de sfeer

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

sunny pedaal

ALL (Anna Loog Lid)
geachte medeforumleden,

ergens is er binnen het synthforum een ouwe lullen mentaliteit ontstaan, ik weet niet hoe het precies te betitelen, zonder mensen op geloof dan wel politieke voorkeur onbedoeld te kwetsen.
kijk, als ik , of six of andere zgn theepartyleden ( wat een klotenaam , bedacht door de een of andere gefrusteerde figuur waarschijnlijk, ik was het niet, maar klaarblijkelijk is het het team volledig duidelijk wie hieronder vallen) nog geeneens een onschuldig geintje kan uithalen zonder steeds geconfronteerd te worden met een bazig, bekrompen, repressief en vooral onduidelijk, wispelturig moderatorteam, naar mijn wilste fantasie misschien aangestuurd door de foundingfathers van het forum, dan is de lol er wel een beetje af. niet dat ik denk dat dat de mensen die dit soort "nieuw beleid" aanzwengelen overigens een biet scheelt,ik denk dat daar alleen telt " het fatsoen/ De normen" en de kijkcijfers mee.

ik denk dat een aantal mensen , waardevolle , goed onderlegde mensen , erg geraakt zijn door het bannen van six. Ik ook , dat moge duidelijk zijn
gelukkig hebben de meeste daarvan vele leuke en prettige dingen in hun leven.
ook daar behoor ik gelukkig daartoe.
aangezien normaal redelijk omgaan met elkaar, op open wijze communiceren ( waaronder ook hoort het beantwoorden van een discrete vraag, via de veilige pb-route ) niet meer echt mogelijk lijkt, en ergernis niet goed is voor de gezondheid, lijkt mij een vrijwillig afstand tot het forum voor minimaal de duur waarin six gebanned is een hele reële optie. ik denk dan ook dat ik fors minder energie in het forum ga steken, ik zal er soms nog gebruik van maken , als het mij zo uitkomt ( en dat natuurlijk nog kan na deze post), maar als sociaal medium vind ik het niet meer leuk op deze wijze en te onveilig.
ik weet dat anderen er ook zo over denken en zou sowieso de vrienden van six en de anderen leden willen vragen eens bij zichzelf dezelfde vraag te laten passeren.

kortom , er is meer in het leven dan het nederlandse synthforum.
het is jammer dat ( even gechargerend als reactie op de eerdere publiekelijke labeling van medeforumleden als "theepartij" ) " de oude wijvenklup" de waarde van een goede kop thee helaas onvoldoende begrijpt , laat staan kan waarderen.
come what may..
vriendelijke groet, leo

Mods gedragen zich veelal meer als forumleden inderdaad, met wat extra opties om te bannen en waarschuwen. Het voelt soms wat ... ongezond. Maar wij zijn ook oude wijven soms, en wellicht is dat besmettelijk :)

Het mag allemaal een tikkeltje meer ontspannen inderdaad, ook al is het vrijwilligerswerk. Dat is het namelijk ook voor ons, de "normale" leden...

ja inderdaad waar is 6 trak??? :?:?

WTF???

is de SF-KGB weer bezig geweest ofzo??

fijn dat de vintage leden onderling ook even geinformeerd worden over waarom collega vintage leden opeens weg zijn ....

De sfeer op SF word grotendeels bepaald door de leden.
Maar SF is dus ook een "synthesizer Forum " in de breedste zin van het woord.
En op een synthesizer forum gaat het dus over Synthesizers en eventueel wat muziek aanverwante zaken.
Al het andere is offtopic ..........
En bij offtopic is de algemene forum FAQ [ dit is dus een faq die veel fora aanhouden] eigenlijk altijd erg duidelijk.
Dit kan dus eigenlijk niet, en hoort verwijderd te worden .

Nu zijn we eigenlijk erg vrij op dit forum in het toepassen van de regels .
En veel laten we oogluikend toe.
Maar er is natuurlijk een grens , en die is dus ook al een paar keer aangegeven .[ in het blauw]

Ook gaan wij natuurlijk niet verschillende leden via p.b of openbaar [openbaar kan dus niet eigenlijk niet omdat dit niet synthgerelateerd is] in kennis stellen hoe wij modereren of eventueel verantwoording daaromtrent af gaan leggen.
En dat is ook niet netjes tegenover het lid.

Eventuele hoge postcount of "opgebouwde privileges" worden bij een modactie niet in acht genomen.
[ dit is ook wel gebleken in het verleden]

Ik denk niet dat het moderator team erg onder de indruk is van termen als "KGB", Bass. Elders had je dat wellicht wel een ban opgeleverd. Zo'n toespeling geeft een aardige aanwijzing waar het sfeerprobleem werkelijk vandaan komt. Bij bepaalde leden die gebukt gaan onder een te zware aluminium hoed misschien?

6 is mijn homie... ook lang sf lid....
als daar iets mee is hoor ik dat graag

ik denk heer kwok , dat u even moet rondkijken, inmiddels heeft men besloten ook het topic weinig opzienbarend te sluiten.
kijk, als zo met kritiek wordt omgegaan, heeft u dan een betere term dan door bass genoemd ?
of is dat toeval nu op dit moment ??
als er geen argumenten zijn regeert kennelijk de harde vuist,
en dan ?
als er dan nog gesproken wordt, volgt dan de volgende ban...
foei, da's toch geen stijl of teken van karakter

Ik vind sf ongelooflijk mild. Kijk eens wat voor verwerpelijke bullshit ik hier de wereld in heb geholpen. Als je het binnen de marges op sf niet kan redden of niet gezellig kan hebben moet je je misschien sowieso achter de oren krabben. Ik weet van niks, maar ik weet wel dat mods niet zomaar voor hun eigen lol zonder aankondiging mensen als 6 bannen. Vingerwijzen naar de mods is altijd zooi makkelijk. Ik snap echt niet wat er nou niet kan op sf wat zo verschrikkelijk is. Mensen hebben nogal de neiging zich eigenaat van sf te voelen als ze hier vaak komen en vinden ook dat ze privileges moeten hebben. Voor alle slowchatbullcrap hebben we ook gewoon een chat. Maar dat is natuurlijk niet genoeg. Mensen moeten ook meer mb's hbben enzo. Ze moeten verwittigd worden dat hun maatje gebanned is. Kom op hee. Ik kan me overigens prima iets voorstellen bij de term theeklupje oid. Verbaast me niks iig:D ik zou zeggen GAFL

Het probleem is dat alles al wel een keer gezegd is zo'n beetje maar mensen toch maar uit gewoonte rondhangen en posten. Dan krijg je verveelde en vaak negatieve reacties.

Mensen nemen zichzelf en hun aanwezigheid een tandje te serieus.
Seikwijfe!

Het komt allemaal door Pim Fortuyn... daarvoor had men nog respect voor de gezagsdragers!

misschien zou heer fjoesz ergens ander kunnen theepartieen , hier worden serieuzere discussies gevoerd.
er is nu even niet zoveel ruimte voor uwer verwerpelijke bullshit. :D
althans niet hier zo duidelijk offtopic, dank u !

Fjoesz heeft op zich wel een punt hoor.
Kwok ook trouwens..

Met name deze zin: "..maar ik weet wel dat mods niet zomaar voor hun eigen lol zonder aankondiging mensen als 6 bannen. "

Volgens mij weten alle betrokken mensen precies wat er speelt, maar is het een kat en muis spel over wat wel en niet aantoonbaar is.
Dat is leuk in de ambtenarij of in de rechtspraak, maar onze moderatoren zijn vrijwilligers.
Die hebben daar toch helemaal geen tijd en zin in joh.

Ze zouden wat meer waardering en wat minder stront moeten krijgen.
Dat zou een hoop helpen denk ik.

Ach, we zijn hier allemaal een soort vrijwilligers, ik zie het verschil niet. Alleen af en toe een lach, een traan, een ochtendhumeur en een hoop zinnige info.

De tijd van een moderator is beter te besteden dan aan constant kleuter/peuter politie spelen kan ik je garanderen......

Er is al vaak genoeg uitgelegd waarom bepaalde zaken gemodereerd worden, dat hoeft niet steeds herhaald te worden. En zoals ik in een eerdere post vandaag al zei: Wie de grens op zoekt loopt kans er een keer overheen te gaan.

Dit is een risico wat je zelf neemt, achteraf gaan zeuren over de sfeer of de moderators is een gebrek aan in de spiegel kunnen kijken......

kleuter/peuter politie is wel erg gekleurd voor een mod, maar goed. Het is duidelijk.

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back