij totaal geen idee had waar hij mee bezig was. Kerel nog meer gefrustreerd. Begeleid naar de deur en nog een fijne dag gewenst: Tabee!
Was dus iemand van het synthforum ook nog..

Trouwens dat verhaal dat mensen synths, keyboards noemen... Dat is net zoiets als tegen iemand die tafeltennis speelt zeggen dat 'ie pingpong speelt.
Of woonboot zeggen tegen mensen op een "woonschip" wonen.
"NEE nee nee, het is een woonSCHIP.. woonSCHIP!" Blijft grappig :)

Pjoris, ze gaan op in de muziek. dat is toch mooi. De een trekt alleen net een gekkere bek dan de ander.

So ey.. ooit Julian Sas live gezien? Ik wel, moest um belichten.. had behoorlijk moeite met m'n lach in houden..

in een muziekwinkel:

nee, geen synths op voorraad, ze zijn eigenlijk allemaal ongeveer hetzelfde en elke keer komt er weer een nieuw type op de markt.

(tja, geef dan maar een blokfluit)

in een muziekwinkel:

nee, geen synths op voorraad, ze zijn eigenlijk allemaal ongeveer hetzelfde en elke keer komt er weer een nieuw type op de markt.

(tja, geef dan maar een blokfluit)

Of 'n Roland Jupiter 80 natuurlijk.

Bof emotie in muziek is toch wat overroepen. Veel muziek, is het nu rock of electronisch, heeft toch niet de bedoeling een specifieke emotie over te brengen of is gespeeld/geschreven uit een bepaalde emotie - buiten: laten we wat leuk/hard/dansbaar geluid maken. Als ik nu net iets ergerlijks vind zijn het bluesgitaristen die gezichten trekken alsof ze bij elke noot hun hart uitstorten. Joris

moet je een keer liveopname van Ad Visser zien wat voor gezichten hij trekt tijdens het spelen, en hoe hij beweegt 8)

ik denk dat het voor alle vlakken van de kunst zo is, muziek of beeldend. het kost veel tijd om je te ontwikkelen en dat blijven doen. tijd en liefde voor het vak. dit word niet begrepen door erg veel mensen. deze denken vaak in hobbie termen. in duitsland en frankrijk is het anders. daar is meer respect voor voor mensen die zich hier professioneel mee bezig houden. en domme opmerkingen.....tja, vanuit wat voor een referentiekader denken deze mensen? ik word hier al 30 jaar niet meer kwaad over.

Okay dan , enkele ' onwetende' :r opmerkingen die ik weleens hoorde over muziek/synths etc. :

- ' Ja maar als je de tracks met je workstation sequencer opneemt moet je wel een metronoom hebben !!!' :o:

- ' Ooooh wat leuk dus jij doet wat met muziek/toetsen. Nou misschien wordt je nog wel eens bekend ! :? (Toen vroeg ik terug of diegene minimaal 1 bekende toetsenist kent. Bleef lang stil)

- ' Hoe weet je dan dat met dat improviseren die noten goed gaan klinken ?' (mhh op zich nog een begrijpelijke vraag)

Overigens, wanneer iemand zegt dat ie nog nooit van jouw band (of mensen met wie je werkt) heeft gehoord (grote kans, maar dat geeft niks) of wanneer iemand iets zegt in de zin van ' je bent al zo lang bezig, kom eens met een hitje' dan is het grappig om diegene ook even subtiel/zachtaardig te wijzen op zijn ' onwetendheid' wanneer je zijn/haar hobby kent. Bijvoorbeeld bij een :

- Weekendvoetballer:' Je voetbalt al zo lang wekelijks ! Waarom zie ik je nooit op TV bij betaald voetbal ?'

(als iemand suggesties heeft voor andere ' vragers' met andere hobbies zie ik de aanvullingen wel :P )

- Weekendvoetballer:' Je voetbalt al zo lang wekelijks ! Waarom zie ik je nooit op TV bij betaald voetbal ?'

"jullie hebben al jaren een hond, waarom geef jij op NGC geen hondengedragstherapie?"
"je gaat zo vaak naar de cinema, waarom mag jij op TV de vrijdagavondfilm niet inleiden?"
"je doet zo vaak karate, waarom ben je geen actieheld in hollywood?"
"je gaat zo vaak fietsen, wanneer doe je mee in de Tour?"
etc etc :)

Top gitarist

Top gitarist

Ik zat vorig jaar met een topgitarist, waarvan ik de naam maar niet zal noemen, te praten over synthesizers en ik vertelde hem dat ik regelmatig hoorde dat synthesizerspelers niet meer dan 3 akkoorden kennen.

Als antwoord kreeg ik:

"Maar meer heb je er toch ook niet nodig" :?

leuk dat je auditie komt doen bij onze band als toetsenman, maar we willen geen synthezeikers in de band
alleen piano en orgel is meer dan genoeg

Nadat ik als antwoord op de vraag 'wat doe je nou', had verteld dat ik sound design en compositie studeer aan de hku;

'oh leer je dan diedzjeejen?'

Ja. Ja dat is precies wat we daar doen.

Back