Phooch, die nieuwe, U weet wel

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
ben ik nou helemaal het woordje "daar" vergeten in het geadapteerde haag liedje op de vorige 'page' (laten we het voor het gemak zo maar ff noemen want er is nutuulk helemaal geen sprake van een 'bladzijde' op een website nutuulk... ja fijne kijkbuis kinderen, dat zijn van die dingen die er stiekum insluipen)

maar erm, het nieuwe testament van phochos ging het hier om toch?

want?, ze zijn eigenlijk nog niet schoongemaakt?

:koffie:

Ze waren nog niet klaar met een aantal instrumenten, zodoende......Ze willen het geheel in één keer aanbieden om opgeslagen te worden, mag dan wel eerst alles uitproberen of het echt ook daadwerkelijk het doet wat het moet doen.

Phochos

Belangrijk bij brand is na te gaan of de prints van de apparaten niet geoxideerd zijn.
Dit gebeurt bij sommige prints onder invloed van roet.
De print van mijn splinternieuwe blu ray speler van Sony zag bruin van de oxidatie. Hij deed het nog wel, maar heb toch een nieuwe geëist.

Daarom wil ik ze ook zelf gaan controleren om te horen of alles ook daadwerkelijk nog goed werkt en dat ik niet na een paar weken met kapotte apparaten zit.

Phochos

Wanneer er plastic is verbrand in de ruimte waar de apparatuur gestaan heeft, zou ik het in ieder geval niet meer terug willen als het niet volledig is schoongemaakt. Door verbrand plastic ontstaat namelijk een dikke geelbruine smog wat echt overal aan vast gaat plakken. Vergelijkbaar met nicotine, maar dan tien keer erger. Dit blijf je nog jaren ruiken wanneer het niet goed is verwijderd. De apparatuur moet echt volledig uit elkaar worden gehaald en worden schoongemaakt. Dat gebeurd gewoon met een speciaal goedje (zéér sterke ontvetter: geen Dreft) in combinatie met water. Meestal doen ze dit in een klein plantensproeiertje of zo een grote drukpomp voor in de tuin. En ja, het wordt zeiknat. Daarna wordt het een aantal dagen/weken gedroogd (bij voorkeur in een aparte gesloten ruimte). De geur wordt geneutraliseerd door middel van een ozongenerator (wanneer nodig en de apparatuur hier geen hinder van ondervind). Ook weer in een aparte ruimte. De duur is afhankelijk van de grootte en complexiteit van het apparaat. Hoe goed dit allemaal gebeurd hangt echt af van het bedrijf in kwestie.

Soms krijg je het echt terug als nieuw, en soms wordt het apparaat afgekeurd omdat de kosten voor de schoonmaak te hoog zijn en het uitkeren van een bepaald bedrag dus verzekeringstechnisch een betere optie is.

Ik heb zelf een aantal jaar bij een schoonmaakbedrijf gewerkt, voornamelijk in de afhandeling van brand- en roetschades. Daarbij weet ik exact hoe de reiniging van elektronica in z'n werk gaat omdat ik dit vaker heb gezien bij collega's die dit dagelijks deden. Ik denk dat alles onder de 50 tot 100 euro (tweedehandsprijs) het niet waard is om uit elkaar te laten halen en schoon te laten maken. De schoonmaakkosten lopen al snel in de papieren en dan is het een betere optie om gewoon het geld te nemen.

Ik denk dat alles onder de 50 tot 100 euro (tweedehandsprijs) het niet waard is om uit elkaar te laten halen en schoon te laten maken. De schoonmaakkosten lopen al snel in de papieren en dan is het een betere optie om gewoon het geld te nemen.

Als dat het geval is kan de hele studio in de kliko en is geld vragen het beste.

ik snap ook niet waarom P zo graag exact weer die stukkies gear opnieuw wil gaan gebruiken, sentimentele waarde heeft het meeste toch ook niet echt...
weg met die zooi zou ik zeggen, heb je het meteen verkocht alstware... dus pak dat geld voor die eieren...

de schoonmaakactie van ro9 was trouwens wel uitmuntend gedaan; echt geen vlekje bruine drap meer te zien :D

maar als een apparaat dicht is komt er toch als het goed is geen gele smog in het apparaat?

Ach, een grapje kan best maar de kracht van een grap zit hem doorgaans niet in herhaling ;)

ja, excuses. Was echter niet van plan om alle programmeertalen af te gaan:engel:

Het was wellicht wat straf maar puur ter voorkoming van nog een gesloten (en bijkomende nieuwe) Phochos thread. ;)

Ik open niks meer. Wellicht een opvang tehuis voor oud synthforum bijjaarden :D

maar als een apparaat dicht is komt er toch als het goed is geen gele smog in het apparaat?

Als het echt potdicht zit, dan niet. Maar denk eens aan al die knopjes, schuifjes, toetsen, enzovoorts. En ik kan zo uit mijn hoofd eigenlijk geen enkel audio apparaat opnoemen wat potdicht zit.

Ik heb eens een paar foto's gezien van de studio van Phochos en kan me wat dingetjes herinneren die hij in zijn onderschrift had staan. Er stonden wel redelijk wat dingetjes in de studio, maar de gemiddelde prijs per apparaat was misschien 150 euro of zoiets. Bovendien stond er niets wat echt knetterveel knaken waard is of misschien ooit zal worden. Als je huis bijna afbrand dan is dat een emotioneel gebeuren en sommige apparatuur hecht je misschien enige waarde aan, maar ik zou alleen dat laten schoonmaken waar ik echt tranen van zou krijgen (in de goede zin van het woord).

Mijn advies: pak lekker de centjes en koop een flinke workstation of een dikke synthesizer i.c.m. Ableton Live of zo waar je nog jaren mee vooruit kunt. Ben je gelijk van dat koop-verkoop-gedrag af.

Mijn advies: pak lekker de centjes en koop een flinke workstation of een dikke synthesizer i.c.m. Ableton Live of zo waar je nog jaren mee vooruit kunt. Ben je gelijk van dat koop-verkoop-gedrag af.

Mooi gezegd. Hij hoeft geen rack van synths te hebben om muziek te maken, met een kleine maar juiste set komt hij al ver genoeg.

Maar de koop-verkoop gedrag is Phooch zijn trademarkt, vandaar dat hij begeleiding nodig heeft.

Ik zou als ik Phooch was gewoon nieuwe spul kopen en weer vanaf 0 beginnen, of een muziek-sabatical nemen (een jaartje niets doen: hij heeft al aardig een bijzondere collectie nog buiten de magix tracks, gewoon deze blijven vertonen) en dan gewoon weer schoon beginnen wanneer het huis klaar is.

ja , centjes en 1 ding, mee eens, of je moet er inderdaad tranen met tuiten bij huilen.
maar dan ook alleen dan.

+1 :okdan:

wanneer beginnen ze aan je huis?

Gisteren te horen gekregen dat de offerte op z'n vroegst volgende week vrijdag eraan komt. Daarna gaan ze pas weer verder met het huis.
Omdat ik zoveel mogelijk mijn schulden wil aflossen en voorlopig nog niet zeker weet wat ik terug ga krijgen van de imboedelverzekering, wil ik inn eerste instantie mijn apparatuur terug hebben, in ieder geval het Yamaha HE8 orgel en de Yamaha PSS380 keyboard en Yamaha PSR36 keyboard. De mixer en de Boss BR8 wellicht ook, maar zou niet erg zijn als ze niet meer goed zijn, want ik ga toch opnemen op de computer.

En ik heb de Yamaha YPT210 en de Yamaha PSR-D1 van Smackos ook nog te goed.

Phochos

En ik hoef niet echt veel instrumenten meer te hebben, met bijv. de Yamaha PSR-D1 kan ik in feite ook al complete werken maken vanwege de ingebouwde studio erin.

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back