Jupiter-50

LOL!

supernatural sound....

debiele marketingpraatjes.

Ze weten soms echt niet meer waar ze het moeten zoeken,.....

jupiter-80_ss_synth_tone_gal.jpg

Voor zover ik begrijp is het een totaal nieuwe engine, niet op V-synth of Gaia gebaseerd. Maar dus wel een synthengine zoals je in het screenshot kan zien. Misschien wel beter dan die van de V-synth.

Sorry maar in het screenshot zie ik net dezelfde parameters als in mijn JD 990 en zoveel andere (Roland) synths.
Niks nieuw aan.
Ik vond overigens de sounds in de demo erg schriel klinken.

Anderzijds geloof ik wel dat je best muziek kan maken op die Jup50. Waarom niet ?
Maar daar gaat het niet over.

@Skeletvm: Met "totaal nieuwe engine" bedoelde ik niet de parameters maar de code erachter. Want uiteraard heeft zowat elke analoge of VA synth een heel gelijkaardige lijst parameters in zijn subtractieve synthese zitten. Dat is nu eenmaal subtractieve synthese. De klank kan ik niet beoordelen want ik heb hem nog niet onder handen gehad.

@man=T: Roland heeft SuperNatural. Korg heeft Karma. Yamaha heeft Advanced Wave Memory. Elke firma, synthesizers of daarbuiten, gaat zijn eigen technologie een eigen naam geven. Dus waarom je daarvoor even keihard Roland moet af gaan zeiken... Ik denk dat Roland hééél erg goed weet waar ze het moeten gaan zoeken. Want er zit best wel logica in hun producten: een lijn die VA doorontwikkelt, een V-lijn die instrumenten nabootst, de merge daartussen met de V-synth, en nu een performance synth die V-technologie toepast op akoestische en synthetische klanken (SuperNatural).

Soms denk ik dat dit forum niet meer weet waar het te moeten gaan zoeken om iets toch maar af te zeiken. Ik heb alle respect voor mensen die een apparaat op basis van ervaring met zijn interface en klank afzeiken (of de hemel inprijzen), maar dit "stok zoeken om een hond mee te slaan" is zo flauw.

hi .. I gotta have this in my rig .. zoals anderen ook vinden hier moeten ze die Jupiter naam niet gebruiken.
Zonder het vergelijk met een JP 8 en gewoon een nieuwe synth vond ik hem best interessant klinken eigenlijk.

Heb de Jupiter 80 uitgebreid getest en als ik mijn ogen dichtdoe, en me daardoor niet kan storen aan de GUI de D-beam en de fake 808/JP 8 'remember me' knopjes en met gaffa tape JUPITER afplak .. zouden de sounds het voor mij best doen, een hele veelzijdige bak.

Ik wacht nog ff op de JV1010/XV2020 'JP5050'? 1/2 19" rack incarnatie van deze sound engine dan :-)

Vind die kleuren- en fontkakefonie geen porum. Dacht daar Casio daar patent op had in het verleden.

Soms denk ik dat dit forum niet meer weet waar het te moeten gaan zoeken om iets toch maar af te zeiken. Ik heb alle respect voor mensen die een apparaat op basis van ervaring met zijn interface en klank afzeiken (of de hemel inprijzen) schreef:
Yep dat is in alle forums wel, en dan valt synthforum nog reuze mee .. op gearslutz hebben ze er maar een apart subforum van gemaakt waar afzeikthreads naar verplaatst worden of maar gestart. Ik ben het helemaal met je eens dat je dat apparaat af mag zeiken, ik vind de jupiter 80 echt helemaal niets ook .. en dan is het bijna jammer dat hij naar mijn mening wel erg goed klinkt naast de motif xf/korg kronos (even de workstation features buiten beschouwing gelaten). En ieder zijn smaak toch, ja een MS2000 is te gek en een kronos en de V-synth GT is super en die vind ik dan weer wel mooi als optelsom.

Bij the voice gebruiken ze de jupiter 80 voor zo'n beetje alle main toetsenpartijen, ik twijfel er niet aan dat daar enige vorm van promotie achter zit vanuit Roland zelf .. maar als het een slecht klinkende bak zou zijn gaan ze er echt niet op spelen (onder dwang als masterkeyboard misschien met heel veel geld extra?). En die toetsenist kan elke synth op de planeet kiezen voor zijn sounds die hij wil.

Maar toen was MTV nog goed, we nemen MTV Partyzone, Ray Cokes en dat programma met King :)

ja jaren 90 was MTV nog MTV, nu gewoon STV, toen had je nog
120 minutes
most wanted
alternative nation
beavis en butthead
chill out zone

enz enz :okdan:

ja jaren 90 was MTV nog MTV, nu gewoon STV, toen had je nog
120 minutes
most wanted
alternative nation
beavis en butthead
chill out zone

enz enz :okdan:

Those were the days :) Partyzone kijken en dan de clips van FSOL op grootbeeld kijken in het donker :halleluja

En nu weer ontopic :engel:

Jaren 90 MTV? dan hebben we het over 10 jaar innoverende tunes, nieuwe muziekstromingen, subgenres Ray Cokes humor en Beavis and Butthead terror........ Denk dat SF een nieuwe/grotere server nodig heeft dan :okdan:
Wel leuk om een draadje hiervan te maken...... denk dat het merendeel toch met MTV is opgegroeid (vanaf Dire straits tot eh......) en leuk voor de jongere generatie die (niet) is opgegroeid :)

Ga naar een ander discussie forum aub.
Het is J-50 hier!

Soms denk ik dat dit forum niet meer weet waar het te moeten gaan zoeken om iets toch maar af te zeiken. Ik heb alle respect voor mensen die een apparaat op basis van ervaring met zijn interface en klank afzeiken (of de hemel inprijzen), maar dit "stok zoeken om een hond mee te slaan" is zo flauw.

Nee, zo kinderachtig ben ik niet. Vind het alleen wel een beetje een gemiste kans. Het ziet er nu zo goedkoop uit. Een beetje meer aandacht aan de vormstijl en de perceptie van potentiële gebruikers is direct veel beter. Al kun je dat natuurlijk ook zien als een kans voor diegenen die zich daartoe geroepen voelen om door middel van modificaties daarin een aardig centje te kunnen gaan verdienen. :)

Back