Ik herhaal eventjes: te veel dingen in je hoofd, zet alles op een rijtje en geef een prioriteit. Maak muziek op basis van wat je hebt, niet te veel hoge verwachtingen. Begin met een geluid dat je leuk vindt en dat het woor jou haalbaar is. Neem dit op en later een paar dagen ga je verder.
Ook keuzes maken, als je écht muziek maken leuk vindt en je hebt weinig tijd, dat is op te lossen: werk je een dag minder of plan je dat, of accepteren dat er niet te combineren is en zoek je een alternatief (samen met iemand anders gaan werken helpt enorm) en wees tevreden als je iets hebt gemaakt waar je voldoening aan hebt.
Nogmaals ik heb het precies het omgekeerde, weinig werk (kantoor-lesgeven) en te veel tijd voor muziekmaken (mijn full time baan dus

) en loop tegen dezelfde dingen aan: hoe meer gereedschap ik heb hoe minder resultaten ik krijg, het komt dan niets af. Te veel dingen tegelijkertijd, volledig alleen, dus zeg maar niet alleen muziek maken-ontwerpen maar alles omheen (technische dingen, het mixingsprocedure, mastering, etc; allemaal gerelateerd maar een stuk minder plezierig "to be honest") en je bent op een gegeven moment ver vanaf je doel. Na dagen en nachten zo wordt het net zo vermoeiend.
Dus ja, maak het simpel: een simpele setting, zoek een moment opname, verzamel dingen en combineer ze als je "in the flow" kunt werken, je komt al een heel eind; pauzes nemen, enz.