domste opmerking over synths

Ik zit heel veel in mijn studiootje...
Daar hangt een grote rode lamp met een bordje: "Brandt dit licht, dan bekken dicht".
Mocht iemand 'lawaai' maken, wijs ik ze op dat bordje.
Ik kan heerlijk mijn gang gaan :-)

Als zij zo'n bordje in de slaapkamer hangt...=(

"ik vind die synths met hout niet mooi"

NOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOoooooooooooooooooooooooooooooooo...........................

GELIJK WEGGOOIEN!!!!

je kan het verschil tussen een DJ en een muzikant ook als IQ sneltest zien
wanneer mensen het verschil niet weten tussen iemand die plaatjesdraait en iemand die zelf muziek maakt..........tja, dan weet je in iedergeval dat je bent uitgepraat

mij word gelukkig nooit gevraagd of ik plaatjesdraaiert ben
de onschrijvingen: industrieel, noise, soundscape en avant garde laten nietzo veel ruimte voor dat soort woorden
de verbazing slaat meestal toe bij de woorden: analoog, 8track bandrecorder en cassettebandjes

de verbazing slaat meestal toe bij de woorden: analoog, 8track bandrecorder en cassettebandjes

Idd, "analoog? Je kan dat toch allemaal op computer?" :bekdicht:

.."Is niet hetzelfde".. "Hoezo?"

Ik voel mij echt als een dinosaurus soms..

Tsja maar zo maken ze nog altijd de hits!

Idd, "analoog? Je kan dat toch allemaal op computer?" :bekdicht:

.."Is niet hetzelfde".. "Hoezo?"

Ik voel mij echt als een dinosaurus soms..

Tsja maar zo maken ze nog altijd de hits!

de enige computer bij mijn muziek instrumenten is een drumcomputer
de rustoord studio bijna helemaal analoog, op de CD recorder na

Há ! zo herkenbaar veel van de dingen die ik hier gelezen heb!

Ik heb weleens gasten over de vloer die het bijvoorbeeld raar vinden dat sommige synths geen lichtjes hebben
Mijn oom is ook zon goed voorbeeld hiervan, die komt geregeld op verjaardagen binnen vallen in mijn studiotje en zegt vervolgens zet eens een track zoals Pink Floyd in elkaar!
Ik met mijn domme hoofd begin voor de grap een beginnetje om uit te leggen hoe het in zn werk gaat, vervolgens word ik compleet afgekraakt en krijg ik een preek van een half uur over hoe die gasten dat deden/doen!

Mensen die niet willen luisteren moet je daarom dus een plakje cake geven ipv een heel verhaal.

Spacecake in het geval van jouw oom. :D

Van die mensen die tegen een glazen wand zijn gelopen eind jaren 70, en gewoon niet meer verder kunnen dus ze blijven maar in het bokaal zitten ipv door het gat vanboven proberen te kruipen. Hekel aan.. "steek es een Pink Floyd plaat in elkaar", kom aan man. Dan krijg je van mij net een preek.

De voorgekauwde denkpatronen mentaliteit: "Drummachines? Veel te exotisch, snap ik niet. Heb je toch geen talent voor nodig?"

Probeer eens een deftige beat eruit te krijgen, en vervolgens een volledig - radio waardig- nummer ermee op te bouwen. Ik daag je uit. Kan evenveel sentiment hebben als The Wall..

Ontelbaar keren gehad ook, "Een, synthesizer? Wat moet ik me daarbij voorstellen?"

"Een soort keyboard (domme koe)" roep ik maar dan.

En dan zit ik na te denken: (hoe leg ik in godsnaam uit wat een module is.)

Ja, en dan krijg je de vraag : "Heb je een technische opleiding gehad ofzo?"

(Technisch???) "(koe) Het is een muziekinstrument.". "Oh, maar waar komt het geluid dan uit?" (ik hou ermee op...).

Back