Of even wat sparen en een middagje snuffelen op http://www.usedssl.com/ ...

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.

Origineel geplaatst door shortwave
Hey! Coole site. Deze D&R bedoelde ik dus: werkt erg lekker, maar als je um niet onderhoudt.... aaaaaaiiiii......
Origineel geplaatst door Mostatic
Ja SSL of Neve, leuk voor thuis.
Maakt geen donder uit, Brain Eno maakt mixen op juist heel afwijkende apparatuur welke dus voor een extra dimensie zorgen. Het gaat weederom niet om de keuken maar om de kok.

Origineel geplaatst door aux
De opmerking om een SSL thuis te zetten was ook maar een grap, zo'n ding is helemaal niet gebouwd om in een homesetup te hebben.

Geef maar hier die grap dan, kzal er wel plaats voor maken...
Een mooi voorbeeld is 'Dark Side Of The Moon' van Pink Floyd. Misschien niet de smaak van de gemiddelde forum bezoeker...maar dit is een goed voorbeeld van een opname waar helemaal geen compressie gebruikt is, althans, dit lees ik overal. Een mooie, open mix met een minimaal hoeveelheid effecten.
Een interessant feit voor de forumleden is het nummer 'On The Run', die helemaal is opgebouwd met de EMS VCS3 en de EMS Synthi A. Als je dit nummer hoort (uit 1973) hoor je hoeveer ze hun tijd vooruit waren.

Origineel geplaatst door Bass
Hihi..
Nou ik heb veel liever 1 EMS VCS 3 dan ALLE f*&*ing softsynths die er zijn !!!!![]()
) die ook behoorlijk netjes klinkt. en zo zijn er nog wel wat.Origineel geplaatst door EDP
(bestaat er eigenlijk een softe urei 1176?)
Zeker, het bedrijf Bomb Factory maakt bijna alleen maar physical modelling versies van bekende 'vintage' apparaten.
Check this: http://www.bombfactory.com/products/main.html

Origineel geplaatst door EDP
hmm ik hoor hier maar iedereen zeggen dat je moet werken met galm en delay. met die ingedienten kan je in mijn ogen een nummer niet vetter maken we de mix een beetje ruimte geven. er zijn zoveel nummer waarbij geen greintje galm of delay is gebruikt en die echt als een baksteen in je gezicht komen.