wouter
\B-)
+1
Het woordje 'preset' heeft natuurlijk een negatieve bijklank hier, laten we het usergeheugen noemen dan...![]()
Of user presets i.p.v. factory presets.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
+1
Het woordje 'preset' heeft natuurlijk een negatieve bijklank hier, laten we het usergeheugen noemen dan...![]()
Er zit maar 1 vco in dacht ik.

Sjees wat een lelijk en anti ergonomisch ding. Ook helemaal uit proportie. En een Steiner Parker filter? Die vliegen toch zo uit de bocht? En juist Arturia die met een analoge synth komt? Raar hoor. Maar ik heb het wel vaker verkeerd.
Ik denk, bij nader bekijken, dat je gelijk hebt.
Wat ik eerst voor drie onafhankelijke oscillators aanzag zijn in feite losse waveshapes (vrij uitgebreide, trouwens) die je naast elkaar kunt bijmixen.
Preset geheugen is voor kneuzen zonder fantasie......kom op nou noem eens 1 classic analoge monosynth met toetsen en geheigen?
Wat moet ik verstaan onder losse waveshapes, kan je dat is uitleggen? Toch niet iets sample-based-achtig he?
Stel ik wil mn basje inspelen... en daarna strings en daarna toch weer mn basje. Elke keer weer knoppen draaien is dan erg onhandig toch?

Die schuiven (heb ik ook loever) zitten achter die eerste rij knoppen, die nogal hoog lijken, kan beter. Natuurlijk leuk zo'n Steiner Parker maar die van mijn Frequensteiner en Elby hebben maar beperkte regios die de meesten zullen aanspreken.Wat is er zo anti-ergonomisch aan de mix van draai- en schuifknoppen?
Schuifknoppen voor zoiets als een mixer of een envelope generator vind ik eigenlijk behoorlijk intuitief in het gebruik.
Die Steiner filter vind ik dan wel weer leuk, het is weer es wat anders dan Moog ladder of CEM filter.
En de ontwerpen van Yves Usson (Yusynth) zijn toch best fatsoenlijk, heb ik altijd begrepen?
Wat betreft de proportie; tja, compacte synthjes zijn het blijkbaar nu gewoon helemaal (kijk maar naar de ieniemienie doosjes van Waldorf, Moog, MacBeth die allemaal net uit zijn...)
Vast fijn voor de 'producers' onder ons, voor tussen de laptop en de draaitafel, ofzo?
Ik ben het wel eens met de eerdere opmerking dat het voor de 'liefhebber' wel onpraktischer is, een hele berg van die bakkies die allemaal net-niet-geweldig zijn en samen is het dan toch weer een heel bureau vol, maar tja.
Ik denk maar zo: nu zijn het die kleine bakkies, de volgende logische stap waar zometeen "iedereen" mee komt is een leuke betaalbare analoge polysynth. De volgende vanzelfsprekende stap in de evolutie. En daar ben ik al jaren benieuwd naar.
Stel ik wil mn basje inspelen... en daarna strings en daarna toch weer mn basje. Elke keer weer knoppen draaien is dan erg onhandig toch?

Zijn er dan al goede previews van de klank, ipv YouTube filmpjes?

Uiteraard kan je pas echt een oordeel vellen als je hem zelf aan de tand hebt gevoeld.
Quote van een Namm-bezoeker, maar het kan natuurlijk ook iemand van Arturia zijn:...
"Played it today and it's the business. Sound is pure analog, great-sounding oscillators and filters and everything feels really well-built. At $499 street they are gonna fly off shelves. Much better than DSI Mopho Keyboard and new Minitaur, which I also played. Well-done Arturia!"

......
Quote van een Namm-bezoeker, maar het kan natuurlijk ook iemand van Arturia zijn:...
"Played it today and it's the business. Sound is pure analog, great-sounding oscillators and filters and everything feels really well-built. At $499 street they are gonna fly off shelves. Much better than DSI Mopho Keyboard and new Minitaur, which I also played. Well-done Arturia!"