De ultieme jaren 80 bak

Mooi zo Ben ik voor minder dan 40 euro klaar. Als iemand nog een JV-80 en een 04 expansiebord overheeft, houd ik me aanbevolen....

die handjes stonden vroeger, in het vorig millenium, nog wel eens op pakjes kauwgom enzo...

en dit is nutuulk de coolste jaren 80 bak:

24242090217_large.jpg

jwt...

:okdan: YESSSSS! :okdan:

De vintage synth kaart vind ik persoonlijk wat overroepen...

Cheers!
Exo. :mega:

Voor minder dan 40 euro de ultieme jaren 80 bak
Dat hadden we eerder moeten weten he
Dank mark-t voor deze queeste
Dat is m echt helemaal
:okdan:

Mooi zo Ben ik voor minder dan 40 euro klaar. Als iemand nog een JV-80 en een 04 expansiebord overheeft, houd ik me aanbevolen....

Is die 8-delen multitimbraal wel zo handig met maar 28 stemmen?

Ja, dat kan wel. Akkoordje hier en akkoordje daar en dan zijn 28 stemmen voldoende.

Dat zien ze in denhaag wel anders, dan moeten ze minimaal 76 stemmen hebben voor een akkoordje :-)

Ik ben een Vintage-board op het spoor, bieden vanaf 1 euro. Kijken wat die uiteindelijk gaat kosten...
Met die golfvormen kun je heel veel 80-ties klanken maken.
Wat de JV-80 betreft: die heeft eigenlijk nog meer dan de Korg M-1 het geluid van de nineties bepaald; dus dat is geen verkeerde aanvulling, om ook de nineties aan te kunnen. Als ik de Youtube-filmpjes bekijk, is het weer een heerlijk thuiskomen. De JV-880 is in het verleden altijd de basis geweest van mijn setup. Die over-the-top-klanken vind je niet meer in een synth van na 1995. Tegenwoordig klinkt alles keuriger en kleiner.
Allround voor no-budget: daar heb je geen planken van duizenden euro's voor nodig. De originele artiesten gebruikten ook niet het nieuwste materiaal... :)

Laatst gewijzigd:
Was volgens mij duidelijk uitgelegd.

Nog een vraagje over de Roland JV-90: zijn er verschillende versies in omloop?
Ik heb namelijk ooit een nieuw exemplaar gekocht, die 1000 gulden in prijs verlaagd was. Dat exemplaar had geen metalen gewichtjes in de toetsen, itt. de JV-80. Maar ik lees in diverse reviews dat de JV-90 wél semi-gewogen toetsen zou moeten hebben...
De reden dat ik het vraag is dat de JV-90 veel beter omgaat met de klanken in het expansiebord dan de JV-80: je hoeft de 256 klanken niet te persen in de 64 user-programs, maar je kunt ze gewoon los oproepen en je houdt de user-programs vrij voor eigen creaties.
Ik verkies een JV-80, 90 of 1080 boven de XP-modellen, omdat die het vetst, felst en drukvolst klinken. De XP-30 en 50 heb ik ook gehad, maar als je de klanken van de originele JV's daarin importeert, blijft er een veel softere warme brij over. Soort van een SoundCanvas die probeert JV-klanken te imiteren. De modernere samples van de XP's heb ik niet nodig.

je lijkt wel tyros1990.

Ik stel gewoon een normale vraag over een professionele synthesizer van weleer. Als die synthesizer niet jouw smaak is, sla het topic dan over. Er zijn vast genoeg mensen die een normaal antwoord kunnen geven.

Wat is er zo raar dan?
Je moet dingen wel zien in het context van budget en praktisch nut.
20 oude bakken meeslepen is budgettair en praktisch niet te doen. Als je dat kunt combineren in 1 synth, is dat een stuk handiger. Het levert wel een compromis op, maar dat weegt niet op tegen de voordelen.
Het dichtst in de buurt komt dan een Roland Jupiter-80 of 50, maar die kosten 2000 - 3000 euro. Er zijn dagen dat ik dat geld niet in mijn portemonnee heb. Als blijkt dat je met een JV van 100 euro en een expansieboard de meeste van die klanken ook kunt maken: is het dan zo gek om dat te kopen?
Daarbij: is het op een synthesizer-forum verboden om vragen te stellen over een JV synthesizer?

Koop een laptop en installeer Reason... met een hele stapel softsynths (Fairlight XXL niet vergeten).... of is "softsynth" als vloeken in de kerk? lol

Back