De impact van piracy

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
eeeuh, je kan software toch ook kopen?

Ik zie persoonlijk geen verschil een film downen of software downen...dat het wettelijk niet hetzelfde is maakt voor mijn gevoel niet uit..... hoewel, een film kijk je 1x en ga je echt nooit meer kopen imo....

Ik denk dat men vaak 1 mogelijkheid over het hoofd ziet waardoor piracy flink verminderd zou kunnen worden (helemaal uitbannen gaat je niet lukken).

De vaak forse prijzen zijn prima voor mensen die hun boterham verdienen met het gebruiken van de software. Voor de hobbyist of incidentiele gebruiker zouden ze gewoon een "personal use" licentie moeten introduceren met een aanzienlijk lagere prijs. Deze gebruikers verdienen immers geen geld met het gebruiken van de software.

Op deze manier kun je denk ik een aanzienlijke groep gebruikers alsnog overhalen om je product alsnog te kopen.

Dat ik waarschijnlijk meer betaal dan noodzakelijk omdat de ontwikkelaar deze kosten doorbelast is ook iets wat me irriteert.

Ach joh, maak je niet zo druk, het valt allemaal vast wel mee. Die extra kosten zijn waarschijnlijk niet noemenswaardig:

Lol, denk hier maar eens over na: de library kost minder dan je internet/telefoon/iphone/tv abbo bij elkaar per maand. "Te duur" is dus een relatief begrip, het zijn prioriteiten.

Wat jouw gezonde moraal betreft: die mag je best een beetje relativeren.
Het is maar een perspectief. Een rechts perspectief welteverstaan.
Soms heb je gelijk, maar hier en daar gaat het ten koste van dingen zoals solidariteit enzo..
Jij hebt een hekel aan mensen die links lullen en rechts zakken vullen.
Vind ik ook niet netjes.
Maar ik vind rechts lullen en rechts zakken vullen ook geen schoonheidsprijs verdienen.

Je mag niks met software zonder gebruiksrecht, dit is totaal iets anders als auteursrecht.
Maar goed.....

Niet om t een of ander. Maar je mag ook niks met films of muziek zonder gebruiksrecht.

Het verneukeratieve zit m in het feit dat een softwarelicentie(gebruiksrecht) universeel geldig is voor het (gedownloade) stuk software, terwijl de idioten van de entertainmentindustrie voor elke renditie van hun film of muziek een aparte gebruikerslicentie eisen. Je kunt dus gewoon een windows kopie opnieuw of van een andere bron downloaden zolang je de orginele licentie ervoor maar in je bezit hebt.

Wat dat betreft is het eigenlijk waanzin dat ik voor een bluray, dvd, videoband of laserdisc telkens opnieuw een gebruikslicentie moet vergaren terwijl ik het betreffende beeld en geluidsmateriaal feitelijk al in handen had bij aanschaf van een van die keuzes en daar feitelijk het gebruiksrecht al mee betaald heb. Dat er aan een alternatieve versie op een fysiek opslagmedium extrakosten hangen ala. Maar ik zie niet in waarom ik voor een bluray download zou moeten betalen als ik de DVD al bezit of omgekeerd.

Er wordt nooit eens stil gestaan bij die gasten die zoveel moeite doen om alles te kraken en online te zetten.. Kan geen bedankje van af..
och, ik heb toevallig wel eens een keer gelezen dat ene aXXo, Razor1911 of bijv. een Jaybob minimaal 1 bedankje kreeg :D

Ik vul m'n zakken niet, work hard, play hard is het motto. Het sociale daaraan is dat ik ook veel belasting betaal.
Net weer 2 Warmaudio WA12's gekocht, die kan je dan weer niet downloaden, daar moet je gewoon echt je handen voor uit de mouwen steken, ipv de hele dag op je reet te zitten, geld te vangen en te lopen janken.

En de personal use licentie, daar hebben ze OEM en LITE versies voor uitgevonden, zoals die worden meegeleverd met hardware. maar de echte warez verzamelaar moet natuurlijk de meest uitgebreide editie hebben.

daar heeft raphie wel een punt hoor jbaars, want voor software geldt een andere wet van voor muziek/films.

volgens mij zou dat dan ook duidelijk op de media omschreven moeten staan, en dat staat het niet....

:koffie:

Ik vul m'n zakken niet, work hard, play hard is het motto. Het sociale daaraan is dat ik ook veel belasting betaal.
Net weer 2 Warmaudio WA12's gekocht, die kan je dan weer niet downloaden, daar moet je gewoon echt je handen voor uit de mouwen steken, ipv de hele dag op je reet te zitten, geld te vangen en te lopen janken.

Denk dat de manier hoe je aan je geld komt geen zak te maken heeft met hoe je het besteed...of je nou hard werkt, thuis op de bank zit, of onder werktijd een forum volblaat met je frustraties:)

Anyway, een ieder moet maar doen waar hij zich goed bij voelt. Ik hou er voor mijzelf geen dubbele moraal op na. Hoe anderen hier mee omgaan, of wat krom is voor zichzelf rechtlullen moeten ze zelf weten

Denk dat de manier hoe je aan je geld komt geen zak te maken heeft met hoe je het besteed...of je nou hard werkt, thuis op de bank zit, of zonder werktijd een forum volblaat met je frustraties:)
spelfout Brz?

IEDEREEN heeft een dubbele moraal.....het is pas dom om te denken dat jij die niet hebt.

541210_10151074248441123_29008419_n.jpg

Anyway, een ieder moet maar doen waar hij zich goed bij voelt. Ik hou er voor mijzelf geen dubbele moraal op na. Hoe anderen hier mee omgaan, of wat krom is voor zichzelf rechtlullen moeten ze zelf weten

Als iedereen het volgens jou zelf moet weten waarom open je dan dit soort topics?

Het lijkt er meer op dat jij het niet kan hebben dat andere mensen gratis aan spullen komen waar jij voor moet betalen. Wat ik me wel kan voorstellen.

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back