De reden dat geld het argument is gewoon het feit dat de meesten (ik wijs niemand aan hoor) NIET betalen voor hun software. Een proggie is te kraken, kopiëren of wat dan ook. Probeer dat maar eens met een houten bak met knopjes. Enneuh, we zeggen hier allemaal wel dat we onze proggies betalen, vanwege forum-beleid (geheel terecht overigens), maar hebben we stiekem niet allemaal de complete boterberg op ons hoofd ??
Er is een levendige handel in hardware (zie marktplaats), maar die is totaal niet in verhouding tot de handel in software. Ik vind het bijvoorbeeld erg vreemd dat moeilijk verkrijgbare, exotische synths meer verhandeld worden als bijv. cubase SX, dat erg makkelijk verkrijgbaar is. (loop eens bij de muziekboer binnen, wedden dat ie minstens 5 witte steinberg-doosjes op de plank heeft staan?)
Hoewel ik zelf ook wel wat "niet echt eerlijke" software gebruik (kick me for being eerlijk...), vind ik eigenlijk ook wel dat je er gewoon netjes voor moet betalen. Iedereen die daar over nadenkt, zal wel hetzelfde vinden. Maar we gedragen ons wel lekker anders!! Zo is het toch met alles.... Iedere roker die een slof peuken voor de helft van de prijs aangeboden krijgt weet dat er iets niet klopt, maar zal die kans niet aan z'n neus voorbij laten gaan !
Geachte mods: ik propageer hier absoluut niet het cracken, hacken, en meer van die ongein, maar wil wel even een realistische nuance aanbrengen.