Jupiter-50

Nee, zo kinderachtig ben ik niet. Vind het alleen wel een beetje een gemiste kans. Het ziet er nu zo goedkoop uit. Een beetje meer aandacht aan de vormstijl en de perceptie van potentiële gebruikers is direct veel beter. Al kun je dat natuurlijk ook zien als een kans voor diegenen die zich daartoe geroepen voelen om door middel van modificaties daarin een aardig centje te kunnen gaan verdienen. :)

Geen slecht idee! polar white met houten zijkantjes lijkt me dan wel wat .. moet je smaak zijn natuurlijk maar als het met een ouwe juno kan, waarom niet een nieuwe jupiter
http://m.matrixsynth.com/2011/07/roland-juno-106-smurf-edition.html
Hoe heet dat bedrijf in engeland ook alweer die dat erg mooi kan en doet?

Ik ben nu sinds een paar dagen in het bezit van een Jupiter 50.
Ik moet zeggen dat hij erg goed is, maar wel enorm wennen aan de structuur. Volkomen anders dan wat ik gewend ben, en ik heb al aardig wat synths onder handen gehad.

Qua geluiden enorm veelzijdig, qua inzetbaarheid niet. Nog maar net 3-voudig multitimbraal, dus eerst en vooral een performance-synth, maar dat wisten we al.

De Super-Natural Acoustic sounds (wat kan jou het schelen hoe dat allemaal heet) zijn het beste wat ik tot nu toe gehoord heb. Voorsprong voor Roland, zonder twijfel.

Wie heeft er ook eentje? Volgens mij niet veel mensen....

Ik had er bijna eentje, maar er zat weer eens een belachelijk verkoperverhaal tussen ("ik ben heel het weekend niet thusi dus kom er volgende week om" en dan op maandagmiddag een berichtje "hij is gisteren verkocht"...) dus ik heb er geen.

Veel plezier ermee, het lijkt me een leuke synth voor het geld!

Ik heb de Integra 7.
Je zou kunnen zeggen dat het een rack verzie is van de JP 50/80.
Ik ben er ZEER Tevreden mee en de acoustische sectie is idd buitengewoon goed.
Ik heb de meeste parameters gemapped op de fantom G8 dus het synth gedeelte is ook goed te bedienen.
Voor de uitgebreidere Edit parameters gebruik ik de sequencer op de pc.
Voordat ik de Integra heb besteld heb ik zelf ook lang overwogen om een jupiter te kopen.
Soms gebruik ik de editor van de ipad (die hetzelfde is als die van de jp's).
maar ik heb de I7 toch hoofdzakelijk voor de acoustische geluiden.

Laatst gewijzigd:
Roland had die oude expansiekaarten van de SRX reeks gewoon ook allemaal in de Jupiters moeten steken, of toch minstens in de Jupiter 80. Dat is de reden dat die Integra zo'n succes is in vergelijking met de Jupiters volgens mij.

De Jupiter 80 is met zijn kleurenscherm quasi even handig als Integra met iPad, maar in verhouding is hij te duur naar mijn mening.

Acoustische supernatural klanken zijn echt wel goed, zelfs dikwijls het beste wat er op de markt is momenteel. Maar die supernatural effecten werken soms ook in je nadeel vind ik. Het feit dat het niet uitschakelbaar is, of dat er geen 'niet-supernatural' klanken inzitten, vind ik het grootste gebrek.

Bovendien maken ze nu maar reclame met hun Axial website, waarop extra klanken te downloaden zijn. Men brengt er echter amper of geen uit voor hun Jupiters... onbegrijpelijk vind ik dat. Dat gaat ze zeker niet populairder maken.

Zover ik mij herinner van de integra demo is die engine zelfs krachtiger:

6 layers voor de jupiter 50
10 layers voor de jupiter 80
16 layers voor de integra

bij elk van die 3 layers kan je dan nog 3 waveforms combineren.

Controle via iPad is wel aangewezen voor de Integra vind ik.

De I7 heeft idd 16 parts met elk 3 layers .
Er zitten ook veel meer presets in voor zowel de synth als de acoustische tonen.
128 stemmig zoals je jp50 maar de jp80 heeft weer 256 stemmen polyfonie.
Voor de drumparts zijn er ook 8 individuele compressors, of dat bij de jupiters zo is weet ik ook niet.
Als extra heeft de I7 ook motional surround.
De I7 heeft ook 8 outputs en 2 inputs.hoeveel outputs de jupiters hebben weet ik niet.
De nadelen zijn er ook tegen over de jupiters zoals geen arpeggiator.
Voor mij niet erg omdat ik de arpeggiator van de Fantom G8 gebruik voor de I7.

Laatst gewijzigd:
Aan de onderkant van de Jupiter 50 zit een klepje met een hele rare schroef, niet open te krijgen (zonder geweld) met het gereedschap dat ik heb.

Misschien voor toekomstige uitbreidingen?

Back