Radio in monitor speakers

radio ontvangst in monitors is echt nergens voor nodig.
zelfs niet als de piraat bij je op schoot zou zitten.
het is gewoon een veelgemaakte ontwerpfout in de ingangstrappen van de eindversterkers.

die zijn dan uitermate geschikt voor detectie van am en fm signalen.

:koffie:

Ja, sorry hoor, ik wil niet de NSB-er uithangen, maar ik wil ook gewoon m'n werk doen en als dit daadwerkelijk om een piraat gaat dan hoort het er gewoonweg niet te wezen. Uiteraard zou ik een onderlinge oplossing ook prima vinden, maar er moet IETS gebeuren.

Overigens zie ik geen zendmasten in de buurt. Hoe ver weg zou zoiets kunnen staan?

Tuurlijk is onderling beter.......ik heb gewoon een zwak voor "piraten", is toch raar dat de ether door de overheid ingenomen is en gedistributeerd wordt aan de betalenden.....
Dus waardering allom dat je op zoek bent naar de mast-master.
Succes.

Ik had via ongebalanceerde kabels tussen mijn gitaar en amp ook wel af en toe last van radiosignalen, maar dan enkel wanneer er effectief een kabel in zat. Voor zover mijn minieme kennis reikt, meen ik dat er toch op een of andere manier een antenne in jouw speakers moet zitten. Bij mijn gitaaramp kon ik het probleem oplossen door een kortere of langere signaalkabel te nemen, waardoor de frequentie veranderd werd naar een waarop geen radio-uitzendingen waren. Misschien werken hier de stroomkabels als antenne? In dat geval zijn kortere of langere stroomkabels (of een verlengkabel) misschien een voorlopige oplossing? Ik denk maar luidop...

het is gewoon een veelgemaakte ontwerpfout in de ingangstrappen van de eindversterkers.

Ik heb geen last van zenders. Ik heb mijn dynaudio's al een poos.
Woonde ooit naast Rotterdam airport en op mijn NS-10's kreeg ik zo nu en dan de verkeerstoren door. Op mijn dynaudio's niet, dat strookt dan niet met jouw conclussie.

Lullig probleem zeg Ophidian.... en dan ook nog die k#t schlager troep, als het nou Fear FM oid was geweest. Nee zonder gein, dan blijft het natuurlijk even irritant.

Good luck met het traceren van de Pirates!

Dat klinkt idd logisch en het zou idd een ontwerpfout kunnen zijn waardoor de dynaudio wat gevoeliger is .Maar dan zou je toch ook last moeten hebben van andere radiostations?
Ik vind het gewoon vreemd dat Radio NL wel storing veroorzaakt en andere radiostations en/of signaalbronnen geen storing veroorzaken.Het lijkt mij dan ook logischer om eerst uit te sluiten of er sprake is van eventuele radiostoring.

Ik bedoel je kan natuurlijk altijd nog de kwestie bij dynaudio neerleggen als je zeker weet dat het niet aan bijvoorbeeld een zendpiraat ligt.Het zou in mijn ogen zonde zijn om de dynaudios af te schrijven als je niet zeker weet of het eventueel een radiostoring betreft...

met een ontwerpfout bedoelde ik natuurlijk wel dat het radioontvangst makkelijker maakt.
niet dat het ding onder alle omstandigheden als een radio werkt.

met een ontwerpfout bedoelde ik natuurlijk wel dat het radioontvangst makkelijker maakt.
niet dat het ding onder alle omstandigheden als een radio werkt.

Whahaha dat snap ik ook nog wel maar wat ik bedoelde is, mocht er een ontwerpfout aanwezig zijn waardoor de monitor gevoeliger word waarom is er dan slechts storing van 1 specifiek station?Dan zou je toch ook last moet hebben van andere stations die rond die bepaalde frequentie uitzenden en zou je dan ook geen last krijgen van andere signaal bronnen?

Toch moet je een piraat niet uitsluiten, zeker met een zelfgebouwde zender, een slecht afgestelde of gebouwde, bv zonder LPF aan de uitgang, kan de gekste storingen veroorzaken en kan makkelijk die speaker binnenkomen.
Heb zelf vroegah ook met zendertjes zitten rommelen en weet wat voor rotzooi deze kunnen uitzenden, regelmatig de buren aan de deur als de TV het niet meer deed :D, kabel hadden we toen nog niet.

Maar ik vind wel dat een beetje versterker ontwerp daar eigelijk geen last van zou mogen hebben, ze zullen waarschijnelijk ook wel flink tekeer gaan als je telefoon er naast ligt en afgaat?

heb in verleden in een compressor+poweramp de russiche radio binnengekregen , en had een kleine boss distortionpedaal die ook vaak behoorlijk actief was op radioontvangstgebied.
verder niets, nada, nope in wat voor een apparatuur dan ook. en alles in verschillende/ dezelfde kamers-huizenplekken
kortom : het ligt zeer waarschijnlijk aan het apparaat, in dit geval de (voor)versterker van de speaker en niet aan een of andere toevallige etherpiraat.

Whahaha dat snap ik ook nog wel maar wat ik bedoelde is, mocht er een ontwerpfout aanwezig zijn waardoor de monitor gevoeliger word waarom is er dan slechts storing van 1 specifiek station?Dan zou je toch ook last moet hebben van andere stations die rond die bepaalde frequentie uitzenden en zou je dan ook geen last krijgen van andere signaal bronnen?

geen idee eigenlijk.
het is een nogal breedbandig gebeuren.
maar er is altijd een station het hardste.
vroeger was het trouwens altijd radio Moscow...

Back