Synth handelaren

In de categorie "als de handelaars een koopje kunnen doen, kan de rest dat ook" dit weekend een mooie actie gedaan. Goedkoop een Tama Techstar set gekocht. 4 pads waarvan 1 met rimshot, voetbas met pedaal, en alle hang- en sluitwerk om het te plaatsen. 6 pads dus. En daarbij een 305 analoog drumbrein. En dat allemaal in goede staat voor een lage prijs. Er ging blijkbaar al iemand het vóór mij kopen, maar die is er niet om gekomen. Die had dus ongelijk.

Lekkere 6 kanaals als een tank gebouwde analoge drumdoos. Met individuele outputs. Zeer zwaar te editen per klank. Van Simmons geluiden tot disco pioeeew tot "realistisch". En bovendien met naast de pad inputs ook nog eens zeer ruimdenkende trigger inputs. Ieder geluidssignaal reageert hij op. Met leuk analoog extraatje dat de vorm van het triggergeluid een invloed heeft op de vca.

Je kan hiermee dus bv met je 707 (of 626 of welke doos ook al met ind. outputs) een pattern programmeren, de individuele outputs van de 707 doorverbinden met de Techstar, en dan heb je zowel Tr geluiden als Techstar geluiden beschikbaar binnen een TR sequence. En je kan daarboven ook nog eens live drummen op de Techstar, want de pad inputs werken gewoon parallel aan de trigger inputs! En niks geen midi to whatever nodig ofzo, gewoon jackkabels.

Het is op zich al een "sleeper" die Tama dus veel bang for the buck, en als hij dan ook nog eens goedkoop wordt aangeboden voor de huidige marktprijzen...kan je dus ook als "gewone man" met een klein budget heel leuk spul in huis halen.

Moest het iets frisser zijn, zou ik nu alweer lekker aan het drummen en sequencen zijn en me een kriek lachen met het prijsverschil tov een 808 ofzo. (ik heb met een 808 gewerkt, ik vind het een fantastisch ding. Dat terzijde.)

Mooie vondst die Tama! Hoeveel heb je ervoor betaald?

hij stond gewoon op MP, al een tijdje zelfs. Bieden vanaf maar niemand heeft geboden. En ik mocht hem dus hebben voor de vanafprijs van 150. Dat is voor enkel het brein een marktconforme prijs, maar zoals gezegd het is een sleeper. Als je ziet wat voor crappy drumdoosjes je maar kan kopen voor 150, is dat een spotprijs voor een volledig tweakbare analoge drumdoos. De meeste mensen weten namelijk niet dat je hem met ALLES kan triggeren, en dus doodsimpel aan je TR drumdoos hangt of wat je maar wil (zeer goedkope midi to trigger units zijn ook een mogelijkheid, dan hangt hij zo aan je DAW). En ik had voor die prijs dus ook de volledige set pads en hangwerk erbij. En dat had iedereen, handelaar of niet kunnen doen want hij stond reeds ruime tijd open en bloot in de juiste categorie op markplaats, met de juiste naam. (ok hij stond onder TAMA 1500 ofzo omdat dit de naam is van de totale set).

Op youtube staan er wat demo's. Sommige crappy, sommige goed. Maar enkel demo's van het brein, niemand van de pads. Doordat de pads piezo elementen zijn, kan je daar dus expressie in steken. Tama pads zijn naar het schijnt (ik heb er geen ervaring mee) beter dan Simmons pads. Op Simmons moet je blijkbaar nogal rammen om er wat uit te krijgen, terwijl Tama veel natuurlijker en expressiever aan zou voelen.

Als ik eens tijd over heb, zal ik eens een demo opnemen. Ik moet tenslotte ook iets doen om de waarde van dat ding de hoogte in te laten schieten. ;)

Nu heb ik meteen een goede reden om mijn huidig album af te werken en aan een nieuw te beginnen dat zich meer op ritme focust. Het huidige bevat nauwelijks drums. :)

Ik heb vorige week zondag 3 uur geslapen met het idee om op de rommelmarkt 'n Moog voor €5 te scoren... maar helaas, ik kwam thuis met kinderspeelgoed en kussens voor tuinstoelen. Die nieuw overigens ook kei veel geld kosten en nu voor €5 achterop de fiets mee naar huis mochten. Ik heb de traktor voor €10 laten staan... ze kunnen toch nog niet lopen laat staan iets met 4 wielen besturen, en m'n tuin is al zo vol :D

Super gaaf! Ja de Simmons pads zijn van hetzelfde spul gemaakt als riot shields die de ME gebruikt - fucking hard dus. Schijnt heel wat drummers pijnlijke polsen opgeleverd te hebben toen!
Hij klinkt inderdaad supervet, het is ook niet zo'n module bullshit als de Simmons maar gewoon 1 doos geloof ik? Gefeliciteerd, veel plezier ermee (ik ben een klein beetje jaloers :D )

hij stond gewoon op MP, al een tijdje zelfs. Bieden vanaf maar niemand heeft geboden. En ik mocht hem dus hebben voor de vanafprijs van 150. Dat is voor enkel het brein een marktconforme prijs, maar zoals gezegd het is een sleeper. Als je ziet wat voor crappy drumdoosjes je maar kan kopen voor 150, is dat een spotprijs voor een volledig tweakbare analoge drumdoos. De meeste mensen weten namelijk niet dat je hem met ALLES kan triggeren, en dus doodsimpel aan je TR drumdoos hangt of wat je maar wil (zeer goedkope midi to trigger units zijn ook een mogelijkheid, dan hangt hij zo aan je DAW). En ik had voor die prijs dus ook de volledige set pads en hangwerk erbij. En dat had iedereen, handelaar of niet kunnen doen want hij stond reeds ruime tijd open en bloot in de juiste categorie op markplaats, met de juiste naam. (ok hij stond onder TAMA 1500 ofzo omdat dit de naam is van de totale set).

Op youtube staan er wat demo's. Sommige crappy, sommige goed. Maar enkel demo's van het brein, niemand van de pads. Doordat de pads piezo elementen zijn, kan je daar dus expressie in steken. Tama pads zijn naar het schijnt (ik heb er geen ervaring mee) beter dan Simmons pads. Op Simmons moet je blijkbaar nogal rammen om er wat uit te krijgen, terwijl Tama veel natuurlijker en expressiever aan zou voelen.

Als ik eens tijd over heb, zal ik eens een demo opnemen. Ik moet tenslotte ook iets doen om de waarde van dat ding de hoogte in te laten schieten. ;)

Nu heb ik meteen een goede reden om mijn huidig album af te werken en aan een nieuw te beginnen dat zich meer op ritme focust. Het huidige bevat nauwelijks drums. :)

Onder de kap zijn het 6 aparte "broodjes", dus 6 aparte printplaten. Maar het geheel zit gewoon in 1 grote module vervat met 1 doorlopende frontplaat.

De pads geven gelukkig een beetje mee :) op de rimshot detector na, die is keihard. Maar daar ram je sowieso niet echt hard op, lijkt me. :)

Zo dan, self fulfilling prophecy!

http://link.marktplaats.nl/460953935

Geen doos, tas, handleiding of voeding erbij en doodleuk 450 vragen voor een TR-606...
Mooie (m)aksie. :eureka: :r

euhm, die advertentie is niet van mij hoor.
Zie niet in waarom mijn naam er bij moet geplaatst worden door jou?

Dat verhaal van die 2 accounts kan je trouwens lezen in de andere thread.

En aan die andere poster: het is niet omdat iemand ook een muziekzaak heeft, en toevallig ook zn brood verdient met nieuwe en af en toe wat 2ndhand apparatuur verkopen, dat het daarom zelf geen liefhebber is hé

Bovendien kots ik van sommige mensen op SF: Zelf handelen ze tegen de sterren op, al dan niet zichzelf beschermd onder het mom 'liefhebber' maar zijn ze de eerste om commentaar te hebben op iemand anders. Anderen liggen dan weer lekker anoniem hun random frustratie er uit te gooien. Bijvoorbeeld inderdaad, zoals iemand al zei, omdat ze geen geld hebben om iets te kopen, en dan maar de verkoper willen 'pakken'. -

Ik ben er zelf -ook met mijn werkaccount Splinter Cell- altijd voor uitgekomen dat ik -naast aankopen voor mezelf die ik soms via SF doe- ook handel. Ook als ik wat ga ophalen bij iemand, met het oog het in de zaak te verkopen, komt dat altijd ter sprake. Nog nooit iemand gehad die er wat op tegen had. Zij hebben immers een som geld in return waar ze zich bij konden vinden. Ik heb mezelf niets te verwijten. Buiten dan dat dubbele accounts blijkbaar tegen de policy van dit forum is. En daarvoor heeft iedereen m'n excuses al in dat poly topic... Als iemand me daarvoor wil castreren en stenigen, be my guest. Ik zou zeggen: Kom liever langs om gezellig wat met synths te pielen...

Laatst gewijzigd:
Een luchtig woordgrapje, omdat de verkoper een nogal "Belgische" prijs vraagt...

3 weken geleden was het actueler. :dubbel:

:gaap:

Ja, jij bent vast super op de hoogte van prijzen die ik vraag. Ik denk niet dat je ooit al bij mij geweest bent...

splintercel versus speeddemon,

tumblr_lnkedcCT7r1qdi3nyo1_400.jpg

alias big sluffer, alias winkin' blue lemon ( of nee , sorry , dat was m'n werkplek ) alias no offence, alias. alias, alias
het blijf lachen met d'n jongs, humor of niet...

sjonge jonge, anders blijf je erover doorgaan zeg... =(

Heb je je humor ook al te koop gezet voor marktwaarde +30%? :doei:

Wie blijft er hier doorgaan?

plus, het feit dat jij denkt dat ik alles verkoop aan marktwaarde + 30% zegt genoeg. Namelijk dat je er niks van begrepen hebt.

Bon, ik verspil idd m'n tijd maar niet verder. Dus evenzeer 'doei' ;-)

Jij snapt het echt niet hè?

Ik maak 3 weken geleden een luchtig woordgrapje. Jij trekt je dat persoonlijk aan, begint allemaal over dat ik jou niet ken en blablabla...vervolgens leg ik UIT dat het een woordgrapje was. Dan nog kom jij er WEER op terug en....

man, waarom leg ik dit nog uit? :stupid
Je wilde het laatste woord hebben. FAIL.

(en PS, voordat ik dit ook nog een keer uit moet leggen: die opmerking over humor + 30% verkopen WAS OOK EEN GRAPJE! Ik heb geen flauw idee waar jij je zooi voor verkoopt. Wat ik wel weet is dat men in België vaak veel hogere prijzen vraagt dan in NL, en daar ging het o.a. over in dit topic...)

Jij snapt het echt niet hè?

Ik maak 3 weken geleden een luchtig woordgrapje. Jij trekt je dat persoonlijk aan, begint allemaal over dat ik jou niet ken en blablabla...vervolgens leg ik UIT dat het een woordgrapje was. Dan nog kom jij er WEER op terug en....

man, waarom leg ik dit nog uit? :stupid
Je wilde het laatste woord hebben. FAIL.

(en PS, voordat ik dit ook nog een keer uit moet leggen: die opmerking over humor + 30% verkopen WAS OOK EEN GRAPJE! Ik heb geen flauw idee waar jij je zooi voor verkoopt. Wat ik wel weet is dat men in België vaak veel hogere prijzen vraagt dan in NL, en daar ging het o.a. over in dit topic...)

Sjah, het is gewoon niet fijn om je naam te zien gebruikt worden in een grap, als er in een ander topic een serieuze discussie was. Hopelijk kan je dat dan ook begrijpen?

Anyway, case closed inderdaad

Ik heb een super goed idee. kost wel wat tijd maar dan heb je ook wat. Er moet een up2date lijst komen wat een synth kost in 'mind' 'mediumrare' of 'kapotte' staat. hier in kan je aflezen wat een synthesizer mag kosten. maar ik ga het niet doen ...suk6

Ik heb een super goed idee. kost wel wat tijd maar dan heb je ook wat. Er moet een up2date lijst komen wat een synth kost in 'mind' 'mediumrare' of 'kapotte' staat. hier in kan je aflezen wat een synthesizer mag kosten. maar ik ga het niet doen ...suk6

Bij auto's gebruikt men "concours", "very good" en "good". Voor minder dan goed is er geen schaal, omdat het dan erg belangrijk wordt wàt er niet goed is. bv bij "kapot": is er een toets van het klavier gebroken, een zekering eruit of is hij uitgebrand? Verder is het inderdaad "mint" en "mediumrare" versta ik als iets wat naar zeldzaamheid ipv staat wijst.

En ondanks zo'n lijsten (die een jaar later verouderd zijn), blijft het "wat de gek ervoor geeft" en sterk afhankelijk van land tot land.

Zinloos plan, leuk bedacht maar totaal niet reeel.

Back