Radio in monitor speakers

Ophidian

Ouwe rot
Hallo mede-SF-leden,

Help! Voordat ik m'n eigen wenkbrauwen eraf kauw. Ik weet dat dit al het zoveelste topic is over dit onderwerp, maar ik wilde toch even een nieuwe starten voor dit specifieke geval, met name omdat ik de meeste standaard oplossingen al geprobeerd heb.

Ik heb dus een storende radio zender in m'n speakers. Het is dermate hard en irritant dat ik zelfs weet welke zender het is: RadioNL. Ik kan je vertellen, ongevraagde hollandsche schlager en de volendam scene tijdens het werken maakt je echt knettergek. (Het is duidelijk genoeg om shazam te kunnen gebruiken op m'n telefoon.)

Ik heb echt van alles al geprobeerd:
- Kabels scheiden, isoleren, inpakken. Geen te lange kabels, geen lussen, maar:
- Het ligt niet aan m'n bekabeling, want zelfs met alle apparaten in m'n studio uit behalve de monitors en alle kabels los hoor ik het nog steeds.
- Ik heb al een ander stopcontact geprobeerd dan de rest van de studio. Andere stroomgroep zelfs. Helpt niet.
- Stroom komt nu via een apparaat wat je stroom schoonmaakt, tevergeefs.
- Leverancier gebeld, maar die weten ook geen oplossing.

Opmerkelijk:
- In mijn oude studio was er niks aan de hand.
- Het gaat om een paar Dynaudio BM15a's. Deze zouden officieel volledig afgeschermd moeten zijn! Er staat hier ook Yamaha HS50m's, en die hebben nergens last van. Genelecs ook niet.
- Het enige wat redelijk helpt is zowat de hele monitor inpakken in aluminiumfolie. Maar dat is natuurlijk geen oplossing. Bovendien, als er ook maar een scheurtje in de folie komt is de zender terug.

Ik geloof dat je ook semi-illegaal aan FM blokkers kunt komen, maar ik vrees dat het bloksignaal dan net zo hard gaat storen..

Ik ben echt ten einde raad. Ik kan het aardig negeren maar het vreet echt aan je en na een paar uur werken met dat in de achtergrond word je echt helemaal kriegel. Op dit moment overweeg ik m'n speakers gewoon te verkopen...

Heeft iemand nog een idee wat ik kan proberen? Alvast ontzettend bedankt.

Ik heb exact het zelfde gehad vroeger bij mijn behringer truth speakers, bleek een of andere piraat te zijn. Is volgens mij gewoon door een slecht magnetic shield in de speaker. dat is bij behringer wel te verwachten maar bij dynaudio niet lijkt me...

ik had het al als ik alleen de de stroom erop had, geen signaal verder. Kan me voorstellen dat je er kriegel van wordt want ik werd er ook stapel gek van, kutschlager muziek.

hebben de monitors het ook zonder dat er een kabel inzit?
:mega:

Ja, nul kabels, alleen stroom op de speaker.

Is volgens mij gewoon door een slecht magnetic shield in de speaker. dat is bij behringer wel te verwachten maar bij dynaudio niet lijkt me...

Dat zou je denken he? Maar het valt dus tegen..

dat is dan redelijk kansloos.
ik zou ze terugsturen naar de leverancier.

en ik heb dit vaker meegemaakt met dynaudio.
totaal onnodig dit soort dingen.

:koffie:

terugsturen, mag niet bij speakers van die kwaliteit/ prijs

Vaak zenden piraten nederlandstalige herrie uit en wanneer ze niet live uitzenden lussen ze soms ook gewoon nederlands talige stations door zodat bijvoorbeeld in dat gebied Radio NL beter te ontvangen is, dit doen ze ook om op deze manier luisteraars vast te houden op "hun" frequentie.

Wat je kan doen is contact opnemen met het agentschap telecom hun zijn er om de storingen op te lossen.

http://www.agentschaptelecom.nl/organisatie/Contact

Vaak zenden piraten nederlandstalige herrie uit en wanneer ze niet live uitzenden lussen ze soms ook gewoon nederlands talige stations door zodat bijvoorbeeld in dat gebied Radio NL beter te ontvangen is, dit doen ze ook om op deze manier luisteraars vast te houden op "hun" frequentie.

Wat je kan doen is contact opnemen met het agentschap telecom hun zijn er om de storingen op te lossen.

http://www.agentschaptelecom.nl/organisatie/Contact

Hmmm, interessant. Ik ging er vanuit dat het geen piraat was omdat ik een "echte" zender hoorde. Bedankt.

Dilemma hoor, NSB-ertje spelen of slager muziek door de mix...
Wellicht kan je de veroorzaker zoeken en het hem voorleggen, als dat kan lijkt me dat een schone oplossing, je kan altijd nog fout zijn na de oorlog als het niet opgelost kan worden. Studio uber alles...

Ja ok, ik ben dat wel met je eens brz voor hun is het ook gewoon hobby dus misschien eerst even kijken of er in de buurt een zendmast staat en mocht dat zo zijn de eigenaar er op aanspreken en hem of haar eventueel uitnodigen om de storing die hij eventueel veroorzaakt te beluisteren.Misschien dat het probleem dan van zijn kant opgelost kan worden door bijvoorbeeld op iets minder vermogen uit te zenden...

Mocht je niks kunnen vinden wat betreft een zendmast kan je daarna altijd nog agentschap telecom inschakelen hun zijn sowieso verplicht om deze storing te behandelen...

Ja, sorry hoor, ik wil niet de NSB-er uithangen, maar ik wil ook gewoon m'n werk doen en als dit daadwerkelijk om een piraat gaat dan hoort het er gewoonweg niet te wezen. Uiteraard zou ik een onderlinge oplossing ook prima vinden, maar er moet IETS gebeuren.

Overigens zie ik geen zendmasten in de buurt. Hoe ver weg zou zoiets kunnen staan?

Ik begrijp goed dat je je werk op een normale manier moet kunnen uitvoeren en ik noem je ook geen nsb-er.
Wat ik bedoel is, stel dat er bijvoorbeeld iemand uit je directe omgeving een zendmast heeft staan dat het dan wellicht op te lossen is zonder het agentschap telecom dan is dat voor beide partijen gewoon een leuke goede oplossing...Jij kan dan immers weer normaal werken en de piraat(die daar idd niet hoort te zijn)kan gewoon door gaan met zijn of haar hobby.Ik zou overigens niet verder kijken dan een laten we zeggen een 200 tot 300 meter vanaf jou woning.

Maar het feit blijft dat je een storing ontvangt op je monitors die daar niet zou moeten zijn dus als je niks ziet qua zendmasten zou ik idd het agentschap even contacten en het probleem voorleggen.Naar alle waarschijnlijkheid komen hun dan wat metingen uitvoeren die voor jou tot een goede oplossing moet leiden.

Heb je via een digitale fm radio al gecheckt op welke frequentie(s) die zender bij jou zit ? Lijkt mij dat er minstens één moet zijn die erg sterk binnenkomt.

Ja, op hun website staan de frequenties en bij mij in de buurt zijn er twee opties.

Maar ik denk dat ik nog een zendmast heb ontdekt ook, verderop in de wijk, dus daar rijd ik straks even heen om aan te bellen. Beetje weird, maar ik moet wat toch?

Ja, op hun website staan de frequenties en bij mij in de buurt zijn er twee opties.

Maar ik denk dat ik nog een zendmast heb ontdekt ook, verderop in de wijk, dus daar rijd ik straks even heen om aan te bellen. Beetje weird, maar ik moet wat toch?

Ik zou idd zeker langs rijden en aanbellen.Dat hoeft overigens niet direct een piraat te zijn want dat kan ook een zendamateur met licentie zijn.Maar deze mensen weten wel vaak hoe een storing is op te lossen en vooral ook om deze op te sporen.Hij/zij zal je er waarschijnlijk zelfs graag mee helpen!!

op je ander monitors had je toch geen last?

dit lijkt mij meer een dynaudio issue...

Dat is waar, maar het is sinds ik op deze locatie zit pas, en de zender moet er wel zijn om opgepikt te worden. Als het daadwerkelijk een piraat is die op 30 miljoen gigawatt zit te knallen (of hoe je dat ook meet) dan kan het gewoon te veel zijn voor de ingebouwde versterkers. Dan heb ik eerder geluk met die andere monitoren, die gewoon net iets anders gebouwd zijn ofzo.

Dynaudio issue lijkt mij niet het geval aangezien er in zijn oude studio er geen problemen mee waren.Het 2de punt is natuurlijk dat er alleen maar een nederlanstalig station er doorheen komt, het lijkt mij dan logischer dat er sprake is van radio storing omdat je anders ook last zou hebben van andere signaal bronnen die storing op de monitors zouden veroorzaken??

Back