de sfeer

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
ach met of zonder "oude garde echte synthliefhebbers"... maakt toch niets uit...

gelukkig blijven de woekeraars, oplichters, afzetters, "hoe maak ik deze...." threads, "welke synth voor...." threads, 20.000 niets postende leden, etc etc hier gewoon voortbestaan :okdan:

Misschien goed om bonuspunten te geven voor leden die een substantiele bijdrage leveren voor het ontmaskeren van de oplichters, ben ik mn strafpunten ook weer kwijt voor het noemen van een historisch figuur. Ongeacht de context.

Leden zijn gewoon leden, maar waren de mods maar gewoon mods....

De sfeer op SF word grotendeels bepaald door de leden.
Maar SF is dus ook een "synthesizer Forum " in de breedste zin van het woord.
En op een synthesizer forum gaat het dus over Synthesizers en eventueel wat muziek aanverwante zaken.
Al het andere is offtopic ..........
En bij offtopic is de algemene forum FAQ [ dit is dus een faq die veel fora aanhouden] eigenlijk altijd erg duidelijk.
Dit kan dus eigenlijk niet, en hoort verwijderd te worden .

Nu zijn we eigenlijk erg vrij op dit forum in het toepassen van de regels .
En veel laten we oogluikend toe.
Maar er is natuurlijk een grens , en die is dus ook al een paar keer aangegeven .[ in het blauw]

Ook gaan wij natuurlijk niet verschillende leden via p.b of openbaar [openbaar kan dus niet eigenlijk niet omdat dit niet synthgerelateerd is] in kennis stellen hoe wij modereren of eventueel verantwoording daaromtrent af gaan leggen.
En dat is ook niet netjes tegenover het lid.

Eventuele hoge postcount of "opgebouwde privileges" worden bij een modactie niet in acht genomen.
[ dit is ook wel gebleken in het verleden]

:okdan: :halleluja

Hier hebben we een moderator die opkomt voor het behoud van Synthforum, dat steeds wateriger, verveelder, en ongeïnspireerder wordt door de toenemende hoeveelheid ongein, lullekoek, slow-chat en social-medium-getwitter van een relatief kleine groep leden die hier 24 uur per dag rondhangt en bizar veel posts plaatst waarvan de informatieve of opiniërende waarde gelijk is aan nul.

Wil je een goed, boeiend en leesbaar forum? Dan moet je streng toezien op de kwaliteit en slappe praat zoveel mogelijk bannen. Dat, sunny, is een voorwaarde voor een echt goede sfeer op SF!

Sommigen schijnen strengheid aan te zien voor een beperking van de vrijheid van meningsuiting en schermen dan graag met grote woorden als "politiestaat" en zo. Maar dat is misleidend en stemmmingmakend. Want als je werkelijk wilt dat mensen de gelegenheid krijgen om hun mening te geven, dan moet je de discussie in goede banen leiden en en ervoor waken dat die wordt overspoeld door offtopic flauwekul.

Het is de prietpraat, het zijn de draden alla "weinig opzienbarends" waardoor lezers en forumleden SF de rug toekeren; níet het lef van een mod om een draad op slot te doen!

zo is het, door 1 thread gaan mensen weg...

neej alleen informatieve posts, als dat de bedoeling van een forum is zijn er 10 posts per dag, lekker saai...

waarom word er dan gewoon iedereen toegelaten die 1 keer wat verkopen en dan nooit meer wat posten?
waarom zijn er dan 20.000 geregistreerde leden waar NIETS uitkomt?

beetje opruimen kan inderdaad geen kwaad

Het is de prietpraat, het zijn de draden alla "weinig opzienbarends" waardoor lezers en forumleden SF de rug toekeren; níet het lef van een mod om een draad op slot te doen!

Ik had me voorgenomen me buiten deze discussie te houden, maar je reactie heeft me anders doen besluiten. Deze guideline staat onder de kop van het subforum Algemene Discussie [overig]:

"Discussieer hier over algemene zaken die niets met muziek of aanverwante elektronica te maken hebben"

Volgens mij betekent dat dat de draad Weinig Opzienbarends 100% on-topic is. Ik persoonlijk ken geen draden die lezers en leden hebben doen besluiten SF de rug toe te keren. Jij wel? Synthforum is toch hopelijk wel iets meer dan een online database?

Nu, hoe je het ook draait of keert, tegen niets of niemand persoonlijk bedoeld maar op gelijk welk forum...

ordnung-muss-sein.jpg

Cheers,
Exo. :mega:

Eind van de dag Bass, ben jij 1 van die 21.800+ leden en bezit jij 1 van de 21.800+ meningen. Dat jij je mening graag wenst te uiten is een ander verhaal.

Er zijn inderdaad best een aantal inactieve leden of leden die zo een enkele keer in de maand op het forum zitten. Deze leden hebben vaak in het verleden wel actief gepost maar hebben nu simpelweg minder tijd of minder interesse in actief meedoen.
3x in de maand ontopic posten draagt uiteindelijk meer bij aan het forum dan 200x off topic (en hiermee wil ik niet claimen dat je nooit ontopic post want dat doe je wel).

Een sectie uit de de huisregels die je bij inschrijving voorbij hebt zien komen:
"Plaats geen berichten die obsceen, grof, seksueel getint, haatdragend of dreigend, of anderszins in strijd met de wet zijn.
De moderators en beheerders behouden zich het recht voor om welke reden dan ook discussies te verwijderen, te wijzigen, te verplaatsen of te sluiten."

En nogmaals, 6trak is niet permanent weg. De verdere afhandeling van deze sanctie zal met 6trak plaatsvinden en niet openbaar in een topic van een ander.

wij hebben ook meer dan 8000 posts dus we hebben vast wel recht om zoiets te weten

Dude 8000 posts azijnpisserij.. da's echt genoeg om alle A-merken azijn weg te concurreren weet je dat bass?

-C-

hoe kom je aan 21.000 leden????

er zijn duizenden leden met 0 berichten waarom bijven die allemaal staan?

als er 1000 daadwerkelijk actieve leden zijn is het veel, laat staan 21.000 meningen.... ruim driekwart is databasevervuiling

ik zou zeggen daar is wat op te schonen

probeer alleen maar mee te denken voor het overzicht

Nu, hoe je het ook draait of keert, tegen niets of niemand persoonlijk bedoeld maar op gelijk welk forum...

ordnung-muss-sein.jpg

Cheers,
Exo. :mega:

Deze route zou ik niet nemen exo, voor je het weet zit je op je strafpunten te kauwen :smeris:

@ waveguide
ik denk toch echt dat je dat verkeerd inschat.
zowel kutmuziek , alsook weinig opzienbarend trekken niet alleen de meeste views en participanten, ook zijn ze veruit het leukst, gezelligst en ook erg creatief.
kijk je hoeft er niet van te houden, en natuurlijk mag je je beklag doen over andermans plekje, ik heb ook de schijt van al die kleine zeikertjes die mekaar hier lopen af te maken voor hun kleine winstjes, maar om daarvoor die groepjes nu van het forum af te gaan werken.
misschien speelt jaloezie wel een rol, misschien bekrompenheid. hoe dan ook , wat vandaag hier op het forum gebeurd is ,heeft invloed om ons allemaal en hoe wij hier met elkaar wensen om te gaan en met hoe wij elkaars ruimte respecteren. ik denk dat dit een erg domme actie is geweest , met voorbedachte raden is de sfeer langzaam erop gericht geweest om "dit groepje" eens even aan te pakken.
ik heb een tijdje geleden hierover geprobeerd in gesprek te komen met mensen van moderatorteam omdat deze tendens zich duidelijker begon af te tekenen. die uitgestoken hand is niet aangenomen, niemand kon uit z'n torentje even afdalen, vond het belangrijk genoeg of verschool zich achter formele overwegingen.

het feit , nu weer , dat mensen die inderdaad heel betrokken zijn bij het synhforum , en die ( anders dan veel sprekers hier ) kennelijk ook de juiste snaar bij vele mensen weten te raken om hun betrokkenheid bij het forum te tonen, zo worden neergezet door een ander klein groepje , is stuitend.

het uit de hoogte benaderen van mensen die proberen de sfeer te verbeteren , die in alle redelijkheid proberen een forum voor IEDEREEN hier medegaande te houden, het verschuilen achter formeel geneuzel, huichelarij, achterbaks gedoe. is dat bijdrage van sommige ?

georganiseerde uitsluiting ja, geef eens eerlijk antwoord , was dit niet achter de schermen al een beetje "het beleid "?
stel voor :start zelf eens een topic met meer dan 1millioen views, richt een plek in waar het gezond en gezellig toeven is , en beperk je daartoe. als je het kan tenminste, ik moet het eerst nog eens zien
live and let live, misschien ook eens iets om in de oren knopen
( @ mattew: ja nu ben ik niet redelijk , maar geemotioneerd en die ruimte gun ik mijzelf nu ook eens, )
inderdaad:
genoeg
probeer eens een kop thee, knap je van op

Ja ik ben even wat huiverig voor de duitse tint, terwijl het eigenlijk een prachtig land is. Tijd voor een grote pul rauchbier, denk ik dan maar.

hoe kom je aan 21.000 leden????

er zijn duizenden leden met 0 berichten waarom bijven die allemaal staan?

als er 1000 daadwerkelijk actieve leden zijn is het veel, laat staan 21.000 meningen.... ruim driekwart is databasevervuiling

ik zou zeggen daar is wat op te schonen

Zelfs al zouden er 100 leden zijn geld de stelling nog steeds. Kortom....je bent 1 van velen.
Er zijn redenen om die opschoning niet te doen, dat is iets waar jij je verder niet druk over hoeft te maken.

E
Een sectie uit de de huisregels die je bij inschrijving voorbij hebt zien komen:
"Plaats geen berichten die obsceen, grof, seksueel getint, haatdragend of dreigend, of anderszins in strijd met de wet zijn.
De moderators en beheerders behouden zich het recht voor om welke reden dan ook discussies te verwijderen, te wijzigen, te verplaatsen of te sluiten."

ik wil hier wel even de link zetten van het youtube filmpje waarom six gebanned werd , kan iedereen zelf even beoordelen hoe seksistisch het wel niet was...

het sluiten van het topic weinig opzienbarend had meer te maken met oude pijnlijke tenen en kritiek op het bannen van 6 dan dat er daadwerkelijk iets aanstootsgevends is geplaatst. of je moet 1 topic zoals opzienbarend natuurlijk gewoon helemaal niks vinden. nou dan behoor je misschien wel tot een minderheid.
tis maar even een overweging.
maar goed elkaars onschuldige pleziertje verknallen ( niemand hoefde zich te storen aan een zo duidelijk afgegrenst topic, je kunt er gewoon niet op klikken als je het zo stuitend vind , vele duizenden vonden het wel leuk en voldoende interessant en bij het forum passen ).
maar het is net als bij een huwelijk je kan niet alles samen doen , er moet soms ook ruimte zijn voor een stukje van de ander.
anders gaan we toch scheiden. kijk en als dan de reactie is: opgeruimd is netjes, dan is de zaak gauw rond.
goede sfeer toch ?
denk dat we wel rond zijn inmiddels, kunnen ook nog even door gaan totdat de rest van de bende is opgeruimd, we hebben dit al eerder meegemaakt, die onredelijke aso leden die we beter kwijt zijn.
over respect en waardering gesproken
bah, of beter boe

Sunny, snap je nog steeds niet dat het er niet toe doet wat jij er van vond?

Het gaat erom dat het forum heeft bepaald dat het niet geschikt was, klaar. En het was de zoveelste keer, na voldoende waarschuwingen.

Aangezien het kwartje toch niet wil landen heeft ook dit topic verder ook geen toegevoegde waarde meer. Ik heb het je via PB geprobeerd uit te leggen, we hebben je het hier geprobeerd uit te leggen en tegen schenen schoppen blijft belangrijker dan het proberen te begrijpen.

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back