Arturia MiniBrute analog synthesizer

Stel ik wil mn basje inspelen... en daarna strings en daarna toch weer mn basje. Elke keer weer knoppen draaien is dan erg onhandig toch?

Mijn ervaring is dat als je dergelijke apparatuur lang genoeg gebruikt dat je snel genoeg weet hoe je een bepaald geluid eruit haalt

Ja, een patchmemory zou handig zijn, maar dan moet je gewoon een andere kopen...

JurgeN

leuk ding, maar klinkt naar mijn mening nergens naar!?

Volgens die logica is een SH101 (laat staan een TB303) ook geen ding voor op het podium?

Als hij echt rond de €500 gaat kosten dan is het gewoon een knap staaltje werk van Arturia, valt helemaal niks op af te dingen. Het lijkt me een heel geinig bakkie en in die prijsklasse is wat zijn bieden vrij moeilijk te overtreffen, petje af

Waveshapes, als in mogelijke golfvormen die 1 oscillator tegelijk kan produceren: square, saw, triangle etc. - allemaal op dezelfde toonhoogte. (dat is dus anders als bij losse oscillators)
Bij sommige synths kan je kiezen welke je wilt horen (schakelbaar) - bijv. als bij een Minimoog, bij sommige kan je meerdere waveshapes tegelijk kiezen (aan/uit) - bijv. als bij een Juno 60, bij sommige kan je zelf de mix bepalen - bijv. als bij deze Minibrute synth.

Aah oké, thanks. :)

Weet je wat een stunt zou zijn, dat het stiekem toch een softsynth is met bijbehorende controller en dat dit Arturia's manier is om aan te tonen dat het verschil tussen analoog en digitaal niet meer te horen is in hun product.

Zou een hele goede 1 april grap zijn.

Er zit een editor bij:
minibrute_editor.jpg

Met firmware update, dus misschien midi controllers op een mooie dag?

fx erop gooien, alle analoge bakken klinken droog en "simpel" da's nou juist de charme t.o.v VSTi's & VA's

http://www.arturia.com/evolution/en/products/minibrute/media.html

Links staat ook een audio player met meer demo's

Weet je wat een stunt zou zijn, dat het stiekem toch een softsynth is met bijbehorende controller en dat dit Arturia's manier is om aan te tonen dat het verschil tussen analoog en digitaal niet meer te horen is in hun product.

Denk dat Arturia zich niet veel grappen meer kan veroorloven na de Spark en Origin die toch niet zo'n heel groot succes waren.

Toch leuk dat er steeds meer voor een breed publiek betaalbare analoge synhts komen. En je kunt er wederom van alles aan hangen. Vindt je het te dun ;) kun je er natuurlijk altijd zo'n monotron delay van Korg aan hangen.

Hij mag nog analoog zijn, hij klinkt er niet naar.
Die demo's temperen volledig mijn enthousiasme.

WTF??? Niet analoog..de Minibrute rocked de pan uit man. Knetteren, heldere leads, fatsige rauwe basses. Jezus wat een tering vette uber bak dit! Blaast de mopho zowizo mijlen weg, dat is ook niet zo lastig..hele gedegen concurent voor de little phatty ook al heeft de minibrute maar 1 osc, tis wel een moxable waveform osc. Audio in, bam waldorf pulse eraan/erin en vlammen door die rauwe filter. En gasten..hoor hoe die fatsige bass overeind blijft als de resonance lekker upgekranked is...facking leip filter design. Ik ben echt razend enthousiast! En wat een prijs man! Dikke no-brainer. Hopelijk over een jaar of 2 een polybrute. Arturia doet wat mij betreft exact wat het zou moeten doen..Vet Bedrijf! Period!

Back