De Grote Reparateur Draad

Bedankt voor je reactie Bob!
Ik had ergens al zo'n vermoeden dat het oude beestje niet meer te redden was haha
Weet je toevallig of de 505 nog onderdelen heeft die specifiek de moeite waard zijn om te bewaren?

Je kan proberen om losse onderdelen op Ebay te verkopen, misschien wordt de machine ooit nog eens vintage en gezocht, en stijgt de vraag naar spare parts.

Onderdelen die altijd de moeite waard zijn om te bewaren zijn bijv de potmeterkapjes, faderkapjes, de faders zelf, knoppen en keyboardtoetsen.

Ik zoek een Yamaha YM 3017 d/a converter chip voor een Yamaha V-50 waarmee ik bekocht ben. Wie heeft er zo een liggen en wil hem aan me verkopen of weet een goede handelaar die er een heeft? Bedankt alvast!

Ik ben nog op zoek naar iemand die mijn Akai S900 kan repareren.. omgeving Tilburg, iemand een adresje?

Hij heeft geen output meer na het samplen, ook knippert de backlight zo nu en dan, wellicht dat het iets met de PSU rails is of de toevoer van stroom naar het voiceboard.

Heb dit topic destijds doorzocht voor adressen in een redelijk bereik van Zoetermeer, uiteindelijk bij Bob in Haarlem terecht gekomen.
Ben echt bijzonder netjes geholpen met de reparatie van m'n Roland XP-80. Deze was al een keer eerder door iemand anders onder handen genomen maar er bleek - wrs. door die reparatie - een nieuw en uiterst vaag MIDI probleem te zijn ontstaan. Vooraf werd ik geinformeerd over mogelijke oorzaken en de uit te voeren reparatie. Achteraf een uitgebreid verslag incl. foto's, zeer over te spreken. :okdan:

Ik ben zoek voor iemand die kan ff naar mijn SH-101 kijken. Namelijk twee van de sliders van de envelop doen helemaal niks (Delay + Sustain).

Wie gaat mij helpen met a) onderzoeken b) reparatie?

Ik woon in Utrecht

Hallo,

Ik zoek iemand in Den Haag (in de buurt van de Binckhorst zou mooi zijn) die (natuurlijk tegen betaling) wat kleine dingetjes voor me kan solderen. Kabels solderen e.d. lukt me nog wel, maar ik wil bv. een pot uit een overleden Behringer BCR2000 in een nog werkende BCR zetten. Dan wordt het me te priegelig. Weet niet eens of het wel kan...

Ik heb wel vaker dit soort klusjes, maar ga nu steeds naar iemand in Utrecht. Dat moet dichterbij kunnen.

Groeten,
Michel

en iemand die kan inschatten wat het oplappen van een dooie mpx 1 kost en dan ook kan repareren? omg den bosch

Hoe dood is dood? Bij de MPX1 is de voeding berucht, dus als ie echt helemaal niks doet is dat waarschijnlijk het issue. Dan is het een kwestie van een vervangende voeding erin zetten.

Ik heb deze hele topic uitgebaggert maar niemand in de buurt van Utrecht?

Misschien een idee van de moderators om deze topic eens uit te kammen. De reparateurs zijn lastig te vinden tussen alle bla bla die er tussen staat

En anders gewoon naar Music House in Utrecht, als je niet te veel haast hebt.

En anders gewoon naar Music House in Utrecht, als je niet te veel haast hebt.

Ik heb geen haast maar ook niet zulke goede ervaringen met Music House. Kreeg na het brengen van een synth om na te kijken ineens een hele hoge reparatie rekening van ze gepresenteerd zonder dat ik daarvan op de hoogte was gebracht.

Je kunt etaion proberen (postnummer #291, twee boven die van jou). Hij woont net buiten Utrecht (voor een Utrechter).

Dank, ik heb hem een berichtje gestuurd :)

Ik heb geen haast maar ook niet zulke goede ervaringen met Music House. Kreeg na het brengen van een synth om na te kijken ineens een hele hoge reparatie rekening van ze gepresenteerd zonder dat ik daarvan op de hoogte was gebracht.
Oh, dat is jammer. Ik betaal altijd schappelijke prijzen voor reparaties. Ik heb ze nu een E-mu E4XT Ultra ter reparatie gegeven, waarvan het moederbord kapot is.

Oh, dat is jammer. Ik betaal altijd schappelijke prijzen voor reparaties. Ik heb ze nu een E-mu E4XT Ultra ter reparatie gegeven, waarvan het moederbord kapot is.

Repareren kunnen ze wel en of de hoge rekening terecht was is moelijk in te schatten. Ze hebben er ongetwijfeld wat uren aan besteed alleen de manier waarop dat ging was niet helemaal zoals het hoort. Is wel al een tijd geleden maar sindsdien ben ik er voor reparaties niet meer geweest en heb ik via dit forum hele aardige en bekwame reparateurs leren kennen die mij al met heel wat projectjes hebben geholpen :)

Repareren kunnen ze wel en of de hoge rekening terecht was is moelijk in te schatten. Ze hebben er ongetwijfeld wat uren aan besteed alleen de manier waarop dat ging was niet helemaal zoals het hoort. Is wel al een tijd geleden maar sindsdien ben ik er voor reparaties niet meer geweest en heb ik via dit forum hele aardige en bekwame reparateurs leren kennen die mij al met heel wat projectjes hebben geholpen :)

Hoelang is het geleden? In ieder geval weet ik uit ervaring dat ze openstaan voor kritiek en ontevreden klanten tevreden willen maken. Zonde natuurlijk als problemen onbesproken blijven, dan kan men ook niets veranderen. Maar ik neem aan dat je ze wel hebt aangesproken.

Back