Wat maakt muziek tijdloos?

Soms vind je nog wel eens tijdloze dingen op youtube.....met jullie technotroniks, pump up the jam enzo pfffffffff

Zijn we hier nog altijd over bezig!

blijven de jaren tachtig!

Is dat de tijd waarin je opegroeid bent? Je muzikale ontwikkeling plaatsgevonden heeft?

Ik heb een sterke hang naar Techno van begin jaren negentig. Toen was ik nog pubertje en heb toen techno (en IDM) echt helemaal ontdekt. Detroit techno (Transmat, Underground Resistance, Metroplex, +8, etc.), maar vooral ook de Engelse techno, Aphex Twin, Black Dog, Autechre, B12, Link, Neuropolitique, etc... Bijna alles uit die tijd is tijdloos voor mij, maar ik kan begrijpen dat dit voor anderen achterhaalde of gedateerde muziek zal of kan zijn..

Laatst gewijzigd:
Ja, ik ben in de jaren tachtig opgegroeid en heb toen ook een muzikale opleiding gehad waar je U tegen zegt. Ik heb in die jaren alles geleerd op het gebied van muziekkennis, toonladders, akkoorden, noten lezen alles! Ik was toen ook heel goed in pianospelen, bijna conservatorium maar toen kwam de puberteit wat jij al aangaf met de opkomst van de housemuziek, vond ik veel interessanter!

Maar toch ja, de jaren tachtig zijn de basis van mijn muzikale ontwikkeling inderdaad!

Maar als het op tijdloze muziek aankomt zijn dat niet perse de jaren tachtig. Om het even in het extreme te trekken, sommige klassieke muziek is voor mij ook tijdloos. Edvard Grieg - Peer Gynth - Aeses thot vind ik heel mooi, Barbers Adagio for strings kan ik van genieten, maar het Misere van Allegri verslaat alles.

of iets tijdloos is kun je pas zeggen aan het einde der tijden

Is dat de tijd waarin je opegroeid bent? Je muzikale ontwikkeling plaatsgevonden heeft?

Ik heb een sterke hang naar Techno van begin jaren negentig. Toen was ik nog pubertje en heb toen techno (en IDM) echt helemaal ontdekt. Detroit techno (Transmat, Underground Resistance, Metroplex, +8, etc.), maar vooral ook de Engelse techno, Aphex Twin, Black Dog, Autechre, B12, Link, Neuropolitique, etc... Bijna alles uit die tijd is tijdloos voor mij, maar ik kan begrijpen dat dit voor anderen achterhaalde of gedateerde muziek zal of kan zijn..

Ik heb met heel veel techno uit die tijd gewoon zoiets van leuk, nostalgisch, maar het is gewoon niet meer te doen nu. Maar er zitten echt tracks tussen die gewoon niet oud worden. Flow Coma van 808 State uit 1988!!! (een jaar na Chicago?) daar zou ik geen bliep aan veranderen. Ik kan me bijna niet voorstellen wat voor klap dat in je gezicht moet zijn geweest om na van die Chicago Acid House ineens dat voorgeschoteld te krijgen.

ik denk dat muziek tijdloos is als het een bepaald genre goed behelst

Gevoel mensen, gevoel! Wat doet muziek met je en waarom? Veel mensen hebben een link met muziek uit een specifieke periode uit hun jeugd. Wanneer is muziek oubollig? Als de jonge generaties het niet meer herkennen of er gevoelsmatig niets mee hebben. Luister maar eens naar de top 20 op beatport; één grote eenheidsworst met invloeden van Avichi en Afrojack. Super nieuwbollig maar tevens zó inspiratieloos. Tijdloze muziek is volgens mij muziek die gewaardeerd wordt door generaties die er niet mee zijn opgegroeid.

oei, oei, oei, Child of arT.....beter van niet of je moet een kwalitatieve toevoeging kunnen doen.....net zo of beter dan is het criterium. Lukt je dat niet blijf er dan van weg.....dit soort shizzle is 1. te goed , 2. legendarisch daardoor 3. een verkrachting van het origineel als het niet voldoet aan de bovenstaande criteria.

Onderstaand een goed voorbeeld van wat ik bedoel, 1. origineel saaaaai, 2. remix super goed. Voor 1 geen cent over, 2. wil ik kopen, t is dat i gratis aangeboden wordt.

Dit is wat ik remixen noem, blaast het origineel 4 kant weg :dj::verkoght:

Laatst gewijzigd:
Back