We waren in Palamos,.. een klein kustplaatsje aan de spaanse costa ,.. t zal zo'n 1985 ofzo zijn geweest,.
En we liepen zo wat aangeschoten door een steegje,. Hoorden we daar,. achter een dikke middeleeuwse muur,.. t bizarste gitaarspel ever,.
Boven ons stonden allemaal spaanse ouwetjes vanaf hun balkonnetjes te genieten van wat er zich in die tuin achter die muur afspeelde,.
Dus wij zo lekker baldadig op die muur geklommen,.. via de muur op t dakje van t fietsschuurtje gaan liggen,.
Zaten daar in een prachtige tuin,. allemaal dure heren in hun netste pakken,. met de mooiste dames in balletjesjurken met bloemen in hun haar.,..
En daar op de veranda van de sportschool,.. zat op een houten stoeltje met alleen een acoustische gitaar op schoot
een kerel met sluik, halflang haar, gitaar te spelen,.. niet gewoon gewoon,.
Dus wij liggen daar muisstil met open mond te luisteren,. t dakkje werd steeds drukker,. en de muur raakte ook steeds voller,.
Dus er komt zo'n dikke security gast in black om ons weg te sturen,.
Stop die gast ineens met spelen,.. kijkt lachend naar dat clubje klaplopers op t dakje,.
En gebaart dat we er af mogen komen klimmen en dat we maar helemaal vooraan in t gras moeten komen zitten,.
Geen idee hoe ik t zou moeten omschrijven,.. maar die gast was wat mij betreft een alien die naar de aarde was afgedaald om de mensheid nou es eindelijk uit te leggen hoe je nou eigenlijk gitaar moet spelen.
Absurd goed die gast,.
Langzaamaan druppelde t podium vol en kwamen er steeds meer muzikanten t podium op,..
Percussie,.. nog twee gitaren,. zangers dansers,. de een nog beter dan de ander,..alle hoge heren en dames dansten door de tuin en t was 1 groot fuckin fiesta!!! En iedereen deed mee!!!
Twee uur later was alles weer rustig in de tuin,..,. stoeltjes lagen allemaal aan de kant,.. of er een bom ontploft was in t midden en alle stoeltjes naar de muur waren gevlogen,.
Alleen de stoel op t midden van t podium stond nog daar,.. dus ik ,. in een vage flow,.. loop naar die stoel,. en ga dr op zitten om iets van de de ervaring van die dude te kunnen vangen.
Ik zit daar zo,.. in t schemerdonker,. mn maatje ligt voor pampus in t gras en er komen wat werklui om de boel op te ruimen.
Tijd om te gaan denk ik,.. dus ik stap van die stoel,. van t podium,. en daar ligt een flyer.
Ik lees,. Die avond,. in de tuin van de sportschool van Palamos,. speelt,. voor een select publiek,..
Paco de Lucia,.. with friends!
Ik dacht,..hmm,..geen idee wie t is,. nooit van gehoord,..
Maar die gast kan wat mij betreft wel zo'n beetje de beste gitarist ter wereld zijn,..
En dat was ie ook!!!! Bleek later,..Ghehehe,....
Ben de volgende dag naar de locale muziekboer gegaan met mn flyer en die gast verkocht me twee cassettes
van Paco. Ik had een dikke ghettoblaster bij me en een hele doos met tapes,. maar die twee cassettes is t enige wat we nog hebben gedraaid de rest van de vakantie.
ik heb de flyer nog steeds.