Arturia MiniBrute analog synthesizer

Hij kan me gelukkig nog niet bekoren qua sound...
Vind hem wel goed klinken, maar een beetje ala tetra/mopho... en dat is niet echt mijn ding...

Gelukkig maar... hoef ik tussen minder te kiezen...
Dus eerst minitaur, of toch gelijk naar het Rob Hordijk-systeem :)

ik moet me toch echt aan de afspraak houden om modulair te gaan dit jaar anders krijg ik klappen van mijn vrienden omdat ik me niet aan de afspraak houd

Gaaf ding!! doet me heel erg denken aan de sh101, misschien verkoop ik me 101 wel en haal ik deze ervoor :p Hij lijkt me veel interresanter, ik zal me nu wel een hoop op de hals halen maar vind de 101 een beetje een one trick pony al doet hij zijn paar truukjes wel erg goed. Vooral erg lekker om de sh101 nog weer door een extra filter te halen met distortion en lfo op het extra filter. Als deze dat ook zo lekker doet mag mijn 101 eruit.

En ja demo's zijn kut, demo's van de 101 op youtube zijn ook kut.

Het enige wat hij mist ten opzichte van de sh101 is de clock input die vind ik erg leuk om aan de 909 te hangen en een beetje klooien met alleen de 909 en de 101 met apregiator. Maar miss kan dit met de midi out van de 909 samen met de brute.

hebbe hebbe :luv:

Attachments

• Arturia_minibrute_analoge_hardware_synthesizer_nieuws2.jpg
    Arturia_minibrute_analoge_hardware_synthesizer_nieuws2.jpg
    84,6 KB · Bekeken: 86
Als dit een verkoopsucces wordt krijgen we volgend jaar natuurlijk de polyfone Arturia Brute, met 4-parts en 49 toetsen...

Ben ik de enige die tevergeefs naar de oscillator octave switch en tune knoppen zoekt?
Kan je de oscillators niet t.o.v. elkaar verstemmen dan? (bijv. 5en). Ik hoop dat ik erover heen kijk want 3 oscillators die allemaal verplicht in dezelfde pitch spelen is toch een beetje zonde van het potentieel...

(ja, ik heb gezien dat er een keyboard transpose op zit, da's toch net wat anders)

Laatst gewijzigd:
ik vind het persoonlijk niet zo heel indrukwekkend, ook niet de minitaur trouwens.
Ik vind dat bedrijven niet echt opkomen met nieuwe dingen, maar kleine dingen.

Klein is de nieuwe nieuw lijkt wel, wat ergonomisch eigenlijk helemaal niet handig is, want straks is je bureau vol met kleine een ding kunnende synthesizers die beperkt zijn met wat ze kunnen.
Dat ze cv enzo tegenwoordig erook bij doen is alleen maar een plus voor modular hebbers. Of het kost je meer geld om cv gear aan te schaffen.

Rare wereld, rare marketting

Back