de sfeer

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Het is wat het is......heeft verder niets te maken met of ik een moderator ben of niet.

beste matthew ( en eenieder ander die dit wilt lezen natuurlijk ),
ik heb altijd mijn waardering uitgesproken voor mensen die een positieve bijdrage hebben aan het forum. daaronder zeker ook de moderatoren. heb zelfs mezelf ooit aangeboden om de schouders er ook onder te kunnen zetten omdat ik begrijp dat moderatie meer dan nodig is.
echter...
ook modereren is een kunst en vooral kunde,
soms nemen mensen beslissingen die niet helemaal juist zijn : te fors, teveel bepaald door allerlei emoties, eigen beperkingen/ gevoeligheden , te snel etc. ook dat mag/moet benoemd worden.
het is niet zwart wit, maar mijnsinziens is er in het geval 6 te fors ingegrepen met forse schade voor de sfeer binnen dit forum, de toekomstige inzet van bekwame en geschikte mensen en zou die beslissing en de zwaarte daarvan op z'n minst opnieuw tegen het licht gehouden moeten worden.
dat heeft dus niets te maken met respect en/of waardering, ik beschouw dit als een zo neutraal mogelijke analyse van de situatie, dit ook na raadpleging van diverse bronnen betrokken hierbij.
fouten worden gemaakt, uitdagingen zijn er volop, hoe daar mee om te gaan is de kunst
verder geen persoonlijke schouderklopjes of afbrandingen gewenst, op dit moment past een koele kop.
met vriendelijke groet,

ps ook tav het sluiten van een aantal onderwerpen , recent, is bovengenoemde mechanisme zeker van toepassing en hoop ik ook op een opener aanpak en clemente uitkomst.
ik pleit voor een redelijke aanpak om te komen tot een oplossing en hoop dat we niet weer gaan verzanden in het fameuze "wie waardeerd wie en wie moet zich schikken naar wie, verantwoorden, verdedigen etc" verhaal

Maar je hebt wel moderatierechten, dat maakt het zo lastig. Ik insinueer geen kwade opzet, maar geef enkel aan dat jullie vaak gewoon partij in de discussie zijn. Een soort meevoetballende scheidsrechters. Dat zal altijd leidden tot dit soort discussies, helaas terecht. Het mooie "maar wij zijn de scheidsrechters" gaat dan een beetje manco. Je speelt gewoon de bal.

synthforum is een soort vrije school principe dat wil zeggen dat er niet veel mensen mee kunnen omgaan, alleen mensen die zo zijn kunnen dat. je word vrij gelaten in het schrijven van teksten tot dat je te ver gaat en dan wordt je afgestraft.

voordelen :

• je kan schrijven wat je wilt
  • groot creatief proces
  • extrovert / eigenmening
  • geen stress
  • een hele hoop meer

nadelen :

• geen idee hebben waar je staat, of tot waar je kan gaan.
  • geen prestatie druk.
  • afgebekt worden zonder dat je dat verdiend.
  • niet echt tolerant zijn./ je een god voelen. <- ja hij staat bij nadelen
  • een hele hoop meer.
  • mensen kunnen totaal ontsporen door geen indicatie zie nummer 1 (ze verdrinken letterlijk)<- (tip voor) zowel voor moderators als/of synthfreaks.

Laatst gewijzigd:
Het lijkt een superfeitelijke analytische discussie te kunnen worden, maar t gaat gewoon om directe emoties, frustratie en machtissues. Daar kunnen we heel lang omheen lullen maar dat is t.

synthforum is een soort vrije school principe dat wil zeggen dat er niet veel mensen mee kunnen omgaan, alleen mensen die zo zijn kunnen dat. je word vrij gelaten in het schrijven van teksten tot dat je te ver gaat en dan word je afgestraft.

voordelen :

• je kan schrijven wat je wilt
  • groot creatief proces
  • extrovert / eigenmening
  • geen stress
  • een hele hoop meer

nadelen :

• geen idee hebben waar je staat, of tot waar je kan gaan.
  • geen prestatie druk.
  • afgebekt worden zonder dat je dat verdiend.
  • niet echt tolerant zijn./ je een god voelen.
  • een hele hoop meer.

leuke lijstjes kom zeker doordacht over , als ik zo vrij mag zijn.
even een vraag: als ik een verzoek tot aanpassing /correctie/ herstel wil doen, aan wie van het moderatieteam kan ik dat dan het beste richten ?
is er een soort chef bezemkast/ oppermoderator/ voorzitter of zo, heb even zitten zoeken ,maar vind even niet de juiste persoon/betiteling

Hoi Sunny,

Mijn opmerking over het feit dat betrokkenen weten waar het over gaat en er te weinig waardering wordt geuit was niet direct gericht naar jou.
Dat jij je aangesproken voelt en hierop reageert zegt mij dat je jezelf als een betrokkene ziet.

Jouw eigen analyse als "een zo neutraal mogelijke analyse van de situatie" te zien is dan niet meer mogelijk.

Overigens was het belangrijske stukje in mijn post dit citaat van fjoesz: "..maar ik weet wel dat mods niet zomaar voor hun eigen lol zonder aankondiging mensen als 6 bannen. "
Daar wordt niet op ingegaan.

Ik denk niet dat het moderator team erg onder de indruk is van termen als "KGB", Bass. Elders had je dat wellicht wel een ban opgeleverd. Zo'n toespeling geeft een aardige aanwijzing waar het sfeerprobleem werkelijk vandaan komt. Bij bepaalde leden die gebukt gaan onder een te zware aluminium hoed misschien?

als een SF veteraan die niemand beledigd of scheld zomaar gebanned wordt is dat redelijk oostbloks vind je niet?
vrijheid van meningsuiting zegt dat je iets?

@matthew: er staat een zo neutraal mogelijk, daarbij mijn eigen grenzen zonder meer erkennend, het feit dat ik betrokken ben lijkt mij niet een doorslaggevend argument om mijn bijdrage als niet neutraal te beschouwen. hierbij geldt ook de mate waarin iemand in staat geacht mag worden zijn eigen persoon in een proces te kunnen hanteren/ beoordelen etc. zonodig wil ik graag middels pb hierover met jou verder praten teneinde mijn uitspraken hieromtrent verder te kunnen plaatsen in de context van oa scholing levens en werkervaring.
lol is trouwens ook niet de term waar het hier nu om draait lijkt me, dat even terzijde
@ ronegen:
ik bediscussieer niet de keuze voor een ban, wel de plek, tijd en mate van straf die jij meent te hebben moeten opleggen. dat er vervolgens ook een sluiting van het hele topic volgt doet mij wel nadenken vervolgens.
maar zoals oprecht aangegeven, ik denk inderdaad niet dat het persoonlijk labellen van mensen , zoals hier recentelijk ook publiekelijk gebeurd is ( ik doel op de term theepartij , waar ik mijnsinziens terecht mijn zorgen over geuit heb), handig is. als ik mij ook daaraan schuldig heb gemaakt, Sorry , niets menselijks is ook mij vreemd. vooralsnog pleit ik nogmaals voor een koele kop een redelijke heroverweging en een goede uitkomst voor eenieder. les geleerd, scherven ruimen en gezamelijk met goede moed verder, ik mag het hopen.

Wat ik vooral niet begrijp is waarom 6 deze discussie niet zelf achter de schermen met Ro9 voert aangezien hier voldoende middelen voor zijn en 6 hier ook prima toe in staat is.
Die discussie is namelijk mogelijk. Een publiekelijk toegangelijk topic gestart door een bevriend forumlid verandert helemaal niets aan de stand van zaken en is dus ook verspilde energie.

Je geeft daarnaast in je laatste post aan dat het erom gaat om de sanctie van 6 aangepast te krijgen terwijl je beginpost een duidelijk andere insteek heeft. Als de doelstelling is om 6 terug te krijgen vanwaar dan het hele dictee over wat er allemaal wel niet mis is met het moderator team van synthforum. Dat maakt de zaak niet geloofwaardiger.......

ik heb gevraagd wie te kontakteren, ik heb ook niet het gevoel hier mijn energie te verspillen.
als dat wel zo is, dan dank ik voor de aandacht en zal mij vervolgens aan tafel begeven met mijn gezin.
ik wens u allen smakelijk eten !

Ik heb geen vraag gezien.....misschien een andere moderator wel maar ook moderators hebben een prive leven en ala minuut reageren is simpelweg niet altijd mogelijk.

Daarnaast (nogmaals)...dit is een kwestie tussen 6trak en de bewuste moderator. Het is nuttiger om eerst de uitkomst van de communicatie tussen deze partijen af te wachten.

Daarna kun je je beklag altijd nog maken en dit zal beoordeeld en beantwoord worden, net zoals we de klachten van andere forumleden over het postgedrag van bijv. 6trak beoordelen en beantwoorden. Niemand krijgt een voorkeursbehandeling en iedereen komt ter zijner tijd aan de beurt.... Zo lossen we zaken beschaafd op, niet door direct de schandpaal op te zoeken.

Eet smakelijk. :)

Het lijkt een superfeitelijke analytische discussie te kunnen worden, maar t gaat gewoon om directe emoties, frustratie en machtissues. Daar kunnen we heel lang omheen lullen maar dat is t.

begrijpelijk maar niet echte goeie reactie.

Een huisarts zou idd gewoon een hormoonzalfje aansmeren als iemand komt met een huid kwaal terwijl een onderzoekje zou kunnen vaststellen dat je allergische bent voor kleurstof.
ik ben wel voor de kwaal zelf aanpakken niet voor een plekje met een pleister te bedekken en dan zeggen * WEG *

zeg mods :

waarom is een vertrouwd lid als 6 track gebanned?

Kunnen jullie hier antwoord op geven of blijft het achterkamertjespolitiek?

ALS er opgeruimd moet worden zijn er 1000en zogenaamde "leden" die zich hier hebben ingeschreven en nooit wat posten dus haal die dan weg...

waarom zijn er 21.000 leden en zijn er maar een paar 100 actief? dat mag wel eens schoongemaakt worden :)

Achterkamertjes politiek?

Dit betreft een kwestie tussen synthforum en 6trak en er is geen enkele reden om dit met andere forumleden te bespreken, zeker niet in een openbaar topic.

achterkamertjespolitiek betekent niet openbaar, dat is dit dus...

iemand van de oude garde die niemand kwaad deed is opeens weg, denk dat iedereen wel wil weten waarom

Alleen Sunny en jij vragen er om.....maar dan ook alleen via dit kanaal. :)

wij hebben ook meer dan 8000 posts dus we hebben vast wel recht om zoiets te weten

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back