De ultieme jaren 80 bak

Ik ben een Vintage-board op het spoor, bieden vanaf 1 euro. Kijken wat die uiteindelijk gaat kosten...
Met die golfvormen kun je heel veel 80-ties klanken maken.
Wat de JV-80 betreft: die heeft eigenlijk nog meer dan de Korg M-1 het geluid van de nineties bepaald; dus dat is geen verkeerde aanvulling, om ook de nineties aan te kunnen. Als ik de Youtube-filmpjes bekijk, is het weer een heerlijk thuiskomen. De JV-880 is in het verleden altijd de basis geweest van mijn setup. Die over-the-top-klanken vind je niet meer in een synth van na 1995. Tegenwoordig klinkt alles keuriger en kleiner.
Allround voor no-budget: daar heb je geen planken van duizenden euro's voor nodig. De originele artiesten gebruikten ook niet het nieuwste materiaal... :)

Ik heb hier de M-VS1 (vintage synth) van Roland en het is gewoon een superbak als je snel jaren 70/80/90 sounds nodig hebt.,,,,20 stemmen is wel karig hoor.....maar goed ik gebruik hem monotimbraal

Klinkt lekker oldskool roland korrelig en niet zo gelikt als de latere romplers idd.

Die M-OC1 heb ik ook en die is weer perfect voor dead can dance en neo classical/medieval spul.

of is "softsynth" als vloeken in de kerk? lol

Net wat je zegt }:| ...
Ik haal m'n meeste 80's klankjes uit de poly61, Roland D50, Matrix 1000, Casio VL-1, Akai VX600, Alesis HR16, Kawai R100 en early 90's bakjes zoals de TG33 en TG77...
Natuurlijk ook uit samplers....

Cheers,
Exo. :mega:

Laatst gewijzigd:
Met een JV zit je weer vast aan samples. Het is niet meer dan een rompler. Ik zou gaan voor een Alesis Fusion.
Dan heb je:
Echte 6op FM
Sampler
Rompler
Analoog a la ION
+200 stemmig polyfoon, geen dropouts e.d.

Dikke harddisk waarbij je alle sounds onbeperkt kun benaderen , zonder ze eerst naar een bank te hoeven kopieëren. Ik heb altijd meer dan 5000 sounds bij me. (simpelweg al mijn sounds)

Geweldige sounds, juist vooral veel eighties. Geen speelgoedsynth die Fusion.

DW 8000 glazig, metalig, warme pads de hele mik komt eruit.. hybride dus kan naar mijn idee meer dan een analoog of digitaal alleen..

Da's vloeken in de kerk ja want in de jaren 80 waren er nog geen laptops.

Doch, niet veel later was het van dattum...
Dit beestje gebruik ik nog om m'n Opcode Studio 5 LX'n te programmeren }:|

Powefrbook180-2.jpg

Powerbook180-1.jpg

Cheers,
Exo. :mega:

Er staat Apple Computer Inc 1983-1995. Dat betekent dat deze laptop tenminste uit 1995 komt, dus geen 80's laptop! 8o)

JUNO 6/60
Korg Polysix
Korg Poly61

Back