De ultieme jaren 80 bak

Mooi antwoord Surfbuddy, maar weegt de stapelmogelijkheden van de D-70 op tegen de betere geluidskwaliteit van de JV-80 en de JD-800?
Het geluid van Liquido heb ik al perfect nagebootst met een D-20...

Laatst gewijzigd:
Verbazend dat nog niemand Kurzweil heeft genoemd... In mijn laatste coverbandje deed ik in de oefenruimte alles op een K2000vp. Live nam ik ook nog een JV80 mee.

Als je een wat recentere kurz op de kop kan tikken (pc361, k2661) dan heb je ook kdfx en de VA engine aan boord en dan kan je practisch alle soorten klanken aan en mis je toch nog iets dan is de kurz ook altijd nog een uistekende sampler!. DX pingeltjes doet ie trouwens ook uitstekend met de DLN library.

Mooi antwoord Surfbuddy, maar weegt de stapelmogelijkheden van de D-70 op tegen de betere geluidskwaliteit van de JV-80 en de JD-800?
Het geluid van Liquido heb ik al perfect nagebootst met een D-20...

Het blijft natuurlijk jouw keuze...gruizige geluiden die wat meer bij de 80ies passen of de meer HiFi-sound van de JV en JD...het loopt toch op een compromis uit...JV80 kan overigens dezelfde stapeling maken hoor. En de multitimbraalmogelijkheden op je klavier zijn veel hoger. Kaart er in en volgens mij ben je geholpen. JV90 is ook nog een oplossing, groter klavier.

...en er is maar één Liquido-sound...ook de sample in mijn Nord, de 4 element-voice uit de CS6X, allerhande experimenten met meerdere synths en 'prachtige oplossingen' (NOT) die ik hoorde uit een Fantom X7 halen 't niet bij de speakermoordende D70...

@Bergen: ff de video gezien. Komt je synthstab uit een Poly800? Not bad!!

Ik heb zowel de JV80 als de JV90 gehad. De 90 mist de metalen gewichtjes die wel in de toetsen van de 80 zitten. Ergo: de 80 speelt lekkerder. De 90 heeft als voordeel dat je de klanken van het expansiebord direct kunt benaderen.
Met de D-20 heb ik de Liquido sound zo goed nagebootst, dat ik dacht dat Liquido het geluid ook met een D-20 gemaakt moest hebben. Kon bijna niet anders. Spot on.

De D70 gaat het niet worden. Die klinkt toch te dof en te simpel tov. een JV-80. De broekspijpen moeten wapperen. Een vintage-bord in een JV-80 en ik ben klaar.

Yes....goede keus!

Hoezo? Een JV-80 is altijd bruikbaar en met het 04 expansiebord wordt hij nog bruikbaarder.
Alleen moet ik nog een slachtoffer zoeken voor mijn geliefde JX-1 met lamme toets...

vuilnisbak.gif

:peukie:

ik denk dat hij bedoelt:

vuilnisbelt.jpg

en de jupiter 50 ?

Back