Muziek4um

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Aangezien het de Nationale Oude-thread-omhoog-schop-dag is...

....wilde ik graag een post plaatsen in deze thread, over een klein muziekforumpje op het grote wilde WWW dat, als ik deze thread moet geloven, ooit lang geleden eens begonnen is.
Nu begint het wat voller te lopen, en het ziet er best okee uit.
Het is wel een stukkie breder georiënteerd daar als hier, niet alleen synth's, maar alles wat met muziek te maken heeft.

link

allrighty... ik heb het eens van dichterbij bekeken ;)

Origineel geplaatst door gemmetje
Aangezien het de Nationale Oude-thread-omhoog-schop-dag is...

....wilde ik graag een post plaatsen in deze thread, over een klein muziekforumpje op het grote wilde WWW dat, als ik deze thread moet geloven, ooit lang geleden eens begonnen is.
Nu begint het wat voller te lopen, en het ziet er best okee uit.
Het is wel een stukkie breder georiënteerd daar als hier, niet alleen synth's, maar alles wat met muziek te maken heeft.

link

Hey thanx Gemmetje!

De link van BamBam ging over een ander muziek4um, wat niet meer bestaat volgens mij want ik zie niets. Ze willen zelfs de naam verkopen mits er een goed bedrag voor betaald wordt. JaJa:confused:
Maar dat muziek4um waar jij op doelt Gem ;) stamt wel uit dezelfde periode.
Zie ook deze link ooit door mij gestart:
https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?goto=newpost&threadid=14373

greetz Erik

Origineel geplaatst door Catalunya
De link van BamBam ging over een ander muziek4um, wat niet meer bestaat volgens mij want ik zie niets.

dat had ik idd gezien, en daarom ook nog maar ff een nieuw linkje erbij gepost.

maar laat ik dat gewoon nog maar eens doen: www.muziek4um.nl 8)

Origineel geplaatst door gemmetje
dat had ik idd gezien, en daarom ook nog maar ff een nieuw linkje erbij gepost.

maar laat ik dat gewoon nog maar eens doen: www.muziek4um.nl 8)
Waarom hebben ze besloten dat de relevante informatie afgeschermt is voor niet-leden, lees potentiele leden, en voor zoekmachines? Kan iemand mij dat uitleggen?

Origineel geplaatst door JohnnyBusca
Waarom hebben ze besloten dat de relevante informatie afgeschermt is voor niet-leden, lees potentiele leden, en voor zoekmachines? Kan iemand mij dat uitleggen?

Omdat meer leden nu eenmaal weer meer leden aantrekken en omdat er info op staat (o.a. veel handleidingen van synths verzorgd door 6 Trak) waar veel tijd in is gestoken het te verzamelen. En alleen maar onbekenden die downloaden is niet leuk. Het kost je trouwens niets het registreren. Is op wel meer forums het geval dat je jezelf eerst dient te registreren.

Origineel geplaatst door Catalunya
Omdat meer leden nu eenmaal weer meer leden aantrekken en omdat er info op staat (o.a. veel handleidingen van synths verzorgd door 6 Trak) waar veel tijd in is gestoken het te verzamelen. En alleen maar onbekenden die downloaden is niet leuk. Het kost je trouwens niets het registreren. Is op wel meer forums het geval dat je jezelf eerst dient te registreren.

Eerlijk gezegd vind ik dat met die handleidingen minder sjiek, precies om de reden die je nu noemt;
de handleidingen die 'verzorgd' zijn door 6 Trak zijn veelal niet anders dan deep-links naar andere sites.
Waarbij dus downloaders niet langer naar de originele site van de handleiding-aanbieder gaan, maar alleen als 'onbekenden' direct de handleidingen leechen.

Maar goed, omgaan met deep-links blijft altijd lastig...
Aan de ene kant wil je iemand 'n moeizame zoektocht besparen; aan de andere kant vind ik een verzameling deep-links naar het harde werk van anderen niet bepaald "veel werk".

Sorry voor de off-topic ;)

Origineel geplaatst door Hanz
Maar goed, omgaan met deep-links blijft altijd lastig...
Aan de ene kant wil je iemand 'n moeizame zoektocht besparen; aan de andere kant vind ik een verzameling deep-links naar het harde werk van anderen niet bepaald "veel werk".

tja hoe kun je daarover oordelen als je het niet zeker weet. Ik weet niet wat jullie als organisatie doen op dit forum, maar het kost nou eenmaal veel werk het te onderhouden. Dit forum loopt al vanzelf, maar zal ook stroef gelopen hebben in het begin. In het begin draait een forum op de moderators die iets moeten presenteren, wat een ander doet besluiten lid te worden en ook wil reageren of threads plaatsen.

Erik

Ik denk dat dit forum in het begin al redelijk soepel groeide doordat het concept "Nederlandstalig forum over synthesizers" op dat moment nieuw was en veel mensen hierdoor hun behoefte hieraan hebben laten aanslaan.
En er was al een aktieve groep leden vanuit de MSN Community wat een opstart vergemakkelijkt.

Overigens heb ik nooit het idee gekregen dat de moderators als moderator een aktieve rol hebben gehad in het vullen van de inhoud, dus kwa prestatie van de moderators kan alleen gesproken worden als we het over het in goede banen leiden van onderwerpen en het opschonen van uit de hand gelopen zaken hebben.

En nu snel weer on-topic !

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back