Synth handelaren

een verzekeringsmarkt voor opgeknipte hypotheken die groter is dan de hypotheken zelf.
Hedge funds, of private equity die met geleend geld bedrijfen kopen en daarna de bedrijven kapot laten gaan aan schulden last.
Banken die onmogelijk te controleren markten creeren en daarna zelf op de neergang speculeren van de verzekerde hypotheken....(aig en goldman sachs)
Ministers van financien die alleen minister worden zodat zij hun aandelen kunnen verkopen zonder belasting te hoeven afdragen....(Henry Poulsen)
Hoogleraren die werken voor allerlei financiele instellingen en dus niet onafhankelijk zijn....

Kapitalisme was ooit bedacht om de beste kwaliteit voor de laagste prijs te kunnen krijgen....nu is het de minste kwaliteit voor zoveel mogelijk geld....

Maargoed, geld is een idee, een afspraak.... Heel die banken hoeven niet te bestaan, als de overheid nu zelf eens geld uit het niets zou creeeren hoefden we ook geen rente te betalen....

dat zijn niet echt argumenten, dat zijn voorvallen. die hebben te maken met hebberigheid en corruptie. is hebberigheid en corruptie mogelijk in vrije marktsysteem? nogal wiedes.
is hebberigheid en corruptie mogelijk in elk ander economisch systeem? jazeker. kijk maar naar elk ander systeem die er ooit geweest is, altijd hebberigheid en corruptie.

dus als hebberigheid en corruptie voorkomen in elk economisch systeem dat ooit bestaan heeft en elk economisch systeem dat ooit verzonnen is, dan is het zeer waarschijnlijk dat het economische systeem, in dit geval vrije markt economie niet de reden is voor hebberigheid en corruptie.

zoals ook het toestaan van handelaren op dit forum (vrije handel, vrije markt) niet de reden is dat er hebberigheid en corruptie bestaat.

voorkomt vrije markt hebberigheid en corruptie ? nee. faciliteert vrije markt hebberigheid en corruptie ? ja. veroorzaakt vrij markt hebberigheid en corruptie ? nee.

kun je een vrije markt hebben zonder corruptie en hebberigheid, theoretisch ja (realistisch nee). maw het ligt niet aan het systeem het ligt aan de corrupte hebberige eikels.

kun je daar wat tegen doen, niet dat ik weet. behalve allerlei vrijheidsbeperkende wetten en politie en magnietdit magnietdat waar ook de welwillenden last van hebben.

over de inhalige fuckfaces zijn we het inmiddels eens, das fijn
de zogenaamde onpartijdigheid van marktwerking wordt vaak aangehaald als argument voor t verhaal dat mensen niet moeten zeiken over inhalige fuckfaces, dat was mijn punt
daarbij is marktwerking gewoon een gevolg van hebberigheid, dat moge duidelijk zijn

Dat de wereld kapot gaat mag duidelijk zijn. Maar denk vooral dat het door de marktwerking van olie komt en niet door de prijs van je 808je :D

Greed is good, aldus Gordon Gekko en die heeft het weer van Ayn Rand...

Eigenlijk zouden er veel meer synthhandelaren bij moeten komen, dat zou de prijs flink drukken!

Als iedereen nu gewoon handelaar wordt is het probleem spoedig opgelost. :D

'k Ben best blij dat ik niet zo'n drang heb om de oudere klassiekers te willen kopen :)

Ik ben t per definitie nooit ergens mee eens,..en als je een punt wilt slijten ben je bij mij aan t verkeerde adres,.
dus hou je gelikte verkooppraatjes maar voor je!!

en als ik je nou geld geef om t met me eens te zijn?

)er zijn nog zoveel andere synths die rete vet zijn maar die wil niemand hebben want je buurman heeft die ook niet. het zijn maar een paar synths die mensen willen hebben, je kan echt genoeg synths kopen die echt niet duur zijn maar vetter zijn dan menig dure ander synths hype spul.

Dat heet copieër gedrag, is psychologisch, kunnen ze ook niets aan doen ;)

Oke mensen ik heb even een vraagje. Ik ben de laatste tijd me aan het orienteren voor een 2e hands analoge synthesizer, zo hou ik het marktplaats van deze synth in de gaten en marktplaats.nl. Alleen is me nu reeds opgaan vallen, omdat ik eigenlijk wel in meerdere merken en series synthesizers geinteresseerd ben, steeds weer bij dezelfde verkoper terecht kom uit een na-burig land. Vaak op marktplaats onder meerdere verschillende accounten en hier op synthforum ook sowieso ook 1 maar misschien wel 2.

Omdat ik ondertussen de advertentie's van dit persoon er onderhand wel uit kan pikken, viel het mij op dat het veelal erg leuk spul is waar je zomaar een aantal honderd(en) euros voor moet neertellen als reguliere prijs maar dat deze persoon er vaak ook zomaar nog 200 euro bovenop zit. Maar wat nou het rare is, nu ik de advertenties herken blijkt het pas hoeveel hij eigenlijk te koop heeft. Het lijkt wel dat hij alles te koop heeft staan wat betreft het onderste en midden segment van analoge synthesizers.

Ik heb tot nu toe al 2x met deze persoon zitten onderhandelen over 2 verschillende synths (omdat ik steeds weer bij hem uit kwam, wat ik eerst nog als toeval beschouwde). Hij vraagt er zwart op wit voor en zegt in eerste instantie dat hij niet met je (al veelste hoge bod eigenlijk maarja) akkoord wil gaan, maar een dag later zegt hij; nouja vooruit dan doen we het zo.
2x precies hetzelfde verhaal gewoon! En herhaaldelijk vragen van waar je vandaan komt wekt bij mij ook niet echt vertrouwen..

Ik wil toch graag die synthesizer en zonder de verzendkosten valt ie ook net in het normale prijs segment, maar ik vindt het zo toch wel wat een dubieus zaakje worden.
Ophalen gaat bijna niet gezien de afstand van 400/500 km. Hij gaat nu akkoord met mijn bod, maarja vooraf overmaken, en de meeste willen deze lompe synths niet eens opsturen..

Afhaken?

(Namen, land, types en series noem ik in eerste instantie niet omdat hij hier ook op synthforum aktief is, ook dit account is een zogenaamde 'fake' account.)

(Namen, land, types en series noem ik in eerste instantie niet omdat hij hier ook op synthforum aktief is, ook dit account is een zogenaamde 'fake' account.)

Isn't me..... gemiddelde afstand is 1400KM van Nederland :koffie:

Maar uitgaande dat je of in het noorden van Nederland woont of in het zuiden van Vlaanderen een straal trekkend van 4/500 km blijft er niet heel erg veel over :eureka:
Je schrijfvaardigheid is ABN dus je bedoeld iemand in België gok ik zo ;)

Laatst gewijzigd:
'k Ben best blij dat ik niet zo'n drang heb om de oudere klassiekers te willen kopen :)
ooit komt er een dag dat men tot die ontdekking komt idd...

des te duurder de synth des te korte 'ie onder de pannen is want anders word ie steeds duurder...
en een steeds duurder wordende synth zal niet een steeds beter wordende synth gaan zijn...

Back