Hulp gevraagd bij keuze

Koop een leuke midi controller, schaf wat van de software die je nu gebruikt aan, koop cubase SL. En een stel goede monitoren en je bent er.

Ow ja en reason V2.5 ook aanschaffen natuurlijk :)

Veel plezier!

Ik ben juist naar de winkel geweest.

Morgen komt daar een Korg Triton Classic-rack (+uitgebreid) binnen van iemand die hem wegdoet (ivm financiële redenen).
De verkoper wist de prijs nog niet, maar hij zei wel dat het niet veel ging zijn.

Origineel geplaatst door Honest
Ik ben juist naar de winkel geweest.
:okdan:

Morgen komt daar een Korg Triton Classic-rack (+uitgebreid) binnen van iemand die hem wegdoet (ivm financiële redenen). De verkoper wist de prijs nog niet, maar hij zei wel dat het niet veel ging zijn.
Wat is veel?

Als ik er een op Marktplaats.nl zie met een bod van 1200€ vind ik dat best wel veel. En dan nog is het een hele goede synth maar nou niet echt een beginners synth of je moet het leuk vinden om dat soort dingen uit te knutselen.
Voor dat geld kun je ook andere dingen kopen bijv software en fatsoenlijke monitor speakers.

Origineel geplaatst door fuse
:okdan:

Wat is veel?

Als ik er een op Marktplaats.nl zie met een bod van 1200€ vind ik dat best wel veel. En dan nog is het een hele goede synth maar nou niet echt een beginners synth of je moet het leuk vinden om dat soort dingen uit te knutselen.
Voor dat geld kun je ook andere dingen kopen bijv software en fatsoenlijke monitor speakers.

€ 1200 is toch niet veel voor een toestel dat nieuw bijna het dubbel kost.

Origineel geplaatst door olafmol
excuse me? man... uit FM7 haal je de allervetste pads, daar kan de triton echt niet in de buurt komen... maargoed..smaken verschillen..maar iedereen is het er wel over eens dat je de *allervetste* pads uit AbSynth haalt...en die kost 225 euro..vergelijk dat eens met een triton LE.... en je kan bv ook de freeware tegenhanger van absynth gebruiken: crystal .... ook pads die een triton doen verbleken...

Kan je eens een voorbeeld laten horen van zo een hele vette pad uit de FM7.

Die 128 standaard presets zijn niet slecht, maar toch ook niet heel bijzonder.

Never judge a synth by it's presets. ;)

Origineel geplaatst door Shivah
ik heb een hammerfall met multiface,en die gaat rechtstreeks de soundcraft ghost tafel in
ik luister af op mackie hr824 monitoren

Helaas off-topic, misschien moeten we een nieuwe thread opzetten voor deze discussie, maar het is toch bizar dat de meningen van, ik kan toch wel zeggen, zeer getrainde professionele oren zo verschillen over het kwaliteitsverschil tussen hard en software? WAAR LIGT DAT AAN. Tuurlijk is ook deze discussie zeer subjectief van aard omdat het bepalen van van kwaliteit van geluid voor een belangrijk deel een subjectieve ervaqring is, we zeggen niet "goh wat een prachtige 24 bit, 48khz string komt er uit die Novation". En als iemand denkt dat het wel mogelijk is kwaliteit objectief te bepalen ben ik erg nieuwsgierig naar wat de criteria zijn en in welke grootheden deze dan worden uitgedrukt.

Ik denk trouwens ook dat VSTi's minder goed klinken, maar waarom? Geen idee. Uiteindelijk is een geluid niets anders dan een algoritme dat afgedraaid wordt door een processor, of die processor nou in een Virus C zit of in je Pc. Het algoritme is natuurlijk een van de schakels, DA conversie een tweede en zo zullen er meer zijn. In die zin zou er GEEN ENKEL verschil hoeven zitten tussen hard en soft. Het zijn waarschijnlijk consessies die gedaan worden die leiden tot kwaliteitsverschil, er is dus geen fundamenteel kwaliteitsverschil denkbaar, of wel?

JJ

nog een dingetje

nog een dingetje

We zouden natuurlijk een PEPSI-proef kunnen doen. Iemand maakt een serie wavjes, we gaan stemmen welke we denken dat er uit plugins komen welke uit hardware. Just a thought...

Re: nog een dingetje

Re: nog een dingetje

Origineel geplaatst door Jack 'n Jill
We zouden natuurlijk een PEPSI-proef kunnen doen. Iemand maakt een serie wavjes, we gaan stemmen welke we denken dat er uit plugins komen welke uit hardware. Just a thought...

dat is al een keertje gedaan

Het is veel eenvoudiger. Als je de virus moest besturen met alleen een muis en een komputer had drie rijen draaiknoppen op het toetsenbord erbij dan zou de vergelijking wel eens heel anders kunnen zijn. Het is puur een kwestie van gebruikersgenot volgens mij.

Je ziet ook al steeds meer hardware kontrollers die je kunt aansluiten op een pc. En er is ook al een PC met toetsen (zoals op een piano dus).

Het komt dus wel goed.

Origineel geplaatst door olafmol
excuse me? man... uit FM7 haal je de allervetste pads, daar kan de triton echt niet in de buurt komen...

:dubbel: :dubbel: :dubbel:

Ik heb nog nooit een softsynth gehoord die beter klonk dan een hardware synth. En dat geld zeker ook voor soft-drummachines vs hardware drumcomputers. Ik zou zeggen; plug eens een koptelefoon in een TR-tje.

Ik heb nog nooit een softsynth gehoord die beter klonk dan een hardware synth.

Sorry hoor maar dit is echt bs, het is volledig afhankelijk van wat voor geluidskaart je hebt en eventuele mengtafel en afluistering.
Als alles eenmaal in orde is dan zal je nog wel ff schrikken van de kwaliteit van softsynths.

En zowiezo ben je die irritante ruis van sommige ECHTE synths af. De reden dat ik een tijdje terug m'n 101,202,juno 2 en nog wat zooi weggedaan heb is duidelijk omdat de geluidskwaliteit zeker niet meer up 2 standards was.

De softsynt annex hardware discussie begint nu wel erg te lijken op de analoog vs digitaal discussie.

Misschien tijd om eens wat meer openminded te worden.:stupid

we komen hier nooit in uit,voor mij persoonlijk zijn de feiten duidelijk.
er zijn ook genoeg discussies geweest al
gewoon verder gaan met muziek maken

Ik vind de discussie alleen maar interessant wanneer er niet telkens gezegd wordt IK VIND, IK VIND.... totaal niet constructief. De discussie wordt pas leuk als we inderdaad open minded beredeneren wat er gaande is, welke verschillen er zijn, wat het fundamentele verschil kan zijn. Tuurlijk vind iedereen wat anders. Maar wie kan het uitleggen??

Zal ik dan ook maar eens een toevoeging doen aan deze discussie..... vooruit dan maar. Ik zal proberen te gaan herhalen wat al gezegd is.

Softsynths gebruiken nogal wat van je processor. Daardoor moeten er nu eenmaal wat concessies worden gedaan. Nu vindt ik het dat als je 1 softsynth tegelijk draait dat nog wel meevalt. Maar als je er een stuk of 4 draait, dan moet je al een hele goede computer hebben. Het voordeel van een synth is dat ze allemaal een aparte processor hebben.

Nu zijn er ook wel softsynths waarmee je hele songs kan maken, maar het karakter van je geluid/song blijft vaak hetzelfde. Je kan dan idd weer gaan combineren met verschillende softsynths, maar...... zie bovenstaande. Met hardware synths is dit makkelijker toepasbaar.

En niet te vergeten: ook softsynths zijn duur.

Conclusie: softsynths kan zeker wel. Je hebt er wel de juiste spullen voor nodig, ook de kunde om er mee te werken, maar qua gevoel spreekt een echte synth toch meer aan.

Origineel geplaatst door BananaWorld
Softsynths gebruiken nogal wat van je processor. Daardoor moeten er nu eenmaal wat concessies worden gedaan. Nu vindt ik het dat als je 1 softsynth tegelijk draait dat nog wel meevalt. Maar als je er een stuk of 4 draait, dan moet je al een hele goede computer hebben. Het voordeel van een synth is dat ze allemaal een aparte processor hebben.

Je gaat er hier vanuit dat het algoritme voor het genereren van het geluid eenvoudiger van aard is zodat ze minder processorbelasting veroorzaken. IS DAT ZO??

Back