Beste Forummers,
ik ben nieuw op dit forum en heb ook nog niet zoveel verstand van studio's e.d. Nu vind ik het leuk om te zingen en heb ik ooit eenmaal in een studio mogen staan om een muzieknummer op te nemen. Dit vond ik ontzettend cool en ik zou graag willen weten of ik dit thuis ook kan realiseren. Ik besef me dat dit lang niet zo goed zal klinken als in een echte studio
maar het is dan ook maar een hobby
. Ik wil gewoon lekker zingen en die nummers opnemen maar wat heb ik hiervoor nodig? 
Op dit moment ben ik in het bezit van een Av-receiver (Onkyo tx-sr 60
, 5.1 luidsprekerset en een Mediaplayer. Ik neem aan dat ik dan een mengpaneeltje aan moet schaffen om een microfoon op aan te sluiten en iets om het op te nemen? en om te bewerken een computerprogramma? Kunnen jullie me helpen?
Nogmaals, het is zeker geen profi-studio, ik vind het gewoon leuk om te zingen en dit op te nemen voor de hobby.
Groetjes,
NP84
ik ben nieuw op dit forum en heb ook nog niet zoveel verstand van studio's e.d. Nu vind ik het leuk om te zingen en heb ik ooit eenmaal in een studio mogen staan om een muzieknummer op te nemen. Dit vond ik ontzettend cool en ik zou graag willen weten of ik dit thuis ook kan realiseren. Ik besef me dat dit lang niet zo goed zal klinken als in een echte studio
maar het is dan ook maar een hobby
. Ik wil gewoon lekker zingen en die nummers opnemen maar wat heb ik hiervoor nodig? 
Op dit moment ben ik in het bezit van een Av-receiver (Onkyo tx-sr 60
, 5.1 luidsprekerset en een Mediaplayer. Ik neem aan dat ik dan een mengpaneeltje aan moet schaffen om een microfoon op aan te sluiten en iets om het op te nemen? en om te bewerken een computerprogramma? Kunnen jullie me helpen? Nogmaals, het is zeker geen profi-studio, ik vind het gewoon leuk om te zingen en dit op te nemen voor de hobby.
Groetjes,
NP84