spullen die je aan de straatstenen niet meer kwijt raakt??

hmmm geldt dat niet voor alle HD recorders eigenlijk?

Nee hoor. Mijn Fostex kan 24 sporen tegelijk opnemen op HD (in 24 bits). En dat is behoorlijk populair om live opnames te maken (waar je achteraf nog wat mee kan omdat je dus 24 losse sporen hebt), maar wordt ook in studios gebruikt. Maar goed, dat is dan ook een profi apparaat dat je nu 2000€ nieuw kost.

Maar de troef daarvan is dus 24 sporen tegelijk waardoor je dus (quasi) geen submixen moet doen en dus maximaal flexibel blijft. Ik kan me voorstellen dat een 4 of 8 spoor simultaan HD recordertje niet meer al te populair is.

Laatst gewijzigd:
Het heeft me heel wat maanden geduurd om van m'n Roland SP-700 af te geraken.
O, en is er iemand die mijn Laney KC150 voor een eerlijke prijs wil kopen? daar komen ook niets dan onzinbiedingen op...

Pff komen ze nu mee.. Ben net een tijdje terug overgestapt omdat het op m'n nieuwe systeem niet meer werkte..

Ik dacht dat Cubase nog altijd serious business was, wat is er dan FruityBase aan geworden?

Als je eerst beweert dat een Midex 8 onontbeerlijk is om een strakke MIDI timing te hebben, en je laat hem vervolgens vier jaar ongesupport op de laatste versie van Windows zend je wel een signaal uit naar de gebruikers die dachten een strakke MIDI sequencer + DAW te gebruiken naar mijn idee. En tot voor kort was het voor softwaremuzikanten ook niet echt fantastisch qua stabiliteit. Dan kan het qua klank en functies wel goed zitten, maar ja voor mij zijn MIDI en stabiliteit juist essentieel en niet de toeters en bellen.

P.S. wel eens de laatste versies van FruityLoops geprobeerd? Zo slecht is dat ook weer niet hoor ;)

Steinberg heeft vandaag nieuwe drivers gereleased voor de Midex 8 en 3 :

http://www.steinberg.net/en/newsand...e/discontinued-products-wee-revival-1642.html

Geweldig voor iedereen die er nog een heeft - maar wat een ontzettende rotstreek.

Once in a while, however, some of our developers like to dig up one of these long forgotten gems and polish it ready for current operating systems.

Wat is dat voor een willekeur?

Garandeer support voor een van tevoren vastgestelde tijd, of verklaar 't ding echt dood. Of vraag gewoon 20 piek voro een update zodat je de kosten er nog uit kan halen. Idealiter geef je de specificaties vrij zodat iedere hobbyist er drivers voor kan schrijven, dan hoefden ze er hun mooie hoofdje nooit meer over te breken.

Dat levert veel meer goodwill op dan het "tja, we hebben nu dit product, we zijn niet meer van plan om er iets mee te doen in 5 jaar, maar misschien, heel misschien gaat er over 10 jaar nog een programmeur in z'n avonduren voor zitten zodat je er toch nog iets mee kunt doen!"

En tot voor kort was het voor softwaremuzikanten ook niet echt fantastisch qua stabiliteit.

Ik ben gestopt met Cubase bij SX3 (en had daar ook leuke issues mee, zoals MIDI die niet fatsoenlijk werd opgenomen, maar ik dacht dat ze nou wel ongeveer geleerd hadden wat ze niet moesten doen. Raar eigenlijk, ze leken altijd wel een gevestigde naam te hebben (genoeg threads over "ik wil van FL naar Cubase omdat het professioneler is", laten vervolgens hardware-gebruikers zitten door de Midex te dumpen, en nu ook softwaregebruikers? Welke groep bieden ze dan nog iets, of is dit een typisch voorbeeld van Office Space?

P.S. wel eens de laatste versies van FruityLoops geprobeerd? Zo slecht is dat ook weer niet hoor ;)
Oh, voor FL heb ik genoeg respect - alleen kan ik zelf de interface voor geen meter uitstaan. Allemaal dat pixelgepriegel maakt me zenuwachtig :D.

Ja Cubase draait nu wel weer soepel naar het schijnt. Eigenlijk best een kekke DAW/sequencer nu ik er over nadenk, 64-bit support en tegelijkertjid strakke MIDI interface en ook nog eens relatief stabiel.

Bij het noemen van de Akai S5/6k's Heb ik zoals een paar andere ook een enorm "hoe bestaat het!" gevoel. Effecten zoals eerder genoemd: top.

Wat te doen met al die gear? Gewoon een 2e setup mee maken. Kunnen we straks weer een paar dikke threads met: post hier je tracks onverkoopbare gear of mono onverkoopbare synth tracks, beginnen.

Mijn Alesis MMT-8 grijze uitvoering. Hij of zij staat niks te doen en er is absoluuuuuut geen interesse in dat ding.

tuurlijk wel, zolang de knoppen het goed doen zijn ze best populair nog

De knoppen doen het goed maar is de grijze uitvoering. Had hem al 4 x kwijt kunnen zijn maar door de grijze uitvoering is er meteen geen interesse meer.

en ik heb er weer 1!! tussen de oude tv,s koelkasten en andere electro uit gevist
een microkorg deze keer..
het lijkt wel of er mee is gevoebalt en er zat geen voeding bij dus ik heb hem nog niet geprobeerd

DSCN0267.jpg

Zijn die microkorgs dan echt zo niet-gewild? Misschien jammer dat dit exemplaar zo afgeragd is en geen voeding heeft, maar volgens mij zijn ze normaliter in goede staat toch nog wel redelijk te verkopen?

Zelf heb ik nog ergens op zolder een Roland R-5 Rhythm Composer liggen die ook nog eens een krakende output heeft. Als een R8 misschien 7 tientjes waard is, zal die R5 waarschijnlijk niet meer dan 40 euro opleveren? Vind ik niet eens de moeite om te verkopen..

Back