Sfeer op het Synthforum

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

Tom 32

Gepokt en gemazeld
Ik weet niet of ik de enige ben die het zo voelt (vandaar deze thread), maar ik bemerk een verandering van atmosfeer op het forum.

Het lijkt er soms op dat mensen eropuit zijn elkaar af te kammen, de loef af te steken en neer te sabelen.
Als iemand een mening poneert is het logisch dat daarop uiteenlopende reacties komen, maar ik kan mij niet aan het gevoel onttrekken dat het ventileren van, en het reageren op menigen de laatste tijd met de nodige verbale agressie gepaard gaat.

Ook merk ik op dat het aantal mensen dat in een thread loopt te zieken (niet zeiken dus) toeneemt, dat op een bedenkelijk en veelal kinderachtig niveau. Veelal raakt het werkelijke gespreksonderwep hierdoor ondergesneeuwd en gaat de discussie over niets zinnigs meer.
Voor de duidelijkheid: met zinnig verwijs ik hier naar de banden die het een bericht nog heeft met het onderwerp van de betreffende lopende discussie. De zinnig- c.q onzinnigheid van de discussie an sich laat ik hier buiten beschouwing daar deze hier niet ter zake doende is.

Het kan natuurlijk aan mij liggen ( zelf denk ik dit niet :) ) , maar ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat het krijgen van "het gelijk", voor zover deze al bestaat, belangrijker is dan het geven van advies, het delen en kennisnemen van andere meningen of het voeren van de discussie zelf.

Persoonlijk betreur ik dit.
Wat mij tot nu toe zo in dit forum aantrok is de diversiteit van meningen en smaken van een groep mensen die toch een belangrijk ding gemeen hebben, de interesse in elektronische (muziek)instrumenten.
Juist die andere kijk van personen op bepaalde zaken, maakt dat ik dingen vanuit een ander perspectief ga zien en tot nieuwe inzichten kom.
Ik hoop dat dit uiteindelijk niet verloren gaat.

Gaarne zou ik jullie gedachten hierover willen vernemen.

groet

Tom

Laatste tijd lijkt 't er wel op, ja.. Het lijkt wel of verschillende personen nogal snel geirriteerd raken over onbenullige zaken, zoals 'spellingsvouten' ;) , al dan niet domme vragen, het uitwijden, etc. etc.
Zou de warmte TOCH zijn tol eisen??
Nee, ik weet niet wat 't allemaal is, maar persoonlijk vind ik het nogal zielig gedrag af&toe..
Als men alleen maar geergerd kan mopperen(lees: zeiken), waarom moet men dat dan delen met de rest??
Mening geven kan OOK op een normale manier, en dat komt de sfeer alleen maar ten goede!
Okee, een grapje / stekende opmerking is zeker wel leuk, maar kom op zeg! Niet gelijk op de teentjes getrapt zijn!!

Ach ja,voor de rest vinnik ut nog wel luek hier hoor!!
:D

nou mijn gedachten erover...

ik hou niet van ik-heb-gelijk opmerkingen, juist de veelzijdigheid en de vele manieren van werken zijn een bron van informatie...
soms valt het op dat bepaalde mensen nutteloze opmerkingen maken, daar hoeft niet maar mag best soms wat van gezegd worden op een passende manier vind ik :)
prikkelende opmerkingen zijn soms heerlijk, al moet je je wel vantevoren bedenken dat de achterliggende gedachten niet in letters zijn uit te drukken en dus soms verkeerd worden opgevat, maar het blijft leuk :P
verder vind ik het altijd erg leuk om te zien hoe mensen zelf dingen doen, en om tips te vinden over hoe je je eigen ding beter kan doen dan eerst..

poe verder..
ach je moet alles met een korrel zout nemen.. als jij dat doet bij opmerkingen van een ander, en een ander bij opmerkingen van jou .. dan is het weer goed !:engel:
niet alles is zo rot bedoeld als het eruit komt, ofzo

Moet je maar eens terugkijken naar de begintijd. Toen werden er openlijk ruzies uitgevochten en mensen tot op de grond afgebrand.

Dat er nu met een veel grotere groep veel minder gezeik is vind ik eigenlijk best wel knap.

Moet je maar eens terugkijken naar de begintijd. Toen werden er openlijk ruzies uitgevochten en mensen tot op de grond afgebrand.

Ik zal eens kijken :D

Er zal best wel wat van waar zijn, maar off-topic gezwets en af en toe gezeik heb je op elk forum. Ik vind dat je daarboven moet kunnen staan.

Wees tevreden met wat dit forum te bieden heeft. De moderators doen hun best om alles in goede banen te leiden. De rest is aan de leden zelf. Discussies erover hebben geen zin IMO... en dragen ook niet bij aan de sfeer.

Normaal gesproken probeer ik me zo min mogelijk te bemoeien met, in mijn ogen, dit gezever over mods, irritaties en andere dingen, omdat t meestal toch niets oplost. Maar in dit geval wil ik er toch iets over zeggen.

Allereerst hoop ik dat men elkaar gewoon respecteerd zoals dat hoort. Daarnaast vind ik dat wij als forumgebruikers ons aan bepaalde regels te houden hebben. Deze regels worden bepaald door de mods, en naar mijn mening doen deze mensen ook hun best en deze mensen kunnen ook wel eens een keer een foutje maken. (wat betekend dat niet altijd alles opzet is)

Verder heb ik t nog steeds naar mijn zin hier en heb eigenlijk naar mijn idee ook geen vijanden hier (als andere mensen daar anders over denken, mogen ze zich nu melden natuurlijk ;)
Ik denk eigenlijk dat dat voor iedereen mogelijk is.

Daarnaast zijn we allemaal maar bezig met in principe eenzijdige communicatie, dus een post die goed bedoeld is, kan door de manier van schrijven (bijvoorbeeld hoofdlettergebruik ofzo) ineens heel onaardig overkomen. Andersom kan natuurlijk ook. Ik denk dat als we allemaal eerst eens even nadenken na het lezen van iets, en niet gelijk posten, er een boel irritatie voorkomen kan worden. (en ik wil niet zeggen dat het bij mij altijd lukt, maar als iedereen dit probeert zal het toch schelen denk ik)

Daarnaast heb ik ook het idee dat de sfeer de laatste weken iets anders begint te worden, maar zoals alles zal dat wel een golfbeweging zijn. (iedereen heeft tenslotte last van de warmte op zijn / haar zolderkamer...)

Tot zover mijn bijdrage. En als iemand het hier niet mee eens is, flamewars zijn verre van zinnig, dus PM me maar!

Ik vind de sfeer ook nog best goed hier. Er heerst tenminste geen sfeer waar niemand meer zelf durft na te denken, zoals op het T.net forum ("ohjee, m'n Internet Explorer scherm is iets kleiner geworden, wat moet ik nu?!!?? HELP!!"). Verder ontkom je er niet aan dat je met zo'n grote groep mensen als hier af en toe botsende karakters hebt...

het lijkt mij dat je hier af en toe wat moet opletten wat je zegt, en dat sommigen af en toe
nogal "hevig" uit de hoek komen. hoewel... je moet dit niet buiten proportie zien.
in het leven hierbuiten is het net hetzelfde.
het valt allemaal wel mee denk ik, en de kern van de zaak: bijleren over muziek en
de instrumenten komt hier nog steeds goed aan bod voor mij en ik haal er veel uit voor mezelf.
dus heb ik hier zelf weinig over op te merken.

make music not war :D

greetz

cloudy

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back