Van Trol naar Mod

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Sorry, niet constructief, gesloten.

(GRAPJE)

Hoe kan een van de grootste trollen van het forum in godsnaam moderator worden? :?

Zelfreflectie en gedrag veranderen. Heel simpel dus eigenlijk.......

ja gelukkig niet van mod naar trol iniedergeval toch? das toch een stijgende lijn .

In het nieuwe beleid draadje poste ik ook m'n vraagtekens erover....
na Hilltree's antwoord heb ik het afgesloten :)

Fjoesz zit natuurlijk nog in een "inwerk" periode.
Mijn idee hierover ... met een boef vang je makkelijker boeven

Zelfreflectie? Gedrag veranderen??:?
Zie 's mans laatste post en vertel wat er in vredesnaam veranderd is.

Laten we duidelijk zijn dat jij ook niet altijd de makkelijkste bent WaveGuide (;))en dat je meer dan eens een aandachtspunt bent geweest ver voordat deze nieuwe moderator ooit aan de orde is geweest.

Je benadert elke discussie exclusief vanuit je eigen standpunt en doet meer dan af en toe ontzettend hard je best om gelijk te krijgen met behulp van een soms oneindige serie reacties en lappen met tekst waarin je vanuit jouw optiek "feiten" benoemt maar zo werken meningen nu eenmaal niet.

Op het moment dat je je op deze manier op een forum begeeft is de kans redelijk groot dat een ander daar een keer een mening over heeft en deze ook daadwerkelijk uitspreekt (dit is dan ook waarom je meerdere malen ter sprake bent gekomen bij het modteam).

Uitspreken dat een ander niet open staat voor argumenten terwijl je eigen oren gesloten zijn is niet perse een valide uitgangspunt voor kritiek.
Een quote van jou "Discussiëren is: het uitwisselen van standpunten op basis van argumenten.". Helemaal mee eens, maar accepteer dan ook dat anderen ook argumenten hebben, ook al ben je het niet eens met die argumenten of erken je niet alles als argument.

Dat gezegd hebbende wil ik ook toevoegen dat we ook zeker toegevoegde waarde zien in je posts, alleen discussie is discussie en dat is nu eenmaal de basis van elk forum. De discussie is echter het doel, niet het gelijk krijgen....
Ook wil ik nog even benoemen dat ik een klein deel van de reactie waar je op doelt persoonlijk niet helemaal handig vind, dit zullen we intern nog even afhandelen.

Kortom: Lighten up, het komt allemaal helemaal goed! :)

Laatst gewijzigd:
En gelijk hebben is nog niet altijd gelijk krijgen, dat laten kunnen rusten is ook een learning.
Maar terug on topic. Fjoesz kan best een goede moderator zijn, voorheen had hij een nasty streak door altijd te proberen ludiek en flauw te doen, maar ik dacht eerlijk gezegd dat hij een ban had, zo rustig was het de afgelopen weken. Als Fjoesz kan blijven acteren zoals op z'n goede dagen. Dan vind ik het prima. Gun hem het voordeel van de twijfel als het gaat om de fijne balans tussen rancune en holistisch rechtvaardigheidsgevoel.

nee , hoor eerst lid ( mogen ) worden van " de vriendenklup"\
misschien wat vaker op de chat rondhangen.
sorry voor de directheid, maar ik denk dat er wel wat inzit.
verder geen opmerkingen over fjoez, als iemand vervelend doet geef ik het terug, mod of niet, heb geen grote aanvaringen met hem in de kalbas zitten ( voor zover ik me herinner )
en inderdaad, iemand kan zijn gedrag veranderen

Fjoesz mod, who cares? Snap ook niet zo goed wat iedereen aan het zaniken is, ik kan altijd wel lachen om de beste man. Beetje leven in de brouwerij, als ik me wil begeven tussen suffe nerds dan ga ik wel op tweakers rondhangen ofzo.

Rasputin.jpg

mystic aan het hof van de moderatovs :D

Gezellig toch :)

:okdan: Zorgvuldig geformuleerd (wat mij betreft op zich al een compliment waard) en volkomen mee eens.

Laten we duidelijk zijn dat jij ook niet altijd de makkelijkste bent WaveGuide (;))en dat je meer dan eens een aandachtspunt bent geweest ver voordat deze nieuwe moderator ooit aan de orde is geweest.

Je benadert elke discussie exclusief vanuit je eigen standpunt en doet meer dan af en toe ontzettend hard je best om gelijk te krijgen met behulp van een soms oneindige serie reacties en lappen met tekst waarin je vanuit jouw optiek "feiten" benoemt maar zo werken meningen nu eenmaal niet.

Op het moment dat je je op deze manier op een forum begeeft is de kans redelijk groot dat een ander daar een keer een mening over heeft en deze ook daadwerkelijk uitspreekt (dit is dan ook waarom je meerdere malen ter sprake bent gekomen bij het modteam).

Uitspreken dat een ander niet open staat voor argumenten terwijl je eigen oren gesloten zijn is niet perse een valide uitgangspunt voor kritiek.
Een quote van jou "Discussiëren is: het uitwisselen van standpunten op basis van argumenten.". Helemaal mee eens, maar accepteer dan ook dat anderen ook argumenten hebben, ook al ben je het niet eens met die argumenten of erken je niet alles als argument.

Dat gezegd hebbende wil ik ook toevoegen dat we ook zeker toegevoegde waarde zien in je posts, alleen discussie is discussie en dat is nu eenmaal de basis van elk forum. De discussie is echter het doel, niet het gelijk krijgen....
Ook wil ik nog even benoemen dat ik een klein deel van de reactie waar je op doelt persoonlijk niet helemaal handig vind, dit zullen we intern nog even afhandelen.

Hoe kan een van de grootste trollen van het forum in godsnaam moderator worden? :?

misschien ook eens de vraag hoe iemand die geen trol is geweest moderator kan worden ?
och laat ook maar, heb het antwoord hierboven eigenlijk zelf al gegeven :frons:

Op de voorlaatste zin na is je reactie offtopic. Want ik sta hier niet ter discussie en heb bovendien geen ambitie om moderator te worden. Je komt met een persoonsgericht epistel waartegen ik mij onmogelijk kan verweren zonder de gevallen waarop je mogelijk doelt (maar die je niet aanduidt) te bespreken en daarmee op mijn beurt volledig offtopic te raken. Daarom wil ik er alleen maar over kwijt dat ik genoeg voorbeelden kan noemen van posts waarin ik mijn ongelijk direct en volmondig heb toegegeven. Dat werpt dan een heel ander licht op mijn forumgedrag dan wat jij hier vagelijk tracht te suggereren. Ik vind een dergelijke selectieve beschrijving zonder meer stemmingmakend en in strijd met de forumregels. Is dat jouw standaardmanier van "pareren" (zie bijv. je "aanpak" van raphie?

Ja inderdaad: "een klein deel"; één zinnetje om precies te zijn. Dat is nou precies waar het om gaat: eventjes in een heel klein zinnetje, tussen neus en lippen door, iemand een trap geven. En dat is nou precies die rotmentaliteit, dat trollen, dat forum-hooliganisme, dat stemmingmaken, dat pesten, dat ontregelen, waarop de nieuw benoemde mod patent schijnt te hebben. Jij noemt dat: "niet helemaal handig"; en laat daarmee zien dat jij als mod blijkbaar niet voldoende snapt dat dit nu juist precies datgene is dat Hilltree tracht tegen te gaan door het aangekondigde scherpere beleid. Je laat in bovenstaande post een soortgelijk stemmingmakende gedrag zien. (Ik vind dat jammer, want al met al vind ik je als mod juist van een heel ander kaliber, en als lid allesbehalve een trol.)

Kortom: het huidige moderatorbeleid maakt de indruk van te dweilen met ene hand, en met de andere de kraan nog verder open te draaien.

I rest my case! 8)

Het betreft hier geen stemmingmakerij maar confrontatie en dit is zeker niet off-topic (ook al vind jij van wel).
Pareren is een heel effectief middel op het moment dat mensen klagen over anderen terwijl ze zelf ook best een stukje zelfreflectie kunnen gebruiken.

Het is opvallend te noemen dat vooral de leden die zelf een historie hebben doorgaans de klaagmuur opzoeken.....

Laatst gewijzigd:
Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back