Ik heb pas sinds kort een equalizer en een filter naast elkaar gezet om te kijken wat de verschillen zijn en hoe groot die verschillen zijn. Om dingen te filteren gebruikte ik hiervoor altijd gewoon een equalizer. Ja, ik weet het, ik moet me schamen, maar nu.....
Er zijn enkele effecten waarvan het nut me ontgaat, zoals een flanger.
Er zijn effecten die ik, ondanks dat ze wel wat zouden kunnen toevoegen aan mijn muziek, onbewust niet gebruik, zoals een delay bijvoorbeeld.
En natuurlijk zijn er ook effecten die nog steeds een beetje hocus pocus voor me zijn, zoals een chorus.
Mijn vraag is, wat is jouw ervaring hiermee? Welke effecten zijn onmisbaar in je effecten chain en welke laat je links liggen. Wat is de reden hiervan?
Er zijn enkele effecten waarvan het nut me ontgaat, zoals een flanger.
Er zijn effecten die ik, ondanks dat ze wel wat zouden kunnen toevoegen aan mijn muziek, onbewust niet gebruik, zoals een delay bijvoorbeeld.
En natuurlijk zijn er ook effecten die nog steeds een beetje hocus pocus voor me zijn, zoals een chorus.
Mijn vraag is, wat is jouw ervaring hiermee? Welke effecten zijn onmisbaar in je effecten chain en welke laat je links liggen. Wat is de reden hiervan?

word dus ook vaak toegepast op magere synthese bakjes...