synth kapot bezorgd

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

mono-poly

Cheff Noodle
ik heb vandaag van ups een synth gekregen via de post
wat blijkt.... zijn er 4 toetsen stuk (afgebroken)
wie moet dit nu verhalen?
de zender of ontvanger?
en moet ik verder nog iets weten?

Normaal gezien moet je je beroepen op de verzekering van UPS, indien het item natuurlijk verzekerd was. Uit eigen ervaring kan ik zeggen dat dit een nachtmerrie is bij UPS. Destijds heb ik via hen een ARP2600 naar de US gestuurd, welke aan de douane gewoon totaal getrashed werd. Ze hadden de voeding namelijk losgevezen, terug in de ARP2600 gelegd en het zo verder in transit gestuurd. Totale ravage !
Alhoewel de ARP voor het volle bedrag verzekerd was bij UPS, hebben ze dit een aantal keer tegengesproken. Helaas was er voor hen geen ontkennen meer aan toen ik ze erop wees dat het vakje "verzekerd" op hun shipping voucher aangekruist was. Dikke leugenaars. Al bij al heb ik slechts 10% van het verzekerde bedrag ontvangen na 2 jaar geruzie met UPS.

1 advies : gebruik Fedex !

UPS is enkel goed om bvb een telefoonboek op te sturen naar een land met slechts 4 inwoner, en dan nog kunnen ze zich van bestemmeling vergissen.

In een ander geval heb ik zowat met iedere beambte van UPS in de States gebeld om terug een pakje op weg te krijgen dat aan de Westkust gestrand was, hoewel de bestemmeling aan de Oostkust was. Totale onwetendheid en miscommunicatie is hun troef!

Origineel geplaatst door bluebay
...
..UPS is enkel goed om bvb een telefoonboek op te sturen naar een land met slechts 4 inwoner, en dan nog kunnen ze zich van bestemmeling vergissen.

...

:D

ik heb pasgeleden ook zoiets gehad met een Simmons SPM 8:2; die deed 't schijnbaar toen 'ie uit engeland vertrok maar niet toen 'ie hier aankwam.. maar in dit geval is 't me 't niet waard om helemaal uit te zoeken waar 't kapot is gegaan of wie wat open heeft gemaakt en wie daar dan verantwoordelijk voor zou zijn. ik ben er veel sneller en vooral makkelijker vanaf als ik 't gewoon zelf oplos. met hele dure dingen wordt 't natuurlijk wel wat anders.

Ik heb er geen verstand van, maar het lijkt me dat je het beste direct even aan ups aan kunt geven dat je schade hebt. En dan achteraf met de factuur van WineCounty proberen nog wat terug te krijgen. Niet geschoten is altijd mis he

Aangeven bij zowel afzender als bij vervoerder (UPS). In principe is de vervoerder (UPS) verantwoordelijk voor zgn. transportschade, ze hebben getekend voor de zending=> dit is tenminste bij bedrijven.. Ik neem aan dat de zending/inhoud idd verzekerd (zou moeten zijn!!) is. In ieder geval wel achteraan gaan, al is 't uit principe!!! Zelf repareren/onderdelen halen kan altijd, maar zou ik even in overleg doen met (lees: even doorgeven aan..) UPS. EN zorgen voor bonnetjes, data, namen van personen, die je gesproken hebt, etc.
Zelf repareren dus, veeel & vaaak zeiken bij de instanties en dan krijg je wellicht geld terug! (+ je hebt al plezier van je gear!)

Succes!!

O ja, wacht niet te lang met aangeven dat je schade hebt!! Je hebt +/- een weekje (?) officieel, anders ken je 't helemaal vergeten!!

ik heb nieuwe toetsen van dr senso
want zelfs wine country kon de orgionele niet meerr leveren
en zowiezo al helemaal niet de hoogste C

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back