Waarom is muziek maken zo vermoeiend?

Praten we nou over vermoeidheid, of over frustratie. Of je nu hobby of proffessioneel muziek maakt, een aantal dingen blijven altijd hetzelfde:

- soms is het gewoon teveel
- soms krijg je een reactie die je niet verwacht
- soms vind men wat jij te gek vind, helemaal niks
- soms is de inspiratie er niet
- soms werkt iets averechts
- soms hoor je t niet meer

De conclusie op al die dingen kan alleen maar zijn dat je jezelf moet leren motiveren om door te gaan, of een structuur voor jezelf moet vinden om weer inspirerend bezig te zijn.

En dingen als drugs, drank, weinig slaap of in een slecht verlichte ruimte werken, kunnen misschien wel heel even inspirerend werken, maar is geen oplossing.

Dingen als drugs, drank, weinig slaap of in een slecht verlichte ruimte werken, werken heel inspirerend, is een oplossing.

Tijd dat er wat betere tips gegeven word, voor je het weet maakt iedereen slappe/inspiratieloze kroegmuziek voor Kees op de hoek die denkt dat hij ook kan zingen.......sorry hoor PPP, niets persoonlijks maar wat jij maakt is echt crack..

......sorry hoor PPP, niets persoonlijks maar wat jij maakt is echt crack..
is ie zo verslavend?? wow :halleluja

oke de echte tips speciaal voor brz:

langlopende projecten afwisselen met kortlopende kan ook handig zijn.
1 of enkele vaste criticasters helpt om het beheersbaar te houden.
na een of twee feedbackrondes, zelf verder afmaken en niet blijven openstellen voor " adviezen"
afluistervolume afwisselen evenals verschillende boxen
pauzes
lol

Dingen als drugs, drank, weinig slaap of in een slecht verlichte ruimte werken, werken heel inspirerend, is een oplossing.

Tijd dat er wat betere tips gegeven word, voor je het weet maakt iedereen slappe/inspiratieloze kroegmuziek voor Kees op de hoek die denkt dat hij ook kan zingen.......sorry hoor PPP, niets persoonlijks maar wat jij maakt is echt crack..

hahahahahaha. Wat jij maakt vind ik bagger, dus wat kan muziek maken toch mooi zijn he! Maar inderdaad, geld verdienen met muziek is natuurlijk uit den boze hier.

Dus duw snel je neus vol troep, zuip je klem, zet t licht uit, en maak slechte muziek, Daarmee help je de commerciele muziekwereld enorm, want je kansen worden dan nagenoeg nul, en dan blijft er voor ons ruimte over om bagger te maken, en wel geld te verdienen!

:okdan::okdan::okdan:

Muziek maken VS geld verdienen?
Ik weet niet hoor, maar dat is toch niet de doelstelling, of een graad meter?
Jij maakt een product voor iemand en daar vraag je geld voor, logisch.
Maar ik vind echt niet dat je dat product dan ook als goede muziek weg kan zetten puur omdat er geld in het spel is.

Het ging hier om inspiratie en dan zijn drank drugs en lekkere wijven in de muziekwereld toch wel de grootse inspiatiebronnen die ik ken. In een steriele studioruimte zitten met een flesje Spa en zanger Henk valt bij mij direkt af.

Muziek maken VS geld verdienen?
Jij maakt een product voor iemand en daar vraag je geld voor, logisch.
Maar ik vind echt niet dat je dat product dan ook als goede muziek weg kan zetten puur omdat er geld in het spel is.

Het ging hier om inspiratie en dan zijn drank drugs en lekkere wijven in de muziekwereld toch wel de grootse inspiatiebronnen die ik ken. In een steriele studioruimte zitten met een flesje Spa en zanger Henk valt bij mij direkt af.

Dat is dus niet zo. Net als jij van een bepaalde stijl muziek houdt, doen mijn klanten dat, en ik ook. Dus maak je goede muziek voor een doelgroep. In mijn geval betaald. Dat een ander niet in die doelgroep valt, en iets vreselijk vind, maakt het niet slecht, maar is een smaak kwestie. Er bestaat niet zoiets als goede muziek of slechte muziek, omdat iedereen muziek op zijn of haar manier interpreteert.

En inspiratie kan dus ook in andere dingen zitten dan drank drugs en vrouwen. Ook dat is een persoonlijke kwestie, en dus niet te generaliseren.

of die mensen die het kopen ook verstand hebben van muziek is nutuulk een 2e :D
Verstand van muziek,......moet er ff over na denken verstand en muziek.

sjeeminee wat een heftig begrip......

zelfde als dat je naar een platenmaatschappij gaat en een A&R manager die voor je gaat bepalen wat goed of niet goed is.....wuuuut :stupid

niet de doelstelling maar wel de erkenning, en of het een graadmeter is, denk het wel.

Maak je on- interessante shizzle verkoop 0 maak je interessante dingen verkoopt het.

Ben het met Pimpampeter eens, drugs ed is imo uit den boze.....maar als het voor je werkt doe je ding.

Das denk ik de grap doe lekker je ding, doe wat voor je werkt, ga lekker muziek maken. Als het je in deze tijd niet lukt pfffffff......vol op kansen en mogelijkheden :)

Maak je on- interessante shizzle verkoop 0 maak je interessante dingen verkoopt het.

Wat is dan interessant in jouw beleving?
Dit verkoopt, dus dan is het gelijk interessante muziek?

Laatst gewijzigd:
Mijn beleving is irrelevant brz......

en wat interessant is bepaald uiteindelijk de markt, het publiek.......niet ik, niet jij maar het groter geheel ;)

Ben het met Pimpampeter eens, drugs ed is imo uit den boze.....maar als het voor je werkt doe je ding.

wat een onzin.....de meeste muziek is mede mogelijk gemaakt door drugs e.d.....Daar plukken we nu nog steeds allemaal onze vruchten van.

Kan me ook niet voorstellen dat er hier producers zijn die niks gebruiken. Geen koffie, alcohol, sigaret, thee, energy-drink, etc. etc. gebruiken. Drugs is er in alle vormen en maten. Zelfs je lichaam maakt drugs aan.
Maar misschien heb ik het mis. En zijn er gewoon mensen die nooit medicatie nemen, geen alcohol of koffie of wat dan ook gebruiken. En ook nog eens (voor mij dan) vette muziek produceren.

En oninteressant is ook interessant, want onweer is ook weer....

@Waz.
Nou, op dit moment baken jij het grote geheel af met een grens die geld heet, daar ben ik het niet mee eens.
Erkenning van iemands muzikale uitingen gaan dus verder dan alleen maar het verkopen ervan. Je kan nog steeds veel luisteraars/waardering/erkenning hebben zonder dat je ook maar 1 euro op je bankrekening ontvangt.
Als je dit niet snapt weet ik niet hoe ik je het duidelijker kan maken.

vreselijke herrie brz :) maarre, als muziek maken vermoeiend is, dan moet je inderdaad even (vooraf/in de plaats van) iets anders gaan doen, ...

Of juist met andere dingen stoppen zodat je weer meer zin in muziek maken hebt...

wat een onzin.....de meeste muziek is mede mogelijk gemaakt door drugs e.d.....Daar plukken we nu nog steeds allemaal onze vruchten van.
Lees mn post trug......als je drugs nodig hebt om je creativiteit te triggeren.....moet je t vooral doen.

Mijn ervaring is dat het averechts werkt. Gelukkig no drugz nodig. 1. om "muziek" te maken, 2. om creativiteit te triggeren en 3. mn leven complet(er) te krijgen.

i love my self 2 mutch to get on drugz, so noo need of them. Ik ben de drug ghehe :P

En oninteressant is ook interessant, want onweer is ook weer....
What ever. Lees ik hier een ontkenning ?

Hier nog een paar ontkenningen:

Lelijk kan ook mooi zijn, the inside is what counts, enz. enz.

.=(

@Waz.
Nou, op dit moment baken jij het grote geheel af met een grens die geld heet, daar ben ik het niet mee eens.
niet afbakenen met geld. Maar van je hobby je werk maken, geld tja klinkt kut is toch wel dat gene wat wij gepacteerd hebben als....... wil je hobbyist blijven zie je onderstaande quote.

Erkenning van iemands muzikale uitingen gaan dus verder dan alleen maar het verkopen ervan. Je kan nog steeds veel luisteraars/waardering/erkenning hebben zonder dat je ook maar 1 euro op je bankrekening ontvangt.
Kan je volgen, als je er hobbymatig mee bezig bent. Maar hobby wordt al gauw professioneel mee bezig zijn.

Wilt immers, goed, beter, best en mee kunnen draaien. Om dat voor elkaar te krijgen> investment> kickback in de zin van geld> dus waardering> dat terug kunnen investeren in je muziek>cirkel is rond.

VB: heb een app. gezien wat je mix erg lekker maakt......investment € 2500,-. Veel aanhang in de zin van likes, "luisteraars/waardering/erkenning" maar geven er geen cent om, leuk voor je aanhang, tijd energie die je eraan spendeert maar niets zeggend, dusssss.

Anders gezegd als je "muziek" maakt waar mensen geld voor willen uitgeven zij dus als waardevol zien ben je imo goed bezig. Maak je "muziek" waar mensen 0 om geven, maar je centjes kost, tja problm.

0 groei, in je muziek.

Kan heel erg goed dat ik er iets te zakelijk naar kijk hoor :o:

die post die jij quote heeft ook een 3 dubbele bodem, een gulden zinssnede en een symbolische waarde van 12 punten nutuulk...
i get :)

vreselijke herrie brz :) maarre, als muziek maken vermoeiend is, dan moet je inderdaad even (vooraf/in de plaats van) iets anders gaan doen, ...

Of juist met andere dingen stoppen zodat je weer meer zin in muziek maken hebt...
Zo is dat, life is about choices

Daar zeg je wat :eureka:

Ik heb na al die jaren nog steeds alleen maar 1 peertje hangen in mijn studio en qua verlichting is dat natuurlijk volkomen waardeloos. Hangt gewoon aan een draadje en er zit niet eens een lamp omheen :D

Wel altijd plannen gehad om de verlichting eens goed aan te pakken, maar daar bleef het eigenlijk bij....eigenlijk best wel suf, want ik geloof zeker dat het heel erg kan schelen qua gevoel en dus misschien ook output.

Ben er gewoon te lui voor geweest, ook omdat ik de halve boel moet leeghalen. Wil echt een mooi systeem dan met 2 rails en een stuk of 8 lichtpunten. Er zal dan flink geboord moeten worden (mijn plafond is echt kneiterhard) en met al dat gruis wil ik natuurlijk geen apparatuur in de buurt hebben. Deels afdekken is natuurlijk ook een optie.

Ik zou het toch echt eens aan moeten pakken :)
Iets met van die halogeen spotjes aan een draad. Moet je wel in de muur boren natuurlijk. Weet niet of je daar wat mee opschiet. Overigens boor ik doorgaans met een loeiende stofzuiger ernaast.

Back