Help een autistische jongen aan een synthesizer

tuurlijk snap ik dat, alleen de optie die ik gaf lijkt wel nooit voorbij te komen.

zeker in dit soort gevallen.
er zijn zat ¨potjes ¨ voor dit soort dingen, kost alleen wat moeite.
en daarbij komt dat een pleurishekel heb aan liefdadigheid.
dit soort gevallen hoort gewoon bij het welzijn van die jongen, dus hoort de instelling, cq overheid hiervoor zorg te dragen.

en ik vind het erg mooi, al die aanbiedingen, een welgemeend hoera hiervoor.
maar het zou niet nodig moeten zijn.

:koffie:

Heeft hij mischien een PGB(persoons gebonden budget)?
Mischien kan het dan als activeringskosten worden afgeschreven.
En zelfs beter, als uitingsvorm. Ik heb helaas een aantal maanden
geleden een sy 85 weggegeven, anders mocht hij um hebben.

Ik werk zelf ook in de zwaar intensieve zorg, maar al die mensen hebben gewoon een budget waarmee je prima dit soort dingen kan kopen. (ze zijn echt niet arm "PGB" en ook niet zielig) Ik vind het heel nobel wat je doet maar als ik eerlijk ben een beetje overbodig en als jij dit bij een van mijn jongens had gedaan had ik het niet eens goedgekeurd ivm de privacy-wet. Ook denk ik dat je lang genoeg met synths werkt dat jezelf wel een passende synth/instrument had kunnen bedenken. Sorry als ik kort uit de bocht kom maar ik zie echt het nut niet om dit forum daarbij te betrekken.

ik vind het maar een verjaardags groepsrondje ouwe wijven gesprek hier. tegenwoordig weet je helemaal niet waar je aan toe bent met sub. n pg budgets.

Vragen staat vrij, dus niks mis mee.

Heb niks toepasselijks liggen helaas, anders was het geen probleem geweest.

PGB scheelt zoveel per persoon dat je nooit kan zeggen: haal dat maar ff uit zn PGB, ik vind het wel een nobel streven van TS om het forum hier bij te betrekken. Als je hier iets negatiefs achter wil zoeken ligt dat echt aan jezelf.

PGB scheelt zoveel per persoon dat je nooit kan zeggen: haal dat maar ff uit zn PGB,

Een monotron kost 50.-. Dat past echt wel in een ieders PGB. Of de boekhouding vd zorginstelling klopt niet :bekdicht:
Ik zei overigens niet dat ze allemaal zwemmen in het geld. Het verschilt idd, en soms ook erg veel.
Maar arm zijn ze niet en bedelen hoeft dus ook niet voor ze.

Als je hier iets negatiefs achter wil zoeken ligt dat echt aan jezelf.

Dat lijkt mij nogal logisch. :D

Volgens mij begrijp jij de functie van het PGB niet, het is iig geen leuke dingen doen potje. Kleine quote van de overheidssite.

Mensen kunnen met een persoonsgebonden budget (pgb) zelf de zorg regelen die zij door ziekte, handicap of ouderdom thuis nodig hebben. Ze krijgen een geldbedrag waarvoor zij zelf zorg, hulp of begeleiding kunnen kopen. Dit dossier behandelt het pgb van de Algemene wet bijzondere ziektekosten (AWBZ). Uitleg over het gemeentelijk persoonsgebonden budget, voor huishoudelijke hulp en voorzieningen als een rolstoel, staat in het onderwerp Wet maatschappelijke ondersteuning (Wmo).

Ik begrijp wel waarom iemand dit op een forum post. Als ik financieel een bijdrage moet leveren hoor ik dat graag. Moet je wel even bewijzen dat het ook daadwerkelijk goed terecht komt 8). Tof dat je dit doet :okdan:

Jij denkt niet dat die mensen nog meer nodig hebben dan een rolstoel en kontenwasser? Neem nou aub van mij aan dat vrijetijds faciliteiten ook hieruit voor een gedeelte betaald worden. Dat kan dus ook een spelcomputer zijn, dagje Efteling, maar ook kleding en voeding. Hierin kunnen sommige een eigen bijdrage aan toevoegen waardoor de koopkracht word versterkt. Misschien werkt het anders in de reguliere zorg (geen ervaring mee), maar op intensief moet je der veel meer van doen dan die rolstoel kopen.

EDIT: ben maar naar een voorbeeld gaan zoeken omdat het anders een welles niettes spelletje begint te worden
http://pgb.startpagina.nl/prikbord/4504628/wat-mag-je-allemaal-doen-met-het-pgb#msg-4504628

EDIT2: Verder in doorlezende kom ik er wel achter dat het idd niet "echt" de bedoeling is, maar dat zou bij mij op de woning als gevolg hebben dat die mensen dus niks meer kunne kopen wat niet direct zorg gerelateerd zou zijn. Als je de boekhouding goed regelt van je cliënten dan is er best wel ruimte voor extra's die het leven van die mensen bevorderd. Meer wil ik er niet over zeggen.

Laatst gewijzigd:
Volgens mij was de vraag van de topic starter toch niet zo moeilijk...en het antwoord dan toch ook niet...ja of nee :engel:

Het is dus NIET de bedoeling dat dat soort spullen uit het PGB betaald worden, het PGB is puur bedoelt voor finaciering van de zorg en de dagelijkse levensbehoefte. Voor privespullen zijn andere potjes mocht het echt nodig zijn, dat de instelling waar jij werkt deze regels schijnbaar aan zijn laars lapt zegt wel weer genoeg over die insteling. Weet je trouwens wel zeker of jullie werken met een PGB in jullie instelling?

Jij denkt niet dat die mensen nog meer nodig hebben dan een rolstoel en kontenwasser? Neem nou aub van mij aan dat vrijetijds faciliteiten ook hieruit voor een gedeelte betaald worden. Dat kan dus ook een spelcomputer zijn, dagje Efteling, maar ook kleding en voeding. Hierin kunnen sommige een eigen bijdrage aan toevoegen waardoor de koopkracht word versterkt. Misschien werkt het anders in de reguliere zorg (geen ervaring mee), maar op intensief moet je der veel meer van doen dan die rolstoel kopen.

EDIT: ben maar naar een voorbeeld gaan zoeken omdat het anders een welles niettes spelletje begint te worden
http://pgb.startpagina.nl/prikbord/4504628/wat-mag-je-allemaal-doen-met-het-pgb#msg-4504628

EDIT2: Verder in doorlezende kom ik er wel achter dat het idd niet "echt" de bedoeling is, maar dat zou bij mij op de woning als gevolg hebben dat die mensen dus niks meer kunne kopen wat niet direct zorg gerelateerd zou zijn. Als je de boekhouding goed regelt van je cliënten dan is er best wel ruimte voor extra's die het leven van die mensen bevorderd. Meer wil ik er niet over zeggen.

Wat maakt het uit? Uiteindelijk betaal ik er toch voor. Het is gewoon tof dat iemand dit via een forum voor elkaar probeert te krijgen :halleluja Ik begrijp jou trouwens ook hoor RSB ;) Maar persoonlijk vind ik het leuk dat iemand dit zelf regelt zonder hier subsidie voor te vragen.

Het is dus NIET de bedoeling dat dat soort spullen uit het PGB betaald worden, het PGB is puur bedoelt voor finaciering van de zorg en de dagelijkse levensbehoefte. Voor privespullen zijn andere potjes mocht het echt nodig zijn, dat de instelling waar jij werkt deze regels schijnbaar aan zijn laars lapt zegt wel weer genoeg over die insteling. Weet je trouwens wel zeker of jullie werken met een PGB in jullie instelling?
En aangezien de praktijk zoals altijd anders is dan de bedoeling, zijn er nu voorstellen het hele PGB gebeuren om te gooien.

On topic: we weten niet hoe oud hij is, maar stel dat hij al in de categorie 8+ zit, dan is samen met hem een simpel dingetje solderen meestal wel te doen, zeker als je hem uitlegt wat elk onderdeeltje doet. En heb je ook nog voor weinig een leuk klinkend apparaat. :kroon:

dit soort gevallen hoort gewoon bij het welzijn van die jongen, dus hoort de instelling, cq overheid hiervoor zorg te dragen.

:?:?:? :stupid Waarom verwachten mensen dat nog steeds????
Na Al die jaren uitgezogen en afgeperst en onderdrukt te zijn zijn er dus nog steeds mensen die iets verwachten van de overheid!!!
De overheid doet geen moer dude!!!!

Back