Jupiter-50

sinew1958

Je hebt niet veel nodig om mooie muziek te maken.
Roland heeft een goedkopere versie uitgebracht van de J-80.De J-50.
Meer weet ik nog niet.

Wordt tijd dat Roland nog eens een 'echte' synthesizer maakt.
Na de JP8000 zijn ze daar niet echt in geslaagd vind ik.

Ondanks het ietswat hoge keyboard gehalte vindt ik hem wel vet klinken eigenlijk, net als die jp-80.

Het verschil met de 80 is me niet duidelijk. Wat heeft de 80 dat de 50 niet heeft? Gewoon wat kleiner maar verder identieke mogelijkheden? Of kan je bij de 50 niet op de synth zoveel editen als je bij de 80 kan?

Wordt tijd dat Roland nog eens een 'echte' synthesizer maakt.
Na de JP8000 zijn ze daar niet echt in geslaagd vind ik.

is waar, denk dat na de jp8000 de v-synth de enige was die nog enigszins interessant was qua geluiden maken

Bleh bleh bleh

Vandaag voor het eerst de jupiter 80 en 50 getest.

Als ik eerlijk ben vind ik het echt kut bakken.
Ja je kan er wel wat leuke dingen uithalen (kan uit elke bak) maar het is schandalig dat ze er de naam jupiter aan gegeven hebben.
Maar ach de juno hebben ze ook al uitgemolken tot er alleen nog maar bloed kwam. :r

Attachments

• troep50.jpg
    troep50.jpg
    68,7 KB · Bekeken: 75
Bleh bleh bleh

Vandaag voor het eerst de jupiter 80 en 50 getest.

Als ik eerlijk ben vind ik het echt kut bakken.
Ja je kan er wel wat leuke dingen uithalen (kan uit elke bak) maar het is schandalig dat ze er de naam jupiter aan gegeven hebben.
Maar ach de juno hebben ze ook al uitgemolken tot er alleen nog maar bloed kwam. :r

Kan je ook toelichten waarom je het kutbakken vindt?

ik denk meestal als je echt into synths bent dat een synth zonder eigen karakter dus eigen sound meestal een kutbak is..

ik denk dat de jupiter 80 en 50 leuk zijn voor mensen in een band om snel begeleidings-sounds kunnen oproepen, maar voor de echt soundnerd kan je dan toch beter richting v-synth gaan..
de SOS review laat ook weinig te wensen over dat de jupiter 80 het moet hebben van het layeren van tones, pianosounds, orgelsounds en dergelijke...

damn, toch jammer dat ik die v-synth heb weggedaan :(

Is de synthengine (want die heeft hij naast de supernaturals ook) van de juup dan niet op de v-synth gebaseerd?

Hierna komt dan de JX-100P ofzo???

Waarom geen 61 key,zou nog goedkoper zijn geweest.:P

Back