Korg is goed bezig ;-)

HansMs

Stamgast
Ik heb het idee dat Korg goed bezig is, ook met wat nieuwe 'oude' modellen weer op de markt te brengen, zoals de MS20 mini. Voor de leverhebbers wel leuk denk ik. Ook wat filmpjes gezien over de King Korg, en de Krome....klinken allemaal wel goed.

Roland is wat minder goed bezig vindt ik persoonlijk, the legacy sounds wel leuk, maar eens weer een analoge bak produceren durven ze niet echt aan, heb ik het idee. Jammer!.

Wat is jullie visie, Roland gaat achter lopen?

Ook Yamaha houdt zich vast aan de Motif XF....ook niet echt veel nieuws daar vandaan. Maar ja de Motif XF, dat klinkt al top, wat kan er nog veranderd / verbeterd worden? Ja het display, das duidelijk het grote minpunt bij de XS/XF....de resolutie had wel van betere kwaliteit mogen wezen. Zeker voor de prijzen die ze ervoor vragen.

Waar gaat roland precies op achter lopen? Ik denk zelf dat de analoge markt veel te klein is geworden om daar een grote concurrentie strijd te krijgen. Eerlijk gezegd denk ik dat roland bepaalde muzikanten meer weet te bedienen dan korg.

Persoonlijk vind ik het ook erg makkelijk, ik had liever een nieuw analoog avontuur gezien dan maar weer voortboduren op het oude en vertrouwde.

Ik vind Roland alles behalve interessant meer, ze blijven maar doorgaan met Workstations en de eindeloze reïncarnaties van de JP8000 synth. Yamaha is interessant, maar van de grote drie spant Korg de troon! De Monotrons, Monotribes, de nieuwe MS20mini, echt leuke dingen.

na de w30 ben ik wat roland teleurgesteld
korg is inderdaad goed bezig
is dit een enquette ?

Een topic titel als: "Is Korg goed bezig?" was beter geweest denk ik.

Verder is vooral Dave Smith goed bezig. De rest is bezig met oude koeien uit de sloot te trekken en te voorzien van nieuwe uiers.

En ik zou toch graag de Jupiter 80 in bezit hebben hoor. Fok die ouwe rommel, gaat alleen maar stoek :D

Ik vind Roland alles behalve interessant meer, ze blijven maar doorgaan met Workstations en de eindeloze reïncarnaties van de JP8000 synth. Yamaha is interessant, maar van de grote drie spant Korg de troon! De Monotrons, Monotribes, de nieuwe MS20mini, echt leuke dingen.

Als Roland alleen maar Workstations en reïncarnaties van de JP8000 doet, dan zie ik niet hoe Yamaha wél interessant gevonden kan worden? Sinds de CS6X& An1X lijkt ik uit die hoek enkel maar de zoveelste Motif gezien te hebben. Tenzij ik wat gemist heb natuurlijk.

Het is maar net wat je zoekt en wat je interessant vindt toch? Zoek je goede piano's en gitaargeluiden bijvoorbeeld, dan zou Roland wel eens beter bezig kunnen zijn dan Korg.

Daarbij is de MS20 mini nu ook niet echt vernieuwend te noemen.

Dat gezegd hebbende zou ik me prima vermaken met een JP-80 en MS20 Mini. :D

Doe dan gelijk 24 karaats goud, zoals op de Minimoog.

Een Roland MS-20 Mini, of een KingRoland zit niemand op te wachten, op een paar forummers na. ;)

Inderdaad, Korg, hands down.

Roland maakte alleen in de 70's en 80's fijne synths.. nu tja.. :D
en uh Yamaha. Wie?

Doe mij dan maar alleen het bladgoud. Voor m'n 808 :D

Korg is zeker goed bezig. Van de grote drie is Korg het meest veelzijdig en dat pakt nu goed uit. Vooral het succes van de Kronos vind ik wel opmerkelijk, is toch wel een sjieke wederopstanding na de niet zo succesvolle M3 in een toch wel concurerende markt vol met Motif en Fantom geweld. De vergelijking met Dave Smith is grotendeels een appels - peren verhaal vind ik.

Maar volgens mij er is een merk dat nog veel beter bezig is; Clavia.

Als Roland alleen maar Workstations en reïncarnaties van de JP8000 doet, dan zie ik niet hoe Yamaha wél interessant gevonden kan worden? Sinds de CS6X& An1X lijkt ik uit die hoek enkel maar de zoveelste Motif gezien te hebben. Tenzij ik wat gemist heb natuurlijk.

Je hebt hier een punt inderdaad met Yamaha, workstation na workstation met de Motifs. Kennelijk is daar toch een markt voor, Roland blijft er ook maar mee doorgaan met workstations. Eigenlijk is Korg altijd synthgeorienteerd geweest, ik kan me niet herinneren dat ze ooit een motor hebben gebouwd ofzo. Maar wel legendarische synthesizers met soms unieke synths ertussen.

Voor mij is een Nord ook niet meer dan een workstation. Vrijwel alle nieuwe bakken. Ze zijn dan wel niet meteen stom ofzo.

De Kurzweil zooi waren toch ook een soort van workstations? Maar dan in een rompler jasje..

Back