Arturia MiniBrute analog synthesizer

Ik ben om!
Tenzij de Pulse 2 de Brute omver speelt, maar daar heb ik nog niets van gehoord.

Ik ben om!
Tenzij de Pulse 2 de Brute omver speelt, maar daar heb ik nog niets van gehoord.

Qua veelzijdigheid zal de Pulse II het natuurlijk zeker winnen, maar ik denk dat deze bakken gewoon elk hun eigen sterke punten hebben, en daarop zal je een keus moeten baseren.....of allebei kopen natuurlijk :D

Als enthousiasteling ben ik naar allebei wel nieuwsgierig eigenlijk.

Pulse 2 wint het van de Brute, alleen al het feit dat deze 3 Oscilators heeft, en de minibrute maar 1.
Of maak ik nu een abuis?

Pulse 2 wint het van de Brute, alleen al het feit dat deze 3 Oscilators heeft, en de minibrute maar 1.
Of maak ik nu een abuis?

Probleem bij de originele pulse vond ik het missen van de handson controls omdat hij in het rack zat. Met de software editor remote editten is dan toch altijd .meh.

Maar nu het een desktop unit is, is dat wellicht opgelost. Alhoewel de pulse ook een arp heeft is een step sequencer ook wel aan te raden denk i. Dark Time + Pulse lijkt me :luv:

Verder vind ik de pulse wat minder typisch bassy dan de moogs. Hij is wat aggressiever ofzo waardoor ik denk dat het op zich wel een goed alternatief is voor de minibrute.

Probleem bij de originele pulse vond ik het missen van de handson controls omdat hij in het rack zat. Met de software editor remote editten is dan toch altijd .meh.

Maar nu het een desktop unit is, is dat wellicht opgelost. Alhoewel de pulse ook een arp heeft is een step sequencer ook wel aan te raden denk i. Dark Time + Pulse lijkt me :luv:

Verder vind ik de pulse wat minder typisch bassy dan de moogs. Hij is wat aggressiever ofzo waardoor ik denk dat het op zich wel een goed alternatief is voor de minibrute.

Ik heb een micro Q keys (zo'n 3 octaven ding) en vind die Pulse niet bijster veel verschillen qua geluid van die micro Q. Zal voor sommigen misschien vloeken in de spreekwoordelijke kerk zijn want die micro Q is VA en die Pulse analoog. De ene analoge is de ander niet qua geluid.

minibrute was te bewonderen en te proberen op de dance fair. (werd later opeens verwijdert)
sliders waren wat flimsy en ik vond de "brute factor" niet echt impressive.
ding weegt ook behoorlijk wat.

ga nu toch voor de minitaur.

In de Sound On Sound van maart staat er een erg uitgebreide bespreking!
En ja, voor net geen 500€ bij bvb Thomann beschikbaar vanaf einde april.

Een kijkje op enkele interieuronderdelen (copyright: audiofanzine.fr)

Attachments

• www-audiofanzine-com_101-analog-top.jpg
    www-audiofanzine-com_101-analog-top.jpg
    78,1 KB · Bekeken: 67
  • www-audiofanzine-com_103-digital-top.jpg
    www-audiofanzine-com_103-digital-top.jpg
    42,8 KB · Bekeken: 63
  • www-audiofanzine-com_019-futur-module-filtre-yusynth.jpg
    www-audiofanzine-com_019-futur-module-filtre-yusynth.jpg
    69,4 KB · Bekeken: 72
Back