domste opmerking over synths

Omdat een aantal mensen hier het nog altijd niet begrepen lijkt te hebben:

Attachments

• Synth.jpg
    Synth.jpg
    32,9 KB · Bekeken: 75
Omdat een aantal mensen hier het nog altijd niet begrepen lijkt te hebben:

Het grappige is, zodra je dus met buitenlanders in het Engels gaat lullen vervagen die termen een beetje. In de Nederlandse "toetsenistenwereld" zijn die 3 termen misschien sterk afgebakend (en zelfs dan nog is het met elektrische piano niet altijd duidelijk of je een rhodes/wurlitzer bedoeld of een digitale stage piano), maar "keyboard" is in het Engels een prima term voor zowel synth, piano als arranger keyboard.

Maar oh wee als een Nederlander mijn limited edition piano een keyboard noemt. Then the fecal matter shalt hitteth the air distributor.

Het grappige is, zodra je dus met buitenlanders in het Engels gaat lullen vervagen die termen een beetje. In de Nederlandse "toetsenistenwereld" zijn die 3 termen misschien sterk afgebakend (en zelfs dan nog is het met elektrische piano niet altijd duidelijk of je een rhodes/wurlitzer bedoeld of een digitale stage piano), maar "keyboard" is in het Engels een prima term voor zowel synth, piano als arranger keyboard.

Maar oh wee als een Nederlander mijn limited edition piano een keyboard noemt. Then the fecal matter shalt hitteth the air distributor.
Black-Computer-Keyboard-BS-KB02-.jpg

:D

De domste shit die heb ik gehoord over synthesizers is op schiphol als je met je synths door de beveiliging x-ray gaat :"ow is dat een accordeon" (bij MS20 controller) of het gebruikelijke "ow ben je DJ!!!" en dan "kan je voor mij tickets voor sensation regelen"...maar potverdie vorige week was het een keer anders zowaar:
beveiliger:"hey er zit een keyboard in de x-ray"
andere beveiliger "Nee dat is geen keyboard maar een synthesizer!"
beveiliger "ow wat is het verschil dan is toch gewoon een keyboard"
andere beveiliger "Nee daar kan je eigen geluiden mee maken!"
beveiliger "oooow!"

laatste tijd zijn daar een hoop (hobby) producers...misschien zitten ze ook op synthforum :D?
ze weten meestal wel wat een novation launchpad en electribe ESX is (ook al wordt die ESX vaak als mixer gezien net als ieder andere drumcomputer)

er is dus nog hoop!

mijn pa vroeger:

'heb je er weer 1 gekocht,heb je er nog niet genoeg nu,hoe is dat mogelijk,het zijn allemaal dezelfde dat je koopt,wat gaat ge daar allemaal toch mee doen'

kreeg er schijt van het te horen elk x

wel leuk was toen ik met minimoog binnenkwam:

'wat is dat,lijkt op iets van een priester van een amerikaanse secte ofzo'

dat was lachen

mijn vader zei altijd, je hebt te weinig van die meuk, je hebt er veel meer nodig om een beetje fatsoenljk te kunnen spelen.....:D

zodoende dat alles hier nogal volstaat met synths, het is allemaal mijn vaders schuld ( en ook een beetje van mijn moeder, die gaf ook nooit fatsoenlijk tegengas)

:mega:

De domste shit die heb ik gehoord over synthesizers is op schiphol als je met je synths door de beveiliging x-ray gaat :"ow is dat een accordeon" (bij MS20 controller) of het gebruikelijke "ow ben je DJ!!!" en dan "kan je voor mij tickets voor sensation regelen"...maar potverdie vorige week was het een keer anders zowaar:
beveiliger:"hey er zit een keyboard in de x-ray"
andere beveiliger "Nee dat is geen keyboard maar een synthesizer!"
beveiliger "ow wat is het verschil dan is toch gewoon een keyboard"
andere beveiliger "Nee daar kan je eigen geluiden mee maken!"
beveiliger "oooow!"

laatste tijd zijn daar een hoop (hobby) producers...misschien zitten ze ook op synthforum :D?
ze weten meestal wel wat een novation launchpad en electribe ESX is (ook al wordt die ESX vaak als mixer gezien net als ieder andere drumcomputer)

er is dus nog hoop!

Ik werk wel op Schiphol, maar niet als beveiliger :D Zelf houd ik mij bezig met datacommunicatie voor Douane, Airlines, etc. Dus die opmerking komt iig niet van mij. Als ik bij de controle had gestaan, had ik hem in beslag genomen. Kon ik daarna zelf ermee spelen 8~

'k Heb m'n vriendin verteld dat ik "kkggggggg ffffffffff oempff oemmmmpf rrrrrrrrfffffff krrrrrrgggggg" maak als muziek.

Dat ze 't nu ook zo noemt is dus eigenlijk een beetje mijn eigen schuld.. :o:

Hekel aan mensen die het verschil niet kennen tussen een DJ en een producer. Dan stop ik gewoon met praten als ze zo beginnen, geen zin om mijn verhaal mee te delen.

Inderdaad verschrikkelijk ergerlijk. Een vriend van me die al 15 jaar "weet" wat ik doe heeft het ook nog steeds over kom ' jij bent toch dj, kom je toch even draaien'.
Volgende keer kan ' ie oprotten voor een tijdje, echt.

Back