Synth handelaren

Als je als Nederlander wilt lachen met de taalkennis van Belgen, probeer de DT-fouten dan te vermijden. :okdan:

Aardig offtopic: Pakken het groene boekje er bij ;)

Als je bedoeld dat Vlaamen beter Nederlands kunnen, Ja, dat kan... Was vroeger geloof ik een programma 10 voor taal ofzo, maar zoals je al had kunnen zien woon ik een klein stukje over de grens.... és akkor a nyelvi készségek gyorsan :D

Hij bedoelt dat jij 'bedoeld' schreef, terwijl het 'bedoelt' had moeten zijn.

Beetje hetzelfde als iemand in het engels een 'morron' of 'moran' noemen.

;) Spreek/hoor de hele dag Engels/Hongaars/Duits en ik probeer mijn Nederlands ook nog een beetje op pijl te houden :engel: Maar jullie hebben gelijk :D Daarvan akte....

En nu weer als een razende ontopic stelletje mede SF-ofielen :kroon:

des te duurder de synth des te korte 'ie onder de pannen is want anders word ie steeds duurder...
en een steeds duurder wordende synth zal niet een steeds beter wordende synth gaan zijn...

zelfde geld voor auto's en heel veel meer dingen op dan... maar een camaro blijft toch wel vetter als een prius

Ik wil toch graag die synthesizer en zonder de verzendkosten valt ie ook net in het normale prijs segment, maar ik vindt het zo toch wel wat een dubieus zaakje worden.
Als je zelf twijfelt over de betrouwbaarheid van de verkoper (en mij dunkt dat daar reden toe is), dan moet je dubbel zo goed opletten. D.w.z.: afhalen of afhaken. Iemand die je niet vertrouwd stort je niet een paar honderd euro op zijn bankrekening in de hoop dat hij jou een perfect werkende analoge synthesizer gaat leveren. Tenzij je wel van een gokje houdt en het geld kunt missen.

Duitsland?

je zou het denken, gelet de afstand, maar het zou ook over de belg kunnen gaan (denk ik) waar dit hele topic over begonnen is. en dan zou het wel eens een mede belg kunnen zijn, die rm1x, die ook met een dubbele account werkt.

het zou zomaar topic starter kunnen zijn, die rm1x met zijn ene post. zlefde vage verhaal met wel opmerkingen over dubbele sf accounts.

en wie oriënteert zich nu al maanden op een tweedehands analoge synth zonder hier flink te posten, maar wel steeds in duitsland uit te komen?!

of ben ik nu zelf paranoïde aan het worden?

Sorry Leo maar ik moet je teleurstellen, die rm1x ben ik niet. Als ik een dubbele account zou aanmaken zou ik wel voor een betere naam gaan. Rs7000 ofzo..
Een beetje oplettend iemand die de 2ehands markt in de gaten houdt, merkt deze zaken op. Of ik mijn verhaal ga staven door een nieuw account te maken? Daar ga ik me echt niet mee bezig houden... Ik zou het wel willen bewijzen dat ik het niet ben maar weet niet hoe ik dit kan doen.

ik maakte maar een grapje hoor, ik wist al niet eens meer wie de topic gestart was. stond me alleen iets van bij dat ik aan het begin dacht dat het om een belg ging, die zich via meerdere accounts onzalig aan het verrijken was over de ruggen van arme synthzoekers.

Er zijn er hier op sf die ook een handeltje hebben, zelfs met verschillende accounts werken. De ene dag plaatsen ze een "ik zoek advertentie", een paar dagen later stellen ze het te koop voor 25% meer dan de "normale" marktwaarde. Ik kan er niets aan doen maar het maakt me gewoon wat kwaad.

nu ga ik me toch afvragen, of je splinter cell bedoelt (aka maks ??) en ik denk dat het goed is als er duidelijkheid ontstaat.

toen ik je eerste post las, dacht ik meteen aan splinter cell, recent uit de boom komen vallen en ineens heel aktief, hier en op marktplaats.nl, met stevige prijzen.
na de persoonsverwisseling in de 'ik zoek een korg poly draad' tel ik 1 bij 1 op. maar misschien ten onrechte.

laat mij dan maar 'zo'n vervelend jongetje uit de klas' zijn, maar als iemand op zo'n manier zijn forumgenoten een rad voor ogen draait, willens en wetens, vind ik dat ie op mag krassen of op zijn minst daarmee op moet houden (dubbele account weg.)
en als het niet zo is, zou het ook mooi zijn als daar duidelijkheid over kwam, want het is ook lullig als iemand ten onrechte ergens op aangekeken wordt. ook al is het maar door mij.

laat mij dan maar 'zo'n vervelend jongetje uit de klas' zijn, .... want het is ook lullig als iemand ten onrechte ergens op aangekeken wordt.

Zomaar,.. op louter vermoedens,.. in t openbaar namen noemen is ook niet echt netjes,..
Eigenlijk, in mijn ogen, een stuk vervelender dan een synth met winst proberen te slijten!

Als je iets op je lever hebt moet je dat in prive uitvogelen en niet beginnen te blaten waar iedereen t kan lezen.

Even los van dat alles, de volgende vragen:
- is er een verbod op kopen en verkopen?
- Of de doorloop frequency van gear bij bepaalde users?
- Of de motieven voor verkoop?

Zo lang dat niet het geval is, moeten we er ook niet over zeiken denk ik.
De een blowed alles op, de ander zit op een zak met geld en kan snel handelen als er koopjes zijn.

Vind dit meer een klaagtopic over "gemiste kansen" van de "echte liefhebbers" zonder muntjes, dan het "fout" zijn van "handelaren"
we leven niet in een communistische synth staat toch?

Nee, er is niks met handelaren. Maar ik zou het wel fair vinden als we dat zouden weten. Misschien naief maar ik vind "te koop gevraagd" bv iets waarmee je toch ook gedeeltelijk iemand wil helpen en misschien niet het onderste uit de kan wil halen. Als dat dan enkel voor de doorverkoop is vind ik dat al wat lastiger. Ik verkoop toch nog altijd liever iets aan een andere liefhebber dan aan een handelaar.

Een voorbeeldje niet van het forum: ik verkocht onlangs een gitaar. Een gast komt langs, zit een halfuur in mijn woonkamer erop te spelen voor hij ze koopt. OK geen probleem dat je iets wil uittesten. De volgende dag staat ze echter 3x zo duur te koop. Laat me toch even stellen dat als ik wist dat het een handelaar was, hij wel na 5 minuten buiten was geweest. Natuurlijk mag een handelaar ook testen of de gear die hij koopt in orde is, maar ik verwacht wel dat hij dat op enkele minuutjes kan zien en niet een halfuur van mijn tijd verknoeit ...

Laatst gewijzigd:
hmm ik verkoop het liefst aan een persoon die:
1 - geld heeft
2 - m'n prijs wil betalen die ik in gedachten heb

als hij dan denkt dat hij er nog 200 euro meer uit kan trekken bij snelle wederverkoop? good for him!

Zie ik een buitenkansje? ga ik ook niet zeggen dat ik wel 200 euro meer wil betalen dan de vraagprijs, omdat die het waard is en de verkoper anders zichzelf "oplicht"

Laten we niet roomser zijn dan de paus gents, come on........

Een voorbeeldje niet van het forum: ik verkocht onlangs een gitaar. Een gast komt langs, zit een halfuur in mijn woonkamer erop te spelen voor hij ze koopt. OK geen probleem dat je iets wil uittesten. De volgende dag staat ze echter 3x zo duur te koop.

Snap ik niet,. wat is je doel van het verkopen?
Andere mensen gelukkig maken? Lijkt me niet,. Anders moet je waterputten gaan graven in ontwikkelingslanden ofzo. Of 5 euri doneren voor een monotron voor een autist.
Nee,. je wilt je gear kwijt om het om te zetten in geld!
Als jij drie keer onder de marktwaarde gaat hangen met je prijs,. moet je zelf weten!
Ik zeg,. je iets beter informeren over de marktwaarde volgende keer,.. Dan komen er ook geen verkopers op je af

Ik vond het eerst ook een verwarrend verhaal, de situatie van Maks. Maar toen hij mij duidelijk maakte dat hij een bedrijf runt heb ik er geen problemen mee en kies je erzelf voor om daar iets te kopen, instemmend met de consequencties.

Trotse eigenaar van een Rm1x ;)

Maak je geen zorgen, ik geloof ook nooit dat hij ze verkocht heeft gekregen aan die prijs. Ik had ze verkocht en gekocht aan de zelfde prijs die mijns insziens ook de marktprijs was. Bof, laten we stellen dat ik het ook leuk(er) vind als ik een mede synth/gitaar liefhebber blij maak met een verkoop dan een verkoper. Bij de de meeste kopen/verkopen vind ik het contact ook leuk. Ik ben meestal blij dat ik zelfde prijs krijg als ik er voor gaf. Tsja, moet ik mij hier nu ook al verdedigen dat ik niet altijd het onderste uit de kan moet halen ... Ik dacht dat dit een liefhebbers forum was en niet marktplaats.nl/ muziek.2dehands.be.

Zomaar,.. op louter vermoedens,.. in t openbaar namen noemen is ook niet echt netjes,..
Eigenlijk, in mijn ogen, een stuk vervelender dan een synth met winst proberen te slijten!

Als je iets op je lever hebt moet je dat in prive uitvogelen en niet beginnen te blaten waar iedereen t kan lezen.

het ging mij om de dubbele account. verder niet. dat een ander slapend rijk wordt van het doorverkopen van apparaten, zal me worst zijn. als hij iets goedkoop kan kopen en voor meer kan verkopen, dan kunnen anderen dat ook en moeten ze het zelf maar doen.

in het openbaar namen noemen is wat overdreven getypeerd, als we het over 2 nicknames hebben die ook nog bij dezelfde persoon horen.

ik heb ook niks op mijn lever, dat ik prive zou willen uitvogelen, ik maak deel uit van een forum, waarvan ik me kan herinneren dat er een policy tegen dubbele accounts was, met goede redenen, en als duidelijk wordt dat zoiets aan de hand is, dan maak ik het liever helder, dan het vaag te houden.

ik geloof ook dat ik me voorzichtig uitdruk en dat de feiten ook gewoon kloppen, dus waarom je dat dan blaten moet noemen, weet ik eigenlijk niet.

verder hoef je het natuurlijk helemaal niet met me eens te zijn.

ik geloof ook dat ik me voorzichtig uitdruk en dat de feiten ook gewoon kloppen, dus waarom je dat dan blaten moet noemen, weet ik eigenlijk niet.

.

Da's nogal simpel he,..Omdat je zelf schreef,...
nu ga ik me toch afvragen, ,....
maar misschien ten onrechte....
en als het niet zo is,,..
,...want het is ook lullig als iemand ten onrechte ergens op aangekeken wordt.
Kreeg nou niet echt t idee dat je iets zeker wist als je t niet erg vindt!
Ergo,. Blaten! En als je t zeker weet,. was je erg onduidelijk daarover maar da's nog niet een reden om t aan de grote klok te gaan hangen,.. T gaat hier niet over kindermisbruik ofzo,.
Gewoon iemand die binnen alle regels van de nederlandse wetgeving een centje probeert te verdienen!
En begrijp me niet verkeerd,. is niks persoonlijks,.
Ik mijn mening,. jij de jouwe,.. Ik vond t gewoon een reactie waard,.. net als jij!

Oh ja,. als de forumregels t verbieden om een dubbele account te hebben,.. dan dient zich men daar aan te houden,.. uit goed fatsoen. Sommigen doen dat niet,..om watvoor reden dan ook! da's lullig,.. Maar,.. Dat er mensen zijn die daar dan per se melding van willen maken,.. Ach,. Da's een mentaliteit waar ik niks mee heb.

Back